email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Top raspunsuri la cele mai frecvente intrebari ridicate de PFA

Top raspunsuri la cele mai frecvente intrebari ridicate de PFA
registru de evidenta fiscalanorme de venitcontributii sociale

Modificarile fiscale anuntate de Guvern vor avea un impact semnificativ asupra persoanelor fizice autorizate. Legislatia referitoare la PFA a devenit tot mai greu de inteles si, implicit, generatoare de mari probleme, asa ca apar tot mai multe intrebari privind aplicarea ei corecta. 

Creat special pentru rezolvarea problemelor practice cu care se confrunta contribuabilul in teren, ghidul Cartea Verde a PFA. Contabilitatea si obligatiile fiscale descrie, pas cu pas, traseul actiunilor legale de parcurs:

- juridic: inregistrarea/modificarea/radierea juridica si/sau fiscala
- contabil: conducerea contabilitatii – documente de intocmit, registre
- fiscal: calculul obligatiilor fiscale, declaratia unica anuala.

Pentru a veni in sprijinul persoanelor fizice, lucrarea contine de asemenea:

- explicatii clare privind succesiunea logica si legala a activitatilor
- modele de calcul detaliate pentru intelegerea usoara si asimilarea rapida a cerintelor legislative
- informatii, link-uri, adrese utile pentru respectarea termenelor de depunere/plata a declaratiilor. 

Prezentam in continuare un top raspunsuri la cele mai frecvente intrebari ridicate de PFA.

Ce este norma de venit? 

Norma de venit semnifica un plafon anual fix de incasari pe care il stabileste Fiscul pentru anumite activitati identificate prin codul CAEN. Suma stabilita de autoritatile fiscale difera de la un judet la altul. Mai mult de atat, nu toate activitatile pot fi incadrate la norma de venit. Norma nu poate fi mai mica decat salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare la momentul stabilirii acesteia, inmultit cu 12. 

Citeste continuarea in articolul PFA norma de venit 2023 - ce este norma de venit, care este plafonul si ce noutati au aparut >>

Ce este factura?

Factura este document justificativ care sta la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor economice.

Pentru operatiunile economice pentru care, conform prevederilor Codului fiscal, nu exista obligatia intocmirii facturii, inregistrarea in contabilitate a acestora se efectueaza pe baza contractelor incheiate intre parti si a documentelor financiar-contabile sau bancare care sa ateste acele operatiuni, cum sunt: aviz de insotire a marfii, chitanta, dispozitie de plata/incasare, extras de cont bancar, nota de contabilitate etc., dupa caz.

Citeste continuarea aici: Factura fiscala. Ce este factura si ce trebuie sa stii despre emiterea facturilor >>

Ce inseamna domiciliu fiscal pentru PFA-uri? 

In cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central, prin domiciliu fiscal se intelege: 

– pentru persoanele fizice, adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu; 
– pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii liberale, sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala; 
– pentru asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, sediul aces ­tora sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala;

Prin adresa unde locuiesc efectiv se intelege adresa locuintei, pe care o persoana o foloseste in mod continuu peste 183 de zile intr-un an calen da ­ris tic, intreruperile de pana la 30 de zile nefiind luate in considerare. Daca sederea are un scop exclusiv de vizita, concediu, tratament sau alte scopuri particulare asemanatoare si nu depaseste perioada unui an, nu se considera adresa unde locuiesc efectiv. 

Cum se face inregistrarea fiscala? 

Orice persoana sau entitate care este subiect intr-un raport juridic fiscal are obligatia sa se inregistreze fiscal, primind un cod de identificare fiscala. 

Persoanele fizice care intentioneaza sa desfasoare o activitate economica ca persoane fizice autorizate (PFA), intreprinderi individuale (I.I.) si intreprinderi familiale (I.F.) sunt obligate sa se inregistreze si sa se autorizeze la Oficiile Registrului Comertului, inainte de inceperea activitatii economice. 

Ca urmare a inregistrarii si autorizarii, Oficiile Registrului Comertului atribuie contribuabililor codul unic de inregistrare, contribuabilii (PFA, I.I., I.F.) neavand obligatia de inregistrare fiscala la organele fiscale teritoriale. 

Ulterior inregistrarii fiscale la Registrul comertului, contribuabilii care isi incep activitatea in cursul anului fiscal au obligatia depunerii la organul fiscal a formularului 212 Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului (inceperii activitatii/inregistrarii fiscale), completand venitul net anual estimat pentru anul fiscal curent. 

Incepand cu anul urmator, contribuabilii au obligatia estimarii venitului net anual pentru anul fiscal curent, in vederea stabilirii impozitului anual estimat, prin depunerea declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale pana la data de 25 mai, inclusiv, a anului de realizare a venitului. 

Comanda acum exemplarul tau din Cartea Verde a PFA. Contabilitatea si obligatiile fiscale! Bucura-te acum de benficiile pe care ti le ofera. 

Contabilitatea in partida simpla. Ce categorii o aplica? 

Reglementarile contabile privind contabilitatea in partida simpla se aplica de catre urmatoarele categorii de persoane:

a) persoanele fizice si asocierile fara personalitate juridica ale caror venituri sunt supuse impozitului pe venit in conformitate cu prevederile Codului fiscal, al caror venit net anual este determinat in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, fiind obtinut din urmatoarele surse:
– activitati independente;
– cedarea folosintei bunurilor, inclusiv inchirierea de imobile/aparta mente/camere, de catre persoane fizice care desfasoara activitati producatoare de venit si al caror venit net anual este determinat in sistem real, potrivit Codului fiscal;
– activitati agricole, silvicultura si piscicultura.

Aceste persoane trebuie sa conduca contabilitatea in partida simpla (bazata pe regulile contabilitatii de trezorerie – incasari si plati) sau vor putea opta pentru contabilitatea in partida dubla (bazata pe regulile contabilitatii de angajamente).

Exceptie de la aceasta regula vor face doar cei in al caror act normativ de infiintare exista prevederi exprese privind tinerea contabilitatii in partida simpla;
b) persoanele sau entitatile care, prin actul normativ de infiintare, prin legi speciale sau prin alte acte normative, au obligatia tinerii contabi li tatii in partida simpla, cu exceptia persoanelor juridice fara scop patrimonial.

Cum se completeaza Registrul de evidenta fiscala?

Contribuabilii pentru care venitul anual se determina in sistem real vor trebui sa completeze in mod obligatoriu Registrul de evidenta fiscala, in vederea stabilirii venitului net anual, chiar daca sunt scutiti de impozit ca urmare a incadrarii in grad de handicap grav sau accentuat (art. 60 lit. a) si d) din Codul fiscal).

Contribuabilii care desfasoara activitati pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit au obligatia sa completeze numai partea referitoare la venituri din Registrul de evidenta fiscala.

Citeste continuarea in lucrarea Cartea Verde a PFA. Contabilitatea si obligatiile fiscale. >>

Alte exemple de intrebari la care vei gasi raspunsurile in ghidul R&S: 

- Ce trebuie sa stie PFA-urile despre imobilizarile corporale si necorporale
- Ce sunt obiectele de inventar?
- Ce documente justificative si documente financiar-contabile trebuie intocmite?
- Care sunt Registrele contabile obligatorii pentru PFA-uri?
- Cum se gestioneaza corect stocurile?

Subiectele abordate sunt insotite de spete sau situatii practice rezolvate care te ajuta sa-ti solutionezi propriile semne de intrebare ivite in anumite etape.

Click AICI pentru legislatia completa privind PFA. 


de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2023

Cum va asigurati ca declaratia 406 nu contine erori?


Solutia o constituie lucrarea Declaratia 406 SAF-T. Cazuri practice care va prezinta 50 de situatii dificile intalnite frecvent de contribuabili in momentul raportarii SAF-T, insotite de raspunsuri clare, complete, excelent argumentate de specialisti.

Lucrarea are un caracter 100% practic si elimina din start o multime de neclaritati, oferindu-va siguranta si o mare economie de timp

Nu uitati! Practica este intotdeauna cel mai bun profesor.

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
registru de evidenta fiscalanorme de venitcontributii sociale


Data aparitiei: 18 Septembrie 2023

Votati articolul "Top raspunsuri la cele mai frecvente intrebari ridicate de PFA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Calculul si analiza principalilor indicatori economico-financiari

    • In vederea cresterii operativitatii acordarii creditelor, experienta bancara a condus la dezvoltarea unor metode de incadrare a firmelor solicitante in clase de risc, cu ajutorul unei note medii sau punctaj. In functie de clasa de risc in care este pozitionata, firma solicitanta va primi sau nu creditul cerut. Credit-scoringul poate fi exprimat ca o notatie prin care banca evalueaza performantele economice ale firmei solicitante in vederea acor...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: problemele identificate de ANAF in semestrul I din 2023

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2023. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili". Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2023, iata, in randurile de mai jos, care sunt princi...» citeste mai departe aici

  • Sistemul fiscal sub semnul intrebarii: Guvernul pregateste terenul pentru schimbari rapide

    • Dupa ce a facut publice masurile fiscale si bugetare pentru asigurarea stabilitatii financiare pe termen lung a Romaniei, Ministerul Finantelor a adus la cunostinta tot in acea zi un alt proiect de Ordonanta de Urgenta ce vizeaza modificarea alineatului (4) al articolului 4 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal​.  As...» citeste mai departe aici

  • Arhivare documente justificative: 5 conditii care trebuie respectate

    • In lumea moderna, in care tehnologia a devenit o parte esentiala a vietii noastre personale si profesionale, pastrarea documentelor justificative in format electronic a devenit o practica tot mai raspandita si importanta. Aceasta transformare in modul in care gestionam si pastram documentele are un impact semnificativ asupra eficientei, accesibilitatii si sigurantei informatiilor financiare.  Vom afla in cele ce urmeaza daca documentele justificative (regi...» citeste mai departe aici

  • Transporturi rutiere de bunuri: se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu. Care sunt sanctiunile?

    • Conform proiectului pentru care Guvernul urmeaza sa isi asume raspunderea in Parlament, in vederea asigurarii respectarii trasabilitatii transporturilor rutiere de bunuri pe teritoriul Romaniei se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu.  e-Sigiliu, un nou sistem ce vizeaza transporturile rutiere de marfuri Acesta este un sistem bazat pe utilizarea unor dispozitive electronice si a unei aplicatii informatice care permite autoritatilor competente de...» citeste mai departe aici

  • De ce sa alegi cutii de arhivare din carton in locul celor din plastic?

    • In lumea moderna, organizarea si stocarea eficienta a documentelor si obiectelor sunt esentiale atat in mediul de afaceri, cat si in viata de zi cu zi. Una dintre cele mai bune solutii pentru a gestiona cu succes aceasta sarcina este utilizarea cutiilor de arhivare. Acestea sunt disponibile intr-o varietate diversa de materiale, dar in ultimii ani, cutiile de arhivare din carton au castigat popularitate in fata celor din plastic. De ce ar trebui sa alegi variantele din carton in locul...» citeste mai departe aici