email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF pune la cale un istoric al contribuabililor scosi din evidenta cazierului fiscal

cazierul fiscalevidentaproiect ordonantaiesirea din evidenta cazierului fiscal

In cadrul unui proiect de ordonanta publicat recent de Ministerul de Finante si despre care am scris si aici, una dintre masuri stabileste ca Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) va organiza un istoric al contribuabililor care nu mai sunt in evidenta cazierului fiscal, urmand sa pastreze datele pentru o perioada de 10 ani.

Asa cum se mentioneaza in Nota de fundamentare a proiectului de act normativ si asa cum aminteste si HotNews.ro, la acest moment nu exista in legislatie reglementata obligativitatea organizarii unui istoric al contribuabililor care au avut inscrise fapte sau situatii in cazierul fiscal si care au fost scosi din evidenta cazierului fiscal, care sa fie consultat de catre organele fiscale ori de cate ori este cazul, pentru a putea stabili comportamentul fiscal al persoanelor care, de exemplu, isi infiinteaza societati sau sunt numite reprezentanti legali ai societatilor.

"Cazierul fiscal reprezinta un mijloc de evidenta si urmarire a respectarii disciplinei fiscale, contabile si financiare de catre contribuabili, in care se tine evidenta persoanelor fizice, entitatilor fara personalitate juridica si a persoanelor juridice care au savarsit fapte sanctionate de legile fiscale, contabile, vamale si de cele care privesc disciplina financiara" se aminteste in Nota de fundamentare.

De asemenea, sursa amintita mai sus noteaza ca "prezentarea certificatului de cazier fiscal este obligatorie la infiintarea societatilor, la autorizarea efectuarii unei activitati independente, la cesiunea ori instrainarea sub orice forma a partilor sociale sau a actiunilor, de catre noii asociati, actionari sau membril precum si la numirea de noi reprezentanti legali sau la cooptarea de noi asociati, actionari sau membri cu prilejul efectuarii majorarii de capital social de catre noii reprezentanti legali, asociati, actionari sau membri".

Se precizeaza, totodata, ca se utilizeaza cazierul fiscal in scopul prevenirii si combaterii evaziunii fiscale, precum si al eficientizarii de catre organele fiscale a procesului de administrare a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri ale bugetului general consolidat datorate de catre contribuabili, prin asigurarea accesului la informatii care releva modul de respectare a legislatiei fiscale, contabile, vamale si a disciplinei financiare de catre contribuabili.

Persoanele fizice si juridice straine care nu sunt inregistrate fiscal in Romania nu au obligatia sa prezinte certificatul de cazier fiscal, noteaza aceeasi sursa, fiind suficienta declaratia autentica pe propria raspundere a persoanei fizice sau a reprezentantului persoanei juridice, dupa caz, din care sa rezulte ca nu au savarsit fapte si nu s-au aflat in situatii de natura celor care se inscriu in evidenta cazierului fiscal, dar si ca nu sunt inregistrati fiscal in Romania.

Conform noilor propuneri, "informatiile privind faptele si situatiile inscrise in cazierul fiscal la data intrarii in vigoare a proiectului de ordonanta, in baza documentelor care nu sunt definitive in sistemul cailor de atac, se scot din evidenta cazierului fiscal, pana la ramanerea definitiva a acestora".
 


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cazierul fiscalevidentaproiect ordonantaiesirea din evidenta cazierului fiscal


Data aparitiei: 19 August 2015

Votati articolul "ANAF pune la cale un istoric al contribuabililor scosi din evidenta cazierului fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X