Aflam in continuare cum este indicat sa procedeze o societate care face achizitii de alimente pentru servicii hoteliere.
Experstul nostru explica cum se inregistreaza in contabilitate achizitiile de alimente utilizate pentru servire mic dejun/cina/pranz. O parte din alimente se servesc ca atare, iar o parte sunt preparate termic (pentru pranz/cina). Ce cota de TVA se aplica?
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
Achizitii de alimente pentru servicii hoteliere: raspunsul specialistului
Cota de TVA de la achizitia alimentelor este cea din factura furnizorului.
Alimentele ce urmeaza a fi prelucrate in vederea obtinerii unui produs finit (de exemplu - legumele, pestele etc ) intra in categora materiilor prime.
Achizitia materiilor prime se inregistreaza in contabilitate la cota de TVA din factura astfel:
% = 401
301
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
4426
Produsele care sunt achizitionate pentru a fi vandute ca atare, fara nicio prelucrare (de exemplu apa , sucurile etc) intra in categoria marfurilor.
Achizitia marfurilor se inregistreaza in contabilitate la cota de TVA din factura astfel:
% = 401
371
4426
Prin manualul de politici contabile , societatea va stabili daca intocmeste nota de receptie si constatare de diferente (NRCD) pentru fiecare receptie.
NRCD nu este un document obligatoriu (cu exceptia anumitor situatii mentionate expres de Ordinul 2.634/2015), insa recomandarea mea este sa o faceti intrucat aceasta serveste ca document pentru bunurile aprovizionate.
In cazul in care optati pentru a nu intocmi NRCD, incarcarea in gestiune si inregistrarea in contabilitate se face pe baza documentului de livrare care insoteste transportul (factura, avizul de insotire a marfii etc).
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Diana Ioana Tabara - Expert contabil.