In cazul urmator, discutam despre o societate platitoare de TVA care are doi asociati. Aceasta doreste sa vanda societatea (cesiune parti sociale) astfel ca stabilim daca aceasta cesiune are vreun efect asupra vectorului fiscal. De asemenea, vom vedea in ce masura caracterul societatii de platitor TVA se mentine chiar si dupa cesiune sau daca, pentru a fi platitor de TVA, trebuie reluate formalitatile necesare.
Din ce intelegem, doriti sa va spunem daca cesiunea partilor sociale, respectiv schimbarea asociatilor societatii, poate avea impact in ceea ce priveste inregistrarea in scopuri de TVA.
- Noi 18100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Noi 18100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - FARA intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Incepand cu 01.02.2014, s-a dorit stabilirea unei proceduri mai exigente privind inregistrarea in scopuri de TVA, cu scopul diminuarii evaziunii fiscale in materie de TVA. Parte a acestui proces a presupus introducerea obligativitatii completarii formularului 088 “Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA"
Potrivit art. 4 al ordinului 1966/2015 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA", la solicitarea ANAF, persoanele juridice inregistrate in scopuri de TVA, potrivit art. 153 din Codul Fiscal, sunt obligate sa completeze si sa depuna formularul 088, pentru urmatoarele situatii:
- schimbarea sediului social;
- schimbarea administratorilor si/sau a asociatilor.
Asadar, in cazul in care societatea isi schimba asociatii, ANAF este indreptatita sa va solicite sa depuneti formularul “088” cu informatiile actualizate. Daca, in cadrul analizei de risc efectuate, se constata ca nu mai indepliniti criteriile pentru a fi platitor de TVA, atunci ANAF va proceda la anularea Codului de TVA, fiind aplicabile prevederile din Codul Fiscal in ceea ce priveste tratamentul operatiunilor care fac subiectul impunerii cu TVA, pentru contribuabilii al caror cod de TVA a fost anulat, potrivit art. 153, alin. 9, lit h) din Codul Fiscal.
Trebuie sa mentionam faptul ca criteriile utilizate de ANAF pentru analiza de risc nu sunt publice, astfel incat este destul de greu de anticipat care ar fi rezultatul analizei.
In concluzie, dupa formalizarea cesiunii urmeaza ca societatea sa primeasca o solicitare din partea ANAF pentru a depune formularul 088. In urma depunerii acestui formular societatii i se poate mentine sau anula inregistrarea in scopuri de TVA.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Bogdan Costea, consultant fiscal