email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cine are obligatia detinerii unei case de marcat fiscale?

case de marcat fiscaleaparate de marcat electronice fiscalecasa de marcat

Cu siguranta v-ati intrebat cel putin o data daca activitatea prestata de catre firma  dumneavostra necesita utilizarea unei case de marcat, ce obligatii au firmele care detin o casa de marcat sau cum se anuleaza un bon fiscal care a fost emis gresit. 

Vom incerca in cele ce urmeaza sa va raspundem cat mai clar la aceste intrebari, nu inainte de a va aduce la cunostinta ca informatiile complete precum si consultanta in ceea ce priveste achizitionarea unei case de marcat puteti obtine de la un distribuitor autorizat, ca de exemplu, firma Constalaris, importator si distribuitor al caselor de marcat fiscale Orgtech, o marca de incredere, prezenta de mai bine de 10 ani pe piata din Romania.

Conform Art. 1 din OUG 28/1999 actualizata , ” Operatorii economici care încasează, integral sau parţial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum i a prestărilor de servicii efectuate direct către populaţie sunt obligaţi să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale..”
Conform unui alt articol al aceleiasi Ordonante de Urgenta, operatorii economici au abligatia de a emite bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si de a le inmana clientilor.

Foarte important de retinut este ca neindeplinirea obligatiei de a va dota cu casa de marcat atrage dupa sine o contraventie in cuantum de 12500 lei precum si suspendarea activităţii până la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal i prezentarea dovezii de plată a amenzii sau a jumătate din cuantumul acesteia, după caz, organului constatator.

O alta obligatie a utilizatorilor unei case de marcat este aceea de a emite bon fiscal. Subliniem acest aspect deoarece sanctiunile incep de la un simplu avertisment si pot urca pana la suma de 27500 lei si suspendarea activitatii , in functie de gravitatea faptei constatate de catre organele de control.
  
In procesul utilizarii unei case de marcat pot aparea diverse situatii, una dintre cele mai intalnite fiind emiterea gresita a unui bon fiscal. Ce este de facut ?

Conform prevederilor legislative, pentru corectarea sau anularea înregistrării unei operaţiuni după emiterea bonului fiscal utilizatorul trebuie sa intocmeasca un dosar care va cuprinde: 

a) sesizarea scrisă a persoanei care a efectuat greit operaţiunea, cu precizarea
motivaţiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum i a numărului de ordine al
bonului fiscal de corectat, a orei i minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisă de aprobare a corectării operaţiunii greit efectuate, emisă de
directorul financiar-contabil, contabilul-ef sau de altă persoană care răspunde de
gestionarea patrimoniului unităţii;
c) copie de pe nota sau notele de recepţie i constatare de diferenţe, întocmite de la
ultima inventariere până la zi, prin care a fost stabilit preţul cu amănuntul al
produsului sau produselor înregistrate greit în aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflectă operaţiunea efectuată

Dorim sa mentionam ca documentele de mai sus nu au o forma standard prevazuta de lege, prin urmare putandu-se utiliza modele proprii ale operatorului economic, modele care sa contina toate informatiile solicitate.

Tot legat de acest subiect tinem sa precizam ca autoritatile au in vedere proiectul legii preventiei, lege sub incidenta careia se gasesc si cateva contraventii prevazute de OUG 28/1999. Mai multe detalii despre acest proiect puteti afla in acest articol 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcat fiscaleaparate de marcat electronice fiscalecasa de marcat


Data aparitiei: 23 Martie 2017

Votati articolul "Cine are obligatia detinerii unei case de marcat fiscale?":
Rating:

Nota: 3.57 din 5 din 7 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici