UPDATE Programului National de digitalizare a microintreprinderilor, intreprinderilor mici si mijlocii a fost oficializat. Masurile sunt cuprinse in Hotararea nr. 677/2020 care a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 756 din 19 august 2020.
******
Articolul initial
In sedinta de Guvern de vineri, 14 august, a fost aprobata implementarea Programului National de digitalizare a microintreprinderilor, intreprinderilor mici si mijlocii, finantat in cadrul Programului Operational Competitivitate, gestionat de Ministerul Fondurilor Europene.
150 milioane euro pentru digitalizarea IMM-urilor
Implementarea Programului de digitalizare dedicat IMM-urilor a fost adoptata in contextul in care studiile Bancii Europeane de Investitii, companiile extrem de digitalizate au facut fata mult mai usor crizei cauzate de pandemia COVID-19. Si din acest motiv, este esentiala accelerarea digitalizarii economiei. Bugetul alocat este de 150 milioane euro, din care 127,5 milioane euro fonduri europene, a anuntat Ministerul Fondurilor Europene (MFE).
Activitati sprijinite pentru microintreprinderi si IMM-uri:
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Activitati pentru dezvoltarea de produse inovative in domeniul TIC, precum:
– achizitia de hardware TIC si a altor dispozitive aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare si punere in functiune;
– amenajarea centrului de date in care se vor instala echipamentele TIC;
– achizitia/ dezvoltarea de aplicatii software/ licente necesare implementarii proiectului, configurarea si implementarea bazelor de date, migrarea si integrarea diverselor structuri de date existente, achizitionarea si implementarea de solutii de semnatura electronica;
– cercetare industriala sau dezvoltare experimentala;
– instruirea personalului care va utiliza produsele implementate/achizitionate si a personalului care va asigura mentenanta.
Activitati de digitalizare a IMM-urilor, altele decat cele care au ca obiect principal de activitate TIC, precum:
– achizitia de hardware TIC si a altor dispozitive si echipamente aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare, punere in functiune, justificate din punct de vedere al implementarii proiectului;
– realizarea retelei LAN necesara pentru implementarea proiectului;
– achizitia si/sau dezvoltarea aplicatiilor software/licentelor necesare implementarii proiectului, configurarea si implementarea bazelor de date, migrarea si integrarea diverselor structuri de date existente;
– achizitia unui website de prezentare a companiei;
– achizitia unui nume de domeniu nou “.ro” direct de la furnizorul national;
– achizitia solutiei de semnatura electronica;
– achizitia de aplicatii informatice specifice pentru persoanele cu dizabilitati.