Aflam in continuare cum este indicat sa procedeze o societate care face achizitii de alimente pentru servicii hoteliere.
Experstul nostru explica cum se inregistreaza in contabilitate achizitiile de alimente utilizate pentru servire mic dejun/cina/pranz. O parte din alimente se servesc ca atare, iar o parte sunt preparate termic (pentru pranz/cina). Ce cota de TVA se aplica?
Achizitii de alimente pentru servicii hoteliere: raspunsul specialistului
Cota de TVA de la achizitia alimentelor este cea din factura furnizorului.
Alimentele ce urmeaza a fi prelucrate in vederea obtinerii unui produs finit (de exemplu - legumele, pestele etc ) intra in categora materiilor prime.
Achizitia materiilor prime se inregistreaza in contabilitate la cota de TVA din factura astfel:
% = 401
301

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Cartea neagra a controlului fiscal

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
4426
Produsele care sunt achizitionate pentru a fi vandute ca atare, fara nicio prelucrare (de exemplu apa , sucurile etc) intra in categoria marfurilor.
Achizitia marfurilor se inregistreaza in contabilitate la cota de TVA din factura astfel:
% = 401
371
4426
Prin manualul de politici contabile , societatea va stabili daca intocmeste nota de receptie si constatare de diferente (NRCD) pentru fiecare receptie.
NRCD nu este un document obligatoriu (cu exceptia anumitor situatii mentionate expres de Ordinul 2.634/2015), insa recomandarea mea este sa o faceti intrucat aceasta serveste ca document pentru bunurile aprovizionate.
In cazul in care optati pentru a nu intocmi NRCD, incarcarea in gestiune si inregistrarea in contabilitate se face pe baza documentului de livrare care insoteste transportul (factura, avizul de insotire a marfii etc).
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Diana Ioana Tabara - Expert contabil.