email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Taxe eliminate si mai putine documente cerute de institutii. Cazierul judiciar se va obtine diferit. Noul proiect de OUG

cazierul judiciarproiect ordonanta de urgentcopii documentetaxe extrajudiciareformat electronic

Un nou proiect de ordonanta de urgenta aduce cu sine propuneri importante pentru debirocratizarea institutiilor publice. Proiectul a fost elaborat ca urmare a propunerilor venite prin intermediul proiectului cunoscut sub denumirea de ''Comisia de taiat hartii'', iar modificarile tin astfel cont de cerintele cetatenilor care s-au confruntat ani la rand cu birocratia masiva.

Noile propuneri par sa reprezinte o schimbare de amploare in aceasta privinta, incluzand propuneri care vizeaza mai putine cereri privind documentele, mai putine copii si acte cerute contribuabililor si, in general, mai putine hartii in cadrul procedurilor frecvente la nivelul institutiilor publice.

Ca prim exemplu, institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale care solicita copia in format fizic pe hartie dupa actul de identitate ca si conditie pentru furnizarea unui serviciu public vor elimina aceasta cerinta acolo unde exista tehnologia pentru a scana sau pentru a primi si procesa o copie in format electronic, aminteste Mediafax.

Totodata, se reduc situatiile in care se cere depunerea copiilor legalizate dupa unele documente, acestea fiind inlocuite cu declaratii pe propria raspundere sau cu certificari cu originalul de catre functionar.

In plus, in cadrul aceluiasi proiect, se mentioneaza ca institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale au obligatia sa isi dezvolte pana cel tarziu la finalul anului 2018 capacitatea tehnica, astfel incat comunicarea de date, informatii sau documente intre acestea sa se faca in format electronic.

Acestea “au obligatia de a oferi metode alternative de plata a serviciilor publice furnizate contra cost, amenzilor contraventionale si a taxelor si impozitelor, fie prin plata cu cardul, fie prin intermediul sistemului electronic national de plata, fie prin intermediul altor sisteme de plata, pana cel tarziu la finalul anului 2018'', citeaza Mediafax proiectul de OUG.

Se impune astfel folosirea cu precadere a mijloacelor electronice pentru transmiterea datelor, iar institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale sunt obligate sa isi dezvolte capacitatea de furnizare a serviciilor publice electronice si sa isi elaboreze un plan de dezvoltare al serviciilor electronice in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a ordonantei de urgenta, precizandu-se ca orice serviciu public furnizat electronic trebuie adaptat nevoilor persoanelor cu dizabilitati.


De asemenea, anunta aceeasi sursa, institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale au obligatia de a publica, din oficiu, informatii si modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, in format electronic, atat pe website-ul propriu, cat si pe punctul de contact unic electronic, in varianta actualizata si intr-un format tehnic care sa permita descarcarea si editarea lor in scopul completarii pe calculator de catre beneficiar.


Schimbari vor exista si in ce priveste taxele extrajudiciare de timbru astfel ca sunt scutite de taxe extrajudiciare de timbru eliberarea cazierului judiciar si examinarea conducatorilor de autovehicule in vederea obtinerii permisului de conducere, fiind eliminate unele taxe de timbru de valoare mica.


Conform proiectului, taxele extrajudiciare de timbru ramase in vigoare se vor plati prin mijloace electronice, ordin de plata sau numerar, cu exceptia taxei pentru eliberarea titlurilor de proprietate asupra terenurilor dobandite in baza legii 18/1991, pentru taxele de pana la 50.000 lei. Taxele extrajudiciare de timbru vor fi incasate in aceeasi locatie in care se incaseaza contravaloarea pentru serviciile supuse acestor taxe.


"Amenzile care se cuvin bugetului de stat pot fi achitate prin intermediul instrumentelor de plata electronica in cadrul Ghiseului virtual de plati.


De asemenea, Executivul modifica si legea privind cazierul judiciar astfel incat autoritatile si institutiile publice, altele decat cele din sistemul de aparare, ordine publica si securitate nationala, sa obtina certificatul de cazier judiciar in mod direct de la Ministerul Afacerilor Interne (MAI), scutind cetateanul de obtinerea acestuia, caz in care taxa de eliberare si taxa extrajudiciara de timbru vor fi eliminate.

Astfel, orice alta institutie publica, cu exceptia celor prevazute deja in lege, va solicita electronic unitatilor specializate ale Ministerului Afacerilor Interne, in baza consimtamantului scris al solicitantului, copie de pe cazierul judiciar al persoanei pentru care se efectueaza verificari specifice. Unitatile specializate ale Ministerului Afacerilor Interne vor furniza electronic copiile solicitate intr-un termen de 24 de ore de la primirea solicitarii, iar persoana pentru care se efectueaza verificari specifice este scutita de plata serviciului", informeaza Mediafax.

Cererea-tip de obtinere a cazierului se va depune electronic sau personal de catre persoana fizica la unitatea de politie de la locul de nastere, domiciliu sau resedinta.

In cazul persoanelor juridice, cererea-tip, cu datele complete de identificare si motivata, se depune electronic sau prin reprezentant legal, care trebuie sa isi dovedeasca calitatea, la unitatea de politie pe raza careia isi are sediul social sucursala, filiala sau punctul de lucru persoana juridica.


"Depunerea insa a solicitarii in format electronic se va realiza odata cu dezvoltarea capacitatii tehnice a unitatilor de politie, acest lucru fiind anuntat pe pagina de internet a Ministerului Afacerilor Interne", anunta aceeasi sursa.

In ce priveste obtinerea indemnizatiei pentru cresterea copilului, a stimulentului de insertie si a alocatiei de stat vor fi simplificate, retinem ca se elimina cerinta de legalizare a copiilor dupa documentele justificative. In cazul copiilor nascuti in strainatate certificatul sau extrasul de nastere, dupa caz, se va solicita in traducere autorizata nu si prin legalizare.

“In cazul in care exista posibilitatea tehnica, primaria va transmite agentiei pentru plati si inspectie sociala documentele de solicitare a dreptului si in format electronic (scanate); se va introduce posibilitatea de certificare a cererii de catre primar sau persoana desemnata de acesta, prin semnatura electronica; se simplifica procedura de solicitare a unui nou drept in cazurile de suprapunere a drepturilor pentru copii nascuti in perioada de concediu, prin depunerea cererii si prezentarea numai a documentelor suplimentare care atesta noua situatie, respectiv certificatul de nastere a urmatorului copil sau actele care atesta situatia juridica a acestuia fata de solicitant, precum si, daca este cazul actele care atesta realizarea de venituri", informeaza sursa de mai sus.

Se doreste, odata cu un proiect de Hotarare de Guvern privind simplificarea procedurilor de obtinere a ajutorului de somaj, reglementarea posibilitatii obtinerii de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, a informatiilor cu privire la veniturile persoanelor solicitante prin intermediul spatiului virtual, precum si din sistemul informatic al Ministerului Finantelor Publice, prin sistemul informatic al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM).

De asemenea, persoanele care doresc sa se asigure in sistemul asigurarilor pentru somaj prin incheierea unui contract de asigurare pentru somaj vor avea posibilitatea de a atesta calitatea de asigurati in sistemul public de pensii si in sistemul asigurarilor sociale de sanatate atat cu contractul de sanatate, cat si cu orice alt document justificativ privind dobandirea calitatii de asigurat in cadrul acestor sisteme de asigurari sociale, eliberat de institutiile competente potrivit legii, in format electronic cu semnatura electronica extinsa, in baza unui certificat calificat sau in format pe hartie in original.


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cazierul judiciarproiect ordonanta de urgentcopii documentetaxe extrajudiciareformat electronic


Data aparitiei: 21 Iunie 2016

Votati articolul "Taxe eliminate si mai putine documente cerute de institutii. Cazierul judiciar se va obtine diferit. Noul proiect de OUG":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X