email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Depozit bancar. Cum facem inregistrarile contabile?

depozit bancarinregistrari contabileomfp 3055depozitconstituire

In randurile de mai jos, analiza se refera la o societate care incheie un contract de depozit bancar pe 12 luni (365 zile) in valuta 35.000 euro. Depozitul bancar prevede reinnoirea automata prin capitalizarea dobanzii. Vom vedea care sunt incadrarea si tratamentul contabil al depozitului bancar, inclusiv dobanda.

Depozitul bancar este folosit drept cash colateral pentru emiterea unei scrisori de garantie bancara pentru suma aferenta depozitului, in favoarea unui furnizor al societatii (locator in cadrul unui contract de inchiriere spatiu birouri). Garantia este emisa pe o perioada de trei ani. Vom vedea care este tratamentul contabil al garantiei depuse la furnizor (cont bilantier sau cont in afara bilantului).


Dat fiind ca depozitul se va reinnoi automat , il vom considera – dpv economic – un depozit pe termen lung.
1.Constituirea depozitului : 2678 = 5121
2.Inregistrarea dobanzii de primit : 2679 = 766
3.La scadenta se inregistreaza capitalizarea dobanzii in depozit   :  2678 = 2679
4. La sfarsitul fiecarei luni depozitul in valuta se va reevlua la cursul comunicat de BNR pentru ultima zi a lunii:
2678 = 765  sau 665 = 2678

5.La reinnoirea depozitului se inregistreaza din nou dobanda de primit , apoi capitalizarea dobanzii si tot asa pana la lichidare.

Conform punctului 260, litera a) din OMFP 3055/2009 :
"260 - Veniturile din redevente, chirii, dobanzi si dividende se recunosc astfel:

    dobanzile se recunosc periodic, in mod proportional, pe masura generarii venitului respectiv, pe baza contabilitatii de angajamente; "

Cu alte cuvinte veti inregistra venituri din dobanzi inca de la infiintarea depozitului "in mod proportional, pe masura generarii veniturilor" (in functie de prevederile contractului de depozit)
 
Faptul ca depozitul respectiv reprezinta o garantie se va reflecta in Debitul contului 8011"Giruri si garantii acordate".
 
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
depozit bancarinregistrari contabileomfp 3055depozitconstituire


Data aparitiei: 26 Noiembrie 2014
Ultima actualizare: 28 Noiembrie 2014

Votati articolul "Depozit bancar. Cum facem inregistrarile contabile?":
Rating:

Nota: 3.6 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X