email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Transportatorii romani cer Guvernului sa nu modifice legea RCA. Tarifele vor creste pentru toti detinatorii celor 8,2 milioane de vehicule din Romania

Transportatorii romani cer Guvernului sa nu modifice legea RCA. Tarifele vor creste pentru toti detinatorii celor 8,2 milioane de vehicule din Romania
rcaasigurarevehiculecheltuieli

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) solicita Guvernului, MFP si ASF sa nu modifice Legea nr.132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto (RCA). Motivul il reprezinta aparitia dezechilibrelor grave in piata RCA si tarifele care vor creste accentuat pentru toti detinatorii celor 8,2 milioane de vehicule din Romania, indiferent daca sunt persoane fizice sau juridice, anunta institutia intr-un comunicat.


Comisia Europeana a deschis anul trecut procedura de infringement cu privire la normele sale nationale referitoare la asigurarea obligatorie de raspundere civila auto. Reprezentantii au solicitat Romaniei sa transmita o serie de observatii privind normele nationale actuale, ce impun o obligatie de notificare prealabila a oricarei intentii de modificare a primelor, precum si o serie de limitari a modalitatilor de calculare a primelor de catre asiguratori.


In luna septembrie 2019, Ministerul Finantelor Publice (MFP) a elaborat un proiect de lege ​privind modificarea Legii asigurarii obligatorii de raspundere civila auto, mai precis Legea 132/2017.
 

Cele mai importante modificari propuse prin proiectul de lege pentru modificarea si completarea Legii nr.132/2017 urmaresc:

    • abrogarea prevederilor ce limiteaza cheltuielile administrative si de vanzare ale politei de asigurare ce pot fi incluse de catre asiguratori in calculul tarifelor de prima (in acest moment plafonate la 25%);

    • eliminarea obligatiei ASF de reglementare a modului de calcul al tarifelor de prima, a criteriilor de risc, a indicilor de incarcare, a coeficientilor de majorare si/sau corectie ori alte instrumente de ajustare a tarifelor de prima;



    • eliminarea obligatiei BAAR de ofertare a primei de asigurare in cazul asiguratului cu risc ridicat.
 

Transportatorii avertizeaza ca impactul adoptarii acestor masuri se va transpune prin cresterea tarifelor RCA fara sa mai fie necesara nicio justificare.

Prima de asigurare RCA este stabilita prin calcul actuarial, dar depinde si de alte elemente, precum marja de profit, canalele de distributie, gradul de intermediere, comisioanele brokerilor, nivelul personalului companiei de asigurari si salarizarea. Aceste elemente sunt calculate in functie de gradul de concurenta si nivelul de maturitate al pietei.

In ceea ce priveste concurenta din piata RCA, practica precedenta a demonstrat ca in lipsa unor reglementari stricte, companiile de asigurari s-au inteles asupra preturilor, situatie sanctionata de Consiliul Concurentei cu amenzi totale in valoare de 246.739.195,6 lei (aprox. 53 milioane euro) pentru incalcarea reglementarilor nationale si europene din domeniul concurentei prin coordonarea comportamentelor pe piata in vederea majorarii tarifelor RCA. In acest sens, UNTRR solicita Consiliului Concurentei publicarea raportului final, pentru ca ASF sa argumenteze in fata Comisiei Europene prevederile legale actuale si ca toti asiguratii RCA din Romania sa inceapa demersurile de recuperare a sumelor percepute in plus ca urmare a intelegerilor neconcurentiale.


Referitor la nivelul de maturitate al pietei asigurarilor, in 2018 aproape 50% din primele brute subscrise pe clasa asigurarilor generale si peste o treime din total piata au reprezentat asigurari RCA. Daca in tarile dezvoltate din UE piata este dominata de segmentul asigurarilor de viata, in Romania aceasta este sustinuta de asigurarile auto obligatorii RCA. Cu o pondere de numai 1,13% din PIB, asigurarile confirma stadiul ”inca in dezvoltare”, desi importante grupuri financiare internationale sunt prezente pe plan local.


Transportatorii mai spun ca, dupa intrarea in vigoare a legii RCA nr. 132, anul 2017 a fost si primul in care piata de asigurari a inregistrat profit, dupa 10 ani de pierderi. Desi tarifele RCA au fost plafonate la inceputul anului 2017 si raportate la tariful de referinta dupa intrarea in vigoare a legii RCA, prin care au fost impuse cheltuieli administrative de 25%, iar ASF a reglementat modul de calcul al tarifelor de prima, asiguratorii RCA au inregistrat profituri de peste 400 de milioane de lei in 2017 si 2018, potrivit datelor de la MFP.

 

In aceste conditii, UNTRR solicita Guvernului, MFP si ASF ca Legea 132/2017 sa nu fie modificata, sa transmita Comisiei Europene o analiza fundamentata privind situatia pietei RCA din Romania cu accentuarea motivelor practice pentru care nu este benefica o schimbare a legislatiei si sa vina cu masuri suplimentare pentru a evita intoarcerea la situatia de criza din perioada 2015-2016.

Totodata, UNTRR revine cu solicitarea desecretizarii scrisorii primite de autoritatile romane de la Comisia Europeana in temeiul art. 4(2) din Regulamentul european 1049/2001, intrucat impactul acesteia reprezinta ”un interes public superior care justifica divulgarea continutului documentului in cauza”.

UNTRR considera necesara continuarea eficientizarii sectorului de asigurari RCA si cresterea gradului de cuprindere in asigurare, prin realizarea unui ghid de bune practici cu privire la daunele materiale (pentru eliminarea intelegerilor ilicite din zona de service-uri auto), elaborarea unui ghid cu privire la vatamarile corporale si uniformizarea deciziilor din instante, demersuri pentru includerea in programa scolara a orelor de siguranta rutiera si acordarea unui procent de 1% din primele brute subscrise pe RCA pentru campanii de siguranta rutiera si folosirea camerelor video CNAIR pentru depistarea autovehiculelor fara polite RCA valabile, precizeaza organizatia in comunicat.

 

 

Foto: pixabay.com


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
rcaasigurarevehiculecheltuieli


Data aparitiei: 09 Octombrie 2019

Votati articolul "Transportatorii romani cer Guvernului sa nu modifice legea RCA. Tarifele vor creste pentru toti detinatorii celor 8,2 milioane de vehicule din Romania":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X