email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce tratament contabil se aplica pentru finantari nerambursabile in cadrul unui proiect?

Tratament contabilfundatieinregistrari contabileveniturifinantarenerambursabile

In cazul urmator, o fundatie deruleaza un proiect POSDRU. Fundatia nu este inregistrata in scopuri de TVA si este neplatitoare de impozit pe profit.

1. Recunoasterea subventiilor se face la semnarea contractului de finantare nerambursabila?

2. Inregistrarea in contabilitatea benficiarului a cheltuielilor partenerului se face lunar pe perioada derularii contractului, la momentul depunerii cererii de rambursare sau la momentul comunicarii cererii validate?

3. Lunar se inchid conturile de cheltuieli eligibile aferente proiect si se contrabalanseaza cu veniturile din subventii, urmand ca la momentul validarii cererii cheltuielile neeligibile sa se storneze din balanta proiectului, efectuandu-se corectiile pe cheltuieli si pe venituri din subventii?


    Cu privire la prima intrebare privind data recunoasterii subventiilor din finantari nerambursabile mentionam urmatoarele: din punct de vedere contabil, va recomandam ca finantarile nerambursabile sa le recunoasteti in contabilitate initial in conturi in afara bilantului la data semnarii contractului de finantare cu valoarea contractului de finantare, distinct pe valoarea totala, pe cheltuieli eligibile si cheltuieli neeligibile si ulterior in contabilitate prin inregistrarea cererii de prefinantare/de plata sau de rambursare depuse la finantator.
 
In ceea ce priveste intrebarea dvs legata de inregistrarea in contabilitatea beneficiarului a cheltuielilor partenerului fie lunar, fie la depunerea cererii de rambursare sau la momentul comunicarii cererii validate, va atragem atentia ca beneficiarul nu are baza legala pentru inregistrarea in contabilitatea sa a cheltuielilor partenerului.

Partenerul trebuie sa-si inregistreze in contabilitatea proprie cheltuielile efectuate in cadrul proiectului, iar in baza documentelor justificative a acestora va intocmi cererea sa de rambursare sau situatia cu cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectului, in functie de prevederile contractului de parteneriat  dintre beneficiar si partener, pe care o va depune la beneficiar. La randul sau, beneficiarul prin centralizarea cheltuielilor, atat ale sale cat si ale partenerilor  intocmeste o cerere de rambursare consolidata pe care o depune la finantator.
                                                                                                                                           
 Dupa aprobarea cererii de rambursare si incasarea cvalorii acesteia, beneficiarul va vira fiecarui partener in parte cval cheltuielilor eligibile efectuate.                                                                              
Monografie contabila aferenta acestor operatiuni:                                                                                                 

 Inregistrarea finantarii de primit conform cererii de rambursare depuse la finantator          

- pentru achizitiile de imobilizari:

4452 =  %
" Imprumuturi nerambursabile cu caracter de subventii "                                                                                                                                                  
            4752                                                                                                                             
           " Imprumuturi nerambursabile cu caracter de subventii pentru investitii"                                                                                                                                         
              462.P1
           " Partea de investitii din CR aferenta partenerului ce urmeaza a fi incasata"

    pentru  achizitia de bunuri, servicii, salarii:

4452                      =                             %
" Imprumuturi nerambursabile
cu caracter de subventii "                                                                                                                                                  
                                                            7416                                                                                                                             
             " Venituri din subventii de exploatare pentru alte cheltuieli de exploatare"                  
                                                           462.P1
           " Partea din CR aferenta ch de exploatare ale partenerului ce urmeaza a fi    
            incasata"

La incasarea cererii de rambursare:
5121 = 4452 cu valoarea intregii cereri de rambursare                                                                                        

si plata catre partener a partii din cererea de rambursare aferenta acestuia:                                                              
   462.P1 = 5121                                                                                                                                                  

    Cu privire la aspectul prezentat de dvs. la ultima intrebare va confirmam ca intr-adevar conturile de cheltuieli se inchid lunar si concomitent se inregistreaza si pe venituri cu aceasi suma, cu exceptia achizitiilor de imoblizari in cadrul proiectului, acestea inregistrandu-se pe venituri doar cu contravaloarea amortizarii lunare aferente finantarii nerambursabile. Totodata cheltuielile declarate ca si neeligibile de catre finantator se storneaza corespunzator in baza adresei prin care sunteti instiintat de acest aspect atat pe cheltuieli, cat si pe venituri.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro




de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Contabilitate 2022


Va amintiti de prima Carte Verde a Contabilitatii, editata in urma cu peste 25 de ani de Ministerul Finantelor?

Ei bine, Cartea Verde a Contabilitatii 2022 este acum din nou prezenta, in varianta actualizata la zi, oferindu-va solutii impecabile pentru momentele de criza – cum este si acesta – cu modificari legislative majore.

Avantajul esential pe care vi-l ofera Cartea Verde a Contabilitatii 2022: ZERO erori in inregistrarile contabile!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Tratament contabilfundatieinregistrari contabileveniturifinantarenerambursabile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 17 Decembrie 2014


Votati articolul "Ce tratament contabil se aplica pentru finantari nerambursabile in cadrul unui proiect?":
Rating:

Nota: 3.6 din 5 din 5 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 17 Decembrie 2014 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • SAF-T 2022. Ghid de raportare corecta - scapa de amenzi si controale neprevazute!

    • SAF-T reprezinta cea mai importanta transformare prin care a trecut sistemul fiscal din Romania pana acum. Firma dvs. va fi ca o carte deschisa pentru ANAF! Nu va mai fi nevoie de inspectii fiscale la sediul dvs. si de controale inopinate. Inspectorii vor sta in birourile lor si, din cateva clicuri, vor verifica tot ce e de verificat: TVA, impozit pe profit, contributii salariale etc. Si, desigur, daca vor gasi nereguli, vor aplica sanctiuni &n...» citeste mai departe aici

  • Cum a modificat Ordinul 237/2022 Declaratia 100: tabel comparativ

    • Prin Ordinul nr. 237/2022 a fost modificata Declaratia 100 astfel incat sa fie evidentiate reducerile de impozit prevazute in OUG 153/2020.  ANAF a publicat noua Declaratie 100 pentru 2022. Termenul legal de depunere pentru impozitul pe veniturile microintreprinderilor - trim.IV 2021 si impozitul specific - sem.II 2021 este ...» citeste mai departe aici

  • Vanzare prin automate de cafea. Care este monografia contabila?

    • Prezentam in continuare care este monografia contabila in cazul vanzarii prin automate de cafea.  Intr-o activitate de vanzare cafea/ceai prin intermediul automatelor de tip vending se alimenteaza aparatele cu diverse tipuri/marci de cafea, achizitionate de la diversi furnizori. Produsele finale au acelasi pret, indiferent de optiunea cumparatorului: cafea espresso, cafea lunga, cappucino etc. Care este monografia contabila pentru activitate...» citeste mai departe aici

  • Evidenta marfii in comertul online. Ce trebuie sa stie firmele

    • Specialistul nostru ne prezinta in continuare ce trebuie sa stie firmele despre evidenta marfii in comertul online. Drept exemplu, luam cazul unui magazin online care are cod CAEN 4791 "Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet".  1. Conform legii este obligatoriu sau este doar o recomandare ca stocul de marfa sa se tina la pret de vanzare cu amanuntul? 2. Daca programul informatic ne permite sa avem st...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X