Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Lista tuturor modificarilor fiscale pregatite de Guvern de la 1 ianuarie 2018

Lista tuturor modificarilor fiscale pregatite de Guvern de la 1 ianuarie 2018
guvernevaziune fiscalaministerul de finantetaxe

Proiectul privind Ordonanta de urgenta a Guvernului pentru modificarea si completarea Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative a aparut pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, in data de 07.12.2017.

Aceasta serie de modificari fiscale pregatite de Guvern pentru 1 ianuarie 2018, anuntata cu trambite in ultima perioada, a bulversat intreaga tara. In aceasta situatie este necesar un rezumat cu toate prevederile actului normativ care urmeaza sa intre in vigoare de la inceputul anului urmator.
 

Scurta recapitulare:

  • Neplata impozitelor si contributiilor impuse prin Codul fiscal: se largeste aria de aplicabilitate a infractiunii si se introduce lista impozitelor si contributiilor fiscale carora le este incidenta infractiunea de neplata. Pedeapsa ramane nemodificata (inchisoare de la un an la 6 ani).
     
  • Stabilirea cu rea-creadinta a impozitelor, taxelor si contributiilor sociale: asocierea este dezincriminata. Pedeapsa ramane aceeasi (inchisoare de la 3 ani la 10 ani si interzicerea unor drepturi).
     
  • Infractiunile de evaziune fiscala: Pedeapsa se modifica (limita maxima scade de la 8 la 7 ani si se poate majora cu jumatate).
     

Prezentarea pe larg a tuturor modificarilor ce urmeaza sa intre in vigoare de la 1 ianuarie 2018
 

Potrivit legestart.ro, referitor la modificarea si completarea infractiunilor care intra in aria evaziunii fiscale, actul normativ aduce urmatoarele noutati:

1. Neplata impozitelor si contributiilor impuse prin Codul fiscal (art. 6 din Legea nr. 241/2005): se largeste aria de aplicabilitate a infractiunii si se introduce lista impozitelor si contributiilor fiscale carora le este incidenta infractiunea. Pedeapsa ramane nemodificata (inchisoare de la un an la 6 ani).


1.1. Forma art. 6 din Legea nr. 241/2005: "Art. 6. – Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la un an la 6 ani retinerea si nevarsarea, cu intentie, in cel mult 30 de zile de la scadenta, a sumelor reprezentand impozite sau contributii cu retinere la sursa."

1.2. Precizare: Referitor la art. 6 din Legea nr. 241/2005, se constata prin Decizie 363/2015 la 21/08/2015, urmatoarele: "Curtea Constitutionala – decide: – Admite exceptia de neconstitutionalitate ridicata de Mihaela Liliana Chis in Dosarul nr. 1.296/33/2013 al Curtii de Apel Cluj – Sectia penala si de minori si constata ca dispozitiile art. 6 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale sunt neconstitutionale."

1.3. Forma propusa prin proiectul de OUG: ”1. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 6   (1) Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la un an la 6 ani neretinerea sau neincasarea, retinerea si neplata ori, dupa caz, incasarea si neplata, in tot sau in parte, cu intentie, in cel mult 30 zile de la termenul de scadenta prevazut de lege, a impozitelor si contributiilor prevazute in anexa la prezenta lege. (2) Neplata cu intentie, in cel mult 30 de zile de la termenul de scadenta prevazut de lege, a impozitelor si contributiilor prevazute in anexa constituie infractiune si atunci cand neplata este consecinta utilizarii acestor sume in alte scopuri.”

1.4. Forma propusa prin proiectul de OUG introduce lista celor 32 de impozite si contributii impuse prin Codul fiscal (lista despre care se face vorbire la art. 6):

1. Impozitul pe dividendele platite de o persoana juridica romana catre o persoana juridica romana
2. Impozitul pe veniturile din drepturile de proprietate intelectuala
3. Impozit pe venitul din salarii si asimilate salariilor
4.  Impozitul pe veniturile din arenda
5.  Impozitul pe veniturile sub forma de dobanzi
6. Impozit pe veniturile sub forma de dividende
7.  Impozitul pe veniturile impozabile obtinute din lichidarea unei persoane juridice sau din reducerea capitalului social, potrivit legii
8. Impozitul pe veniturile din pensii
9. Impozitul pe veniturile din premii si din jocuri de noroc
10. Impozitul pe veniturile din alte surse
11. Impozitul pe veniturile obtinute de o persoana fizica dintr-o asociere intre o persoana fizica si o persoana juridica, contribuabil potrivit titlului II din Codul fiscal.
12. Impozitul pe veniturile obtinute de o persoana fizica dintr-o asociere intre o persoana fizica si o persoana juridica, contribuabil potrivit titlului III din Codul fiscal.
13. Impozitul pe veniturile obtinute de o persoana fizica dintr-o asociere intre o persoana fizica sau orice alta entitate – asociere fara personalitate juridica si o persoana juridica, contribuabil potrivit Legii nr. 170/2016, conform contractului de asociere, determinate potrivit prevederilor titlului II
14. Contributia  de asigurari sociale datorata de persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor
15. Contributia de asigurari sociale de sanatate datorata de persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor
16. Impozitul pe veniturile din dobanzi obtinute de un nerezident, primite de la un rezident
17. Impozitul pe veniturile din dobanzi obtinute de un nerezident, primite de la un nerezident care are un sediu permanent in Romania, daca dobanda este o cheltuiala a sediului permanent/a sediului permanent desemnat
18. Impozitul pe veniturile din redevente obtinute de un nerezident, primite de la un rezident
19. Impozitul pe veniturile din redevente obtinute de un nerezident, primite de la un nerezident care are un sediu permanent in Romania, daca redeventa este o cheltuiala a sediului permanent/a sediului permanent desemnat
20. Impozitul pe veniturile din comisioane obtinute de un nerezident, primite de la un rezident
21. Impozitul pe veniturile din comisioane obtinute de un nerezident, primite de la un nerezident care are un sediu permanent in Romania, daca comisionul este o cheltuiala a sediului permanent/a sediului permanent desemnat 22. Impozitul pe venituri din activitati sportive si de divertisment desfasurate in Romania obtinute de un nerezident, indiferent daca veniturile sunt primite de catre persoanele care participa efectiv la asemenea activitati sau de catre alte persoane
23. Impozitul pe venituri din prestarea de servicii de management sau de consultanta din orice domeniu, obtinute de un nerezident, daca aceste venituri sunt obtinute de la un rezident sau daca veniturile respective sunt cheltuieli ale unui sediu permanent in Romania
24. Impozitul pe venituri reprezentand remuneratii primite de persoane juridice straine care actioneaza in calitate de administrator, fondator sau membru al consiliului de administratie al unei persoane juridice romane
25. Impozitul pe  venituri din servicii prestate in Romania obtinute de un nerezident, exclusiv transportul international si prestarile de servicii accesorii acestui transport
26. Impozitul pe  venituri din profesii independente desfasurate in Romania, obtinute de un nerezident – medic, avocat, inginer, dentist, arhitect, auditor si alte profesii similare – in cazul cand sunt obtinute in alte conditii decat prin intermediul unui sediu permanent sau intr-o perioada ori in mai multe perioade care nu depasesc in total 183 de zile pe parcursul oricarui interval de 12 luni consecutive care se incheie in anul calendaristic vizat
27. Impozitul pe venituri din premii acordate la concursuri organizate in Romania, obtinute de un nerezident
28. Impozitul pe veniturile din dividende obtinute de un nerezident, primite de la un rezident
29. Impozitul pe venituri realizate din transferul masei patrimoniale fiduciare de la fiduciar la beneficiarul nerezident in cadrul operatiunii de fiducie
30. Impozitul pe venituri obtinute de un nerezident,la jocurile de noroc practicate in Romania, pentru toate castigurile primite de un participant de la un organizator sau platitor de venituri din jocuri de noroc, exclusiv jocurile de noroc prevazute la art. 110 alin. (7) din Codul fiscal
31. Impozitul pe veniturile realizate de nerezidenti din lichidarea unei persoane juridice romane
32. Impozit datorat pe venitul din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal

2. Stabilirea cu rea-creadinta a impozitelor, taxelor si contributiilor sociale (art. 8 din Legea nr. 241/2005):  asocierea este dezincriminata. Pedeapsa ramane aceeasi (inchisoare de la 3 ani la 10 ani si interzicerea unor drepturi).

2.1. Forma in vigoare: ”Art. 8. – (1) Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 3 ani la 10 ani si interzicerea unor drepturi stabilirea cu rea-credinta de catre contribuabil a impozitelor, taxelor sau contributiilor, avand ca rezultat obtinerea, fara drept, a unor sume de bani cu titlu de rambursari sau restituiri de la bugetul general consolidat ori compensari datorate bugetului general consolidat. (2) Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 5 ani la 15 ani si interzicerea unor drepturi asocierea in vederea savarsirii faptei prevazute la alin. (1). (3) Tentativa faptelor prevazute la alin. (1) si (2) se pedepseste.”
2.2. Forma propusa prin proiectul de OUG:  ”2. Alineatul (2) al articolului 8 se abroga. 3. Alineatul (3) al articolului 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:  ”(3) Tentativa faptelor prevazute la alin. (1) se pedepseste”.

3. Ascunderea bunului ori a sursei impozabile sau taxabile; (art. 9 alin. (1) litera a) din Legea nr. 241/2005): Pedeapsa se modifica (limita maxima scade de la 8 la 7 ani si se poate majora cu jumatate).

3.1. Forma in vigoare: ” Art. 9. – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 8 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: a) ascunderea bunului ori a sursei impozabile sau taxabile; (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 5 ani. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 7 ani.”

3.2. Forma propusa prin proiectul de OUG:  ”4. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 9 – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: a) ascunderea bunului ori a sursei impozabile sau taxabile; (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu o treime. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu jumatate.”

4. Omisiunea, in tot sau in parte, a evidentierii, in actele contabile ori in alte documente legale, a operatiunilor comerciale efectuate sau a veniturilor realizate; (art. 9 alin. (1) litera b) din Legea nr. 241/2005): Pedeapsa se modifica (limita maxima scade de la 8 la 7 ani si se poate majora cu jumatate).

4.1. Forma in vigoare: ” Art. 9. – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 8 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: b) omisiunea, in tot sau in parte, a evidentierii, in actele contabile ori in alte documente legale, a operatiunilor comerciale efectuate sau a veniturilor realizate; (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 5 ani. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 7 ani.”

4.2. Forma propusa prin proiectul de OUG:  ”4. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 9 – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: b) omisiunea, in tot sau in parte, a evidentierii, in actele contabile ori in alte documente legale, a operatiunilor comerciale efectuate sau a veniturilor realizate; (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu o treime. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu jumatate”.

5. Evidentierea, in actele contabile sau in alte documente legale, a cheltuielilor care nu au la baza operatiuni reale ori evidentierea altor operatiuni fictive; (art. 9 alin. (1) litera c) din Legea nr. 241/2005): Pedeapsa se modifica (limita maxima scade de la 8 la 7 ani si se poate majora cu jumatate).

5.1. Forma in vigoare: ” Art. 9. – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 8 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: c) evidentierea, in actele contabile sau in alte documente legale, a cheltuielilor care nu au la baza operatiuni reale ori evidentierea altor operatiuni fictive;. (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 5 ani. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 7 ani.”

5.2. Forma propusa prin proiectul de OUG:  ”4. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 9 – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: c) evidentierea, in actele contabile sau in alte documente legale, a cheltuielilor care nu au la baza operatiuni reale ori evidentierea altor operatiuni fictive; (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu o treime. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu jumatate”. ”

6. Alterarea, distrugerea sau ascunderea de acte contabile, memorii ale aparatelor de taxat ori de marcat electronice fiscale sau de alte mijloace de stocare a datelor; (art. 9 alin. (1) litera d) din Legea nr. 241/2005): Pedeapsa se modifica (limita maxima scade de la 8 la 7 ani si se poate majora cu jumatate).

6.1. Forma in vigoare: ” Art. 9. – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 8 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: d) alterarea, distrugerea sau ascunderea de acte contabile, memorii ale aparatelor de taxat ori de marcat electronice fiscale sau de alte mijloace de stocare a datelor;.(2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 5 ani. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 7 ani.”

6.2. Forma propusa prin proiectul de OUG:  ”4. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 9 – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: d) alterarea, distrugerea sau ascunderea de acte contabile, memorii ale aparatelor de taxat ori de marcat electronice fiscale sau de alte mijloace de stocare a datelor;. (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu o treime. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu jumatate”. ”

7. Executarea de evidente contabile duble, folosindu-se inscrisuri sau alte mijloace de stocare a datelor; (art. 9 alin. (1) litera  e) din Legea nr. 241/2005): Pedeapsa se modifica (limita maxima scade de la 8 la 7 ani si se poate majora cu jumatate).

7.1. Forma in vigoare: ” Art. 9. – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 8 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: e) executarea de evidente contabile duble, folosindu-se inscrisuri sau alte mijloace de stocare a datelor;. (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 5 ani. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 7 ani.”

7.2. Forma propusa prin proiectul de OUG:  ”4. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 9 – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: e) executarea de evidente contabile duble, folosindu-se inscrisuri sau alte mijloace de stocare a datelor; (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu o treime. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu jumatate”. ”

8. Sustragerea de la efectuarea verificarilor financiare, fiscale sau vamale, prin nedeclararea, declararea fictiva ori declararea inexacta cu privire la sediile principale sau secundare ale persoanelor verificate; (art. 9 alin. (1) litera  f) din Legea nr. 241/2005): Pedeapsa se modifica (limita maxima scade de la 8 la 7 ani si se poate majora cu jumatate).

8.1. Forma in vigoare: ” Art. 9. – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 8 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: f) sustragerea de la efectuarea verificarilor financiare, fiscale sau vamale, prin nedeclararea, declararea fictiva ori declararea inexacta cu privire la sediile principale sau secundare ale persoanelor verificate; (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 5 ani. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 7 ani.”

8.2. Forma propusa prin proiectul de OUG:  ”4. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 9 – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: f) sustragerea de la efectuarea verificarilor financiare, fiscale sau vamale, prin nedeclararea, declararea fictiva ori declararea inexacta cu privire la sediile principale sau secundare ale persoanelor verificate; (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu o treime. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu jumatate”. ”

9. Substituirea, degradarea sau instrainarea de catre debitor ori de catre terte persoane a bunurilor sechestrate (art. 9 alin. (1) litera g) din Legea nr. 241/2005): Pedeapsa se modifica (limita maxima scade de la 8 la 7 ani si se poate majora cu jumatate).

9.1. Forma in vigoare: ” Art. 9. – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 8 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: g) substituirea, degradarea sau instrainarea de catre debitor ori de catre terte persoane a bunurilor sechestrate in conformitate cu prevederile Codului de procedura fiscala si ale Codului de procedura penala. (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 5 ani. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 7 ani.”

9.2. Forma propusa prin proiectul de OUG:  ”4. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 9 – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: g) substituirea, degradarea sau instrainarea de catre debitor ori de catre terte persoane a bunurilor sechestrate in conformitate cu prevederile Codului de procedura fiscala si ale Codului de procedura penala. (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu o treime. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu jumatate”.”

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
guvernevaziune fiscalaministerul de finantetaxe

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 15 Decembrie 2017


Votati articolul "Lista tuturor modificarilor fiscale pregatite de Guvern de la 1 ianuarie 2018":
Rating:

Nota: 3.21 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Distribuire dividende actionari

Intrebare: Buna ziua!

La sedinta AGA din aprilie 2014 s-a hotarat ca o parte din profit sa fie repartizat sub forma de dividende actionarilor. Eu au cerut in luna septembrie sa primeasca banii. Va rog sa-mi spuneti ce formulare se fac? Trebuie emisa o decizie de catre conducerea societatii? Ce formulare se fac catre banca? As vrea ca banii sa le fie virati pe card!

Multumesc!
Maria

Raspuns: Daca societateta a avut profit in anul anterior iar in hotararea AGA s-a luat decizia ca profitul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Decembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Monografie contabila: agentie de turism

    • Vom afla in continuare care este monografia contabila pentru o agentie de turism platitoare de TVA care desfasoara operatiuni atat in Romania cat si international in UE si NON-UE. Citeste analiza completa a specialistului!   Monografie contabila pentru agentie de turism: raspunsul specialistului Regimul TVA Potrivit prevederilor art. 311 din Codul Fiscal, prin agentie de turism se intelege orice persoana ...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale 2019. Iata principalele aspecte!

    • Va prezentam in continuare informatii importante despre intocmirea si depunerea situatiilor financiare si a raportarilor anuale ale operatorilor economici pentru anul 2018.   Ce trebuie sa stiti in 2019 despre intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale Persoanele prevazute la articolul 1 alineatele (1) - (4) din Legea contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferen...» citeste mai departe aici

  • Impozite 2019: lista celor mai importante taxe modificate pentru firme, PFA, persoane fizice

    • Guvernul a introdus mai multe taxe si impozite de la 1 ianuarie 2019. Pe scurt, este vorba despre impozitele suplimentare stabilite pentru domeniul gazelor, al energiei electrice si al altor resurse naturale si despre taxele care vizeaza firmele din domeniul energiei electrice si termice, pentru organizarea jocurilor de noroc si taxa pe lacomie.   Aceste prevederi sunt incluse in ...» citeste mai departe aici

  • Controlul fiscal in 2019: ce masuri trebuie luate?

    • Controlul fiscal poate da palpitatii chiar si contribuabililor care stiu ca au actele puse in ordine si taxele platite la zi. Din cauza modificarilor fiscale care apar peste noapte, cine mai poate fi sigur ca are toata activitatea firmei pusa la punct? Oricat de bine vi s-ar parea ca sunteti pregatiti pentru inspectie, parca Fiscul gaseste mereu ceva. Asadar, ce este de facut in urma controlului fiscal? Ce masuri trebuie luate? Vom dezbate in randurile urmatoar...» citeste mai departe aici

  • Alocatiile pentru copii vor fi majorate de la 1 aprilie

    • UPDATE in 19 martie 2019. Legea bugetului de stat pentru anul 2019 a intrat in vigoare, asa ca alocatiile vor fi majorate de la 1 aprilie.   Potrivit OUG nr. 9/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, precum si pentru modificarea art. 58 alin. (1) din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, copiii si adolescentii vor prim...» citeste mai departe aici

  • Proiectul a trecut de Senat! Soferii de Uber si Taxify ar putea fi obligati sa utilizeze case de marcat si sa dea bon fiscal

    • UPDATE in 19 martie 2019. Proiectul care prevede reguli noi pentru soferii ce lucreaza pentru aplicatiile de ridesharing, asa cum sunt Uber si Taxify, a fost aprobat de Senat. Pe scurt, propunerea legislativa prevede ca soferii vor fi obligati sa foloseasca aparate de marcat si sa dea clientilor bonuri fiscale. In plus, acestia trebuie sa aiba un cazier curat si sa nu fi avut permisul suspendat pentru conducere su...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X