email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitii de servicii intracomunitare. Cum se procedeaza daca factura este primita cu intarziere?

Achizitii de servicii intracomunitare. Cum se procedeaza daca factura este primita cu intarziere?
achizitii intracomunitaredeclaratia 390decont de tva

Tranzactiile efectuate cu parteneri comerciali din strainatate se pot dovedi adevarate provocari pentru contabili fiindca legea prezinta multe particularitati. Daca ai facut recent achizitii de servicii intracomunitare si factura a primita cu intarziere, trebuie sa stii urmatoarele informatii.
 

Un contribuabil ne prezinta cazul lui. O factura de prestari servicii este emisa in data de 20.04.2019 si achitata in data de 30.04.2019, mai putin 348E. In data de 15.07.2019 primesc pe mail factura cu data 13.05.2019. Vom afla de la specialistul nostru cum se procedeaza la inregistrarea facturii. Este important de precizat ca factura primita este fara TVA.

Gaseste solutiile pentru cele mai sensibile probleme pe care le intalnesti cand faci tranzactii intracomunitare. Consulta Ghidul Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri.


Achizitii de servicii intracomunitare: raspunsul specialistului


 Potrivit art 278 alin 2 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, locul prestarii serviciilor catre o persoana impozabila este locul unde isi are sediul beneficiarul respectivelor servicii. Prin urmare, locul de prestare a serviciilor este in Romania (locul unde este situat beneficiarul), drept urmare operatiunea (achizitie de servicii intracomunitare) este impozabila in Romania. Persoana obligata la plata TVA este firma din Romania prin mecanismul taxarii inverse (4426 = 4427).

“(2) Locul de prestare a serviciilor către o persoană impozabilă care acționează ca atare este locul unde respectiva persoană care primește serviciile își are stabilit sediul activității sale economice. Dacă serviciile sunt furnizate către un sediu fix al persoanei impozabile, aflat în alt loc decât cel în care persoana își are sediul activității sale economice, locul de prestare a serviciilor este locul unde se află respectivul sediu fix al persoanei care primește serviciile. În absența unui astfel de loc sau sediu fix, locul de prestare a serviciilor este locul unde persoana impozabilă care primește aceste servicii își are domiciliul stabil sau reședința obișnuită.”

In decontul de TVA aferent lunii iunie, factura se va inregistra pe rd 8 si 21 ,,Regularizari privind achizitii de servicii intracomunitare’’.

Se va intocmi declaratie recapitulativa 390 pentru luna mai 2019 sau se va rectifica cea existenta (daca este cazul) prin depunerea unei noi declaratii 390 cuprinzand si aceasta operatiune. 390 este declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare.
 


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal.

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
achizitii intracomunitaredeclaratia 390decont de tva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 18 Iulie 2019


Votati articolul "Achizitii de servicii intracomunitare. Cum se procedeaza daca factura este primita cu intarziere?":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 8 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Utilizarea semnaturii electronice

Intrebare: Buna ziua! Am o nedumerire..sunt imputernicita prin notar de administratorul firmei sa folosesc semnatura mea electronica pentru depunerea declaratiilor fiscal si a bilantului insa eu nu sunt angajata firmei ,ce trebuie sa scriu in casuta unde ne cere numele persoanei care declara ca datele sunt corecte si complete aici ma refer la declaratii,iar in bilant ce sa scriu in casuta unde cere numele celui care l-a intocmit?Va multumesc!

Raspuns: In cazul in care aveti imputernicirea sa utilizati semnatura electronica pentru depunerea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Iulie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 8 - 2 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X