email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PNRR - Scheme de ajutor. Care sunt promisiunile pentru firmele private

PNRR - Scheme de ajutor. Care sunt promisiunile pentru firmele private
pnrrimm-uriministerul finantelor

Programul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) transmis de Guvern Comisiei Europene cuprinde o serie de scheme de ajutor pentru sectorul privat. 


Simplificarea procedurilor de infiintare/de iesire de pe piata a firmelor, de constituire si functionare a punctelor de lucru, Reformarea licentelor/ autorizatiilor/ sunt doar cateva dintre masurile luate in considerare. 

Citeste si: Debirocratizare puternica pentru mediul de afaceri: simplificari, scheme de ajutor si alte masuri


Iata in continuare ce scheme de ajutor pentru firmele private sunt pe lista promisiunilor din PNRR. 

Masura 1: Schema de minimis si schema de ajutor de stat in contextul digitalizarii IMM-urilor 

IMM-urile care aleg sa isi amane transformarea digitala ar putea sa se gaseasca in situatia de a fi obligate sa adopte oricum unele tehnologii digitale si inca fara o pregatire adecvata, deoarece tranzactiile cu partenerii de afaceri, administratia publica si clientii devin tot mai digitalizate. 

Se urmareste crearea a 2 instrumente: 

a) Un instrument de grant care sa sprijinie intreprinerile in crearea de tehnologii digitale avansate precum: 

• inteligenta atificiala; 
• date si cloud computing; 
• blockchain; 
• High Performance Computing si Quantum Computing; 
• Internet of things (IOT) etc. 

b) un instrument de grant de pana la 100.000 euro pe intreprindere care sa sprijinite IMM-urile in adoptarea tehnologiilor digitale precum: 

• achizitii de hardware TIC 
• dezvoltarea si/sau adaptarea aplicatiilor software/licentelor, inclusiv solutiile de automatizare software de tip RPA, respectiv Robotic Process Automation; 
• achizitii de tehnologii blockcain; 
• achizitii de sisteme de inteligenta artificiala, machine learning, augmented reality, virtual reality; 
• achizitionare website de prezentare; 
• achizitia de servicii de tip cloud si IOT; 
• instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC; 
• consultanta/analiza pentru identificarea solutiilor tehnice de care au nevoie IMM-urile etc. 

Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene (furnizor al schemei de ajutor de minimis li al schemei de ajutor de stat) si un administrator de schema – institutie publica, vor lansa ghidurile aferente apelurilor de proiecte in anii 2022 si 2023 cu un buget total de 300.000.000 euro. 

Masura 2. Schema de minimis pentru ajutarea firmelor din Romania in procesul de listare la bursa 

Procesul de accesare a finantarii prin piata de capital este un proces complex care pune accent intr-o buna masura pe cresterea calitatii guvernantei companiilor, imbunatatirea transparentei si pe capacitatea companiilor de a pregati strategii sustenabile si pe termen lung, aliniate cu cerintele comunitatii de investitori. 

Tipurile de costuri care vor fi avute in vedere sunt: 

• Costuri directe, asimilitate efectiv procesului tehnic de atragere de capital. In aceasta categorie putem incadra costurile legale si de audit, costurile intermediarilor si ale  institutiilor pietei, precum si costurile legate de promovarea si marketarea ofertelor de strangere de capital.

 • Costuri indirecte, care includ pregatirea si adaptarea functiilor si proceselor interne specifice companiilor pentru a deveni competitive si aliniate cerintelor investitorilor din pietele publice de capital. In aceasta categorie incadram in special costuri legate de educatia profesionala a angajatilor societatilor, pe teme precis definite precum: guvernanta corporativa; implementarea standardelor de raportare ESG; relatii cu investitorii. 


Beneficiari directi/indirecti: 

IMM-uri si intreprinderile mari, definite in conformitate cu prevederile legale in vigoare. 

Buget masura: 35 mil. Euro 


Masura 3 Suplimentarea bugetului si orientarea schemei de ajutor de stat spre investitii semnificative, in special in zona de inovare si noi tehnologii aplicate in zona de productie 

Beneficiarii finali sunt intreprinderi nou infiintate sau intreprinderi in activitate, IMM-uri sau intreprinderi mari, cu personalitate juridica, care solicita/au primit acord pentru finantare, dupa februarie 2020, in baza schemei de ajutor de stat administrate de Ministerul Finantelor, in baza Hotararii Guvernului nr.807/2014 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv stimularea investitiilor cu impact major in economie. 

Buget estimat: 100 milioane euro. 

Obiectivele urmarite sunt: 

• cresterea gradului de constientizare a mediului de afaceri cu privire la faptul ca aceste masuri reprezinta un instrument real de stimulare a atragerii de investitii si a crearii de locuri de munca; 
• asigurarea incheierii acordurilor pentru finantare pana la finele anului 2023; 
• asigurarea efectuarii platii ajutorului de stat pana la finele anului 2026; 
• monitorizarea permanenta a gradului de realizare a cheltuielilor eligibile in vederea realizarii acestora pana in iulie 2026. 


Masura 4 Schema de ajutor de stat pentru investitii in digitalizare, tehnologii avansate si securitate cibernetica 

Aceasta masura este in prezent in pregatire la nivelul Ministerului Finantelor si isi propune sa finanteze activitati in domeniul transformarii digitale (codurile propuse la acest moment in mod indicativ fiind 010, 010a, 010b, 021c si 021d) in baza unei scheme de ajutor de stat in baza Regulamentului 651/2014 pentru ajutorul regional. 

Buget estimat: 100 mil euro 
 

Aceste reforme si proiecte de investitii publice trebuie puse in aplicare pana in anul 2026.

 

Citeste si: PNRR este public: Fentarea fiscului va fi atat de complicata, incat aceia care o practica, vor renunta la ea

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
pnrrimm-uriministerul finantelor


Data aparitiei: 04 Iunie 2021

Votati articolul "PNRR - Scheme de ajutor. Care sunt promisiunile pentru firmele private":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Cum se tine evidenta contabila la o asociatie de proprietari

    • Contabilitatea asociatiilor de proprietari se organizeaza si se conduce in principal, in baza urmatoarelor acte normative: Legea nr. 196 din 20 iulie 2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor; Legea nr. 82/1991 a contabilitatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; OMFP nr. 3103/2017 privind aprobarea Reglementarilor contabile pentru persoanele ju...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: ce probleme a identificat ANAF in semestrul I din 2024

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2024. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili".   Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2024, iata, in randurile de mai...» citeste mai departe aici

  • Cod de TVA anulat pentru lipsa activitate economica: ce obligatii aveti pentru reinregistrarea in scopuri de TVA

    • Anularea codului de TVA din cauza lipsei activitatii economice reprezinta o situatie care necesita o abordare atenta. Pentru a deveni din nou platitor de TVA, contribuabilul trebuie sa urmeze un proces de reinregistrare. Cod de TVA anulat - cum ne reinregistram ca platitor de TVA Intrebare: "In cazul in care codul de tva a fost anulat ca urmare nerealizarii activitatii economice pe o perioada de 2 trimestre consecutive, ce obligatii...» citeste mai departe aici

  • Ce obligatii fiscale au companiile care platesc chirii persoanelor fizice

    • Incepand cu anul 2024, Codul fiscal prevede un tratament nou pentru chiria suportata de o societate comerciala in urma unui contract de inchiriere incheiat cu o persoana fizica. Astfel, persoana juridica va avea obligatia retinerii si platii catre bugetul de stat a impozitului pe venit, declararii prin intocmirea formularului lunar 100, precum si a formularului anual 205. In exemplul de mai jos, va prezentam tratamentul fiscal complet, inclusiv daca exista obligatii...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X