Un factor important care echilibreaza balanta veniturilor in favoarea noastra il reprezinta modul in care stim sa ne marim capacitatea de productie. Acest mecanism ne poate ajuta sa schimbam felul in care muncim si, oferind calitate, sa obtinem mult mai mult prin proceduri similare celor din trecut. Diferenta consta in faptul ca incercam sa dezvoltam capacitatea noastra de a castiga mai mult.
Concentrandu-ne asupra unui astfel de aspect in 2017, vom observa ca incepem sa facem lucrurile in mod diferit. Si, prin cele ce urmeaza, vom dezvolta posibilitatea de a obtine mai multe castiguri privind catre baza de clienti.
Orice profesionist contabil sau firma de contabilitate se confrunta, de la un punct incolo, cu o situatie care poate fi invizibila in primii ani de activitate. In timp insa, aceasta situatie devine o reala problema, adesea cu consecinte negative in ce priveste castigurile si notorietatea firmei sau a profesionistului contabil.
Despre ce este vorba? Avem, sa spunem, o firma cu multa experienta in domeniu si cu foarte multi clienti. Multe firme trec in noul an cu aceeasi baza de clienti fara sa mai faca nicio analiza si nicio evaluare a acestor companii si clienti catre care presteaza servicii.
Insa o astfel de evaluare este absolut necesara pentru ca nu toate firmele reusesc sa aduca beneficii financiare sau de notorietate, chiar daca platesc la timp. Uneori resursele investite pot fi intr-un raport deficitar fata de castigurile obtinute.
Cand va faceti bugetul la final de an, trebuie sa aveti in vedere si aceste situatii. Daca va planificati bugetul acum, in luna ianuarie, atunci acesta e un moment foarte bun sa analizati si firmele sau clientii cu care ati lucrat in trecut.
Stabiliti noi obiective pentru firma dumneavoastra (bugetare, dar si de renume sau legate de numarul de clienti si calitatea acestora) si incercati sa porniti in noul an cu o serie de clienti care sa respecte mai multe criterii pe care le vom prezenta mai jos.
Multi dintre acesti clienti sau firme nu se maresc in timp, nu isi cresc veniturile si nu devin nume mai cunoscute astfel ca puteti munci foarte mult pentru clienti care in schimb nu contribuie decat prea putin si numai financiar.
Mai mult, firmele mai mari si clientii mai importanti nu va vor cauta daca vor vedea ca aveti in portofoliu mult prea multe astfel de firme micute si care nu au reusit sa creasca de-a lungul timpului. Nu spun nimeni sa nu luati clienti noi, ci sa va uitati cu mai multa atentie la cum arata firma.
Riscati, adaugand pe lista de lucru astfel de firme, sa castigati putin, sa munciti mult si sa adaugati in baza de date clienti care in 2018 s-ar putea sa nu mai existe ca firma.
Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Verificati astfel daca firma are abilitatea de a se dezvolta in timp, daca e orientata catre nou, daca isi propune sa creasca in viitor, verificati gama de servicii pe care o ofera si, pe cat posibil, cercetati piata pentru a afla cum se situeaza acest posibil client pe care il aveti in vizor.
Intrebati-va daca luand acest nou client in portofoliu castigati notorietate si daca aveti sanse de castiguri substantiale si de durata. Daca aceasta companie "da bine" in ochii altor posibili clienti si daca va ajuta sa va cresteti renumele in domeniul serviciilor contabile.
Daca unele dintre aceste criterii nu sunt indeplinite, cel mai probabil veti avea un nou client care va va oferi un anumit buget pe termen scurt. Insa varianta optima este sa alegeti de la bun inceput parteneriate de lunga durata, contracte avantajoase si castiguri care sa nu se opreasca numai la partea financiara si care sa adauge si renumelui dumneavoastra in piata!