email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce tratament contabil se aplica pentru finantari nerambursabile in cadrul unui proiect?

Tratament contabilfundatieinregistrari contabileveniturifinantarenerambursabile

In cazul urmator, o fundatie deruleaza un proiect POSDRU. Fundatia nu este inregistrata in scopuri de TVA si este neplatitoare de impozit pe profit.

1. Recunoasterea subventiilor se face la semnarea contractului de finantare nerambursabila?

2. Inregistrarea in contabilitatea benficiarului a cheltuielilor partenerului se face lunar pe perioada derularii contractului, la momentul depunerii cererii de rambursare sau la momentul comunicarii cererii validate?

3. Lunar se inchid conturile de cheltuieli eligibile aferente proiect si se contrabalanseaza cu veniturile din subventii, urmand ca la momentul validarii cererii cheltuielile neeligibile sa se storneze din balanta proiectului, efectuandu-se corectiile pe cheltuieli si pe venituri din subventii?


    Cu privire la prima intrebare privind data recunoasterii subventiilor din finantari nerambursabile mentionam urmatoarele: din punct de vedere contabil, va recomandam ca finantarile nerambursabile sa le recunoasteti in contabilitate initial in conturi in afara bilantului la data semnarii contractului de finantare cu valoarea contractului de finantare, distinct pe valoarea totala, pe cheltuieli eligibile si cheltuieli neeligibile si ulterior in contabilitate prin inregistrarea cererii de prefinantare/de plata sau de rambursare depuse la finantator.
 
In ceea ce priveste intrebarea dvs legata de inregistrarea in contabilitatea beneficiarului a cheltuielilor partenerului fie lunar, fie la depunerea cererii de rambursare sau la momentul comunicarii cererii validate, va atragem atentia ca beneficiarul nu are baza legala pentru inregistrarea in contabilitatea sa a cheltuielilor partenerului.

Partenerul trebuie sa-si inregistreze in contabilitatea proprie cheltuielile efectuate in cadrul proiectului, iar in baza documentelor justificative a acestora va intocmi cererea sa de rambursare sau situatia cu cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectului, in functie de prevederile contractului de parteneriat  dintre beneficiar si partener, pe care o va depune la beneficiar. La randul sau, beneficiarul prin centralizarea cheltuielilor, atat ale sale cat si ale partenerilor  intocmeste o cerere de rambursare consolidata pe care o depune la finantator.
                                                                                                                                           
 Dupa aprobarea cererii de rambursare si incasarea cvalorii acesteia, beneficiarul va vira fiecarui partener in parte cval cheltuielilor eligibile efectuate.                                                                              
Monografie contabila aferenta acestor operatiuni:                                                                                                 

 Inregistrarea finantarii de primit conform cererii de rambursare depuse la finantator          

- pentru achizitiile de imobilizari:

4452 =  %
" Imprumuturi nerambursabile cu caracter de subventii "                                                                                                                                                  
            4752                                                                                                                             
           " Imprumuturi nerambursabile cu caracter de subventii pentru investitii"                                                                                                                                         
              462.P1
           " Partea de investitii din CR aferenta partenerului ce urmeaza a fi incasata"

    pentru  achizitia de bunuri, servicii, salarii:

4452                      =                             %
" Imprumuturi nerambursabile
cu caracter de subventii "                                                                                                                                                  
                                                            7416                                                                                                                             
             " Venituri din subventii de exploatare pentru alte cheltuieli de exploatare"                  
                                                           462.P1
           " Partea din CR aferenta ch de exploatare ale partenerului ce urmeaza a fi    
            incasata"

La incasarea cererii de rambursare:
5121 = 4452 cu valoarea intregii cereri de rambursare                                                                                        

si plata catre partener a partii din cererea de rambursare aferenta acestuia:                                                              
   462.P1 = 5121                                                                                                                                                  

    Cu privire la aspectul prezentat de dvs. la ultima intrebare va confirmam ca intr-adevar conturile de cheltuieli se inchid lunar si concomitent se inregistreaza si pe venituri cu aceasi suma, cu exceptia achizitiilor de imoblizari in cadrul proiectului, acestea inregistrandu-se pe venituri doar cu contravaloarea amortizarii lunare aferente finantarii nerambursabile. Totodata cheltuielile declarate ca si neeligibile de catre finantator se storneaza corespunzator in baza adresei prin care sunteti instiintat de acest aspect atat pe cheltuieli, cat si pe venituri.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro




de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Tratament contabilfundatieinregistrari contabileveniturifinantarenerambursabile


Data aparitiei: 17 Decembrie 2014

Votati articolul "Ce tratament contabil se aplica pentru finantari nerambursabile in cadrul unui proiect?":
Rating:

Nota: 3.6 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X