Telemunca permite angajatilor posibilitatea de a munci de la domiciliu sau din alt loc in afara de sediul firmei, insa numai daca isi indeplinesc sarcinile de serviciu folosind internetul.
Legea nr. 81/2018 care reglementeaza activitatea de telemunca a fost publicata in Monitorul Oficial din data de 02.04.2018. Telemunca poate fi desfasurata doar voluntar in baza unui contract individual de munca. Care sunt obligatiile angajatorului, capcanele legii si cum se pot evita din start amenzile dure, afla din lucrarea Legea 81/2018 privind TELEMUNCA.
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
Astazi prezentam cazul un contribuabil care ne intreaba daca exista posibilitatea de a deconta cheltuielile cu electricitatea/internetul angajatilor care lucreaza de acasa. Daca da, ce documente trebuie sa pregatim pentru a fi tratate ca si cheltuieli deductibile?
Decontarea cheltuielilor pentru munca de acasa: raspunsul specialistului
Activitatea de telemunca este reglementata de Legea nr. 81/2018. Aceasta activitate se bazeaza pe acordul de vointa al partilor si se prevede in mod expres in contractul individual de munca odata cu incheierea acestuia pentru personalul nou-angajat sau prin act aditional la contractul individual de munca deja existent.
In cazul activitatii de telemunca, contractul individual de munca contine, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3) din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca.
Munca la domiciliu este reglementata de Codul Munci la art. 108 si urmatoarele.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Manual de politici contabile - Stick USB
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Astfel, sunt considerati salariati cu munca la domiciliu acei salariati care indeplinesc, la domiciliul lor, atributiile specifice functiei pe care o detin.
Contractul individual de munca la domiciliu se incheie numai in forma scrisa si contine, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3), urmatoarele:
a) precizarea expresa ca salariatul lucreaza la domiciliu;
b) programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa controleze activitatea salariatului sau si modalitatea concreta de realizare a controlului;
c) obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la domiciliul salariatului, dupa caz, al materiilor prime si materialelor pe care le utilizeaza in activitate, precum si al produselor finite pe care le realizeaza.
Salariatul cu munca la domiciliu se bucura de toate drepturile recunoscute prin lege si prin contractele colective de munca aplicabile salariatilor al caror loc de munca este la sediul angajatorului.
Prin contractele colective de munca si/sau prin contractele individuale de munca se pot stabili si alte conditii specifice privind munca la domiciliu, in conformitate cu legislatia in vigoare.
Munca la domiciliu: ce cheltuieli poate deconta angajatorul?
Art. 25 alin. (2) din Codul Fiscal prevede ca cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor astfel cum sunt definite potrivit titlului IV sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal.
Prin contractul incheiat intre societate si angajat se vor stabili tipurile de cheltuieli ce vor fi suportate de societate: electricitate, internet, etc.
Acestea sunt cheltuieli aferente activitatii de telemunca/munca la domiciliu pe care le suporta angajatorul, si nu reprezinta venituri impozabile pentru salariat.
Societatea deduce aceste cheltuieli fiind efectuate in scopul desfasurarii activitatii sale economice.
Pentru deducerea acestor cheltuieli este necesar sa se stabileasca prin contract modalitatea de determinare a cheltuielilor aferente muncii la domiciliu ce vor fi suportate de angajator, de exemplu un anumit procent din abonamentul la furnizorul de internet, electricitatea aferenta functionarii laptopului/PC in functie de numarul de ore lucrate in beneficiul societatii tanand seama si de caracaterisiticile tehnice ale acestuia.
Pentru decontarea acestor cheltuieli se vor atasa copii ale facturilor de electricitate si internet si se va intocmi un decont de cheltuieli conform modelului din OMFP 2634/2015, aflat pe verso la formularul ordin de deplasare
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar.