In prezent, comerciantii au obligativitatea notificarii vanzarilor de lichidare la administratia publica locala printr-o procedura greoaie, birocratica si nejustificata, insa aceasta ar putea fi eliminata in curand, reiese dintr-un proiect de OUG publicat pe site-ul Ministerului Economiei.
Obligatia sporeste birocratia fara a aduce vreun beneficiu consumatorului. Aceasta conditie creeaza numeroase dificultati in practica, intrucat este depasita in contextul comertului modern si nu are in vedere situatii precum vanzarile online si contractele incheiate la distanta (reglementate de Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative). Mai mult, linia de reglementare progresista poate fi observata deja la nivelul unor tari dezvoltate din cadrul Uniunii Europene. Spre exemplu, in tari precum Belgia, Spania sau Marea Britanie, a caror legislatie se caracterizeaza printr-un anumit nivel de liberalism in ceea ce priveste interventia statului in activitatea operatorului economic.
De asemenea, limitari temporale nu sunt compatibile cu natura si scopul vanzarilor de lichidare (i.e. vanzarea accelerata a stocului de produse in contextul incetarii sau intreruperii activitatii comerciale). Mai mult, astfel de restrictii au un efect negativ asupra economiei si nu aduc niciun beneficiu consumatorilor si niciun avantaj bugetului de stat. Astfel, este necesara excluderea limitarii temporale.
Limitarile de natura temporara in aceasta materie nu aduc niciun fel de beneficii nici consumatorilor, nici comerciantilor si nu in ultimul rand, nici bugetului de stat. Astfel, inlaturarea acestor restrictii ar avea un efect benefic pentru consumator care ar putea beneficia in orice perioada a anului de acest tip de reduceri dar si pentru economie in general, intrucat ar incuraja consumul si ar aduce venituri suplimentare la bugetul de stat, potrivit notei de fundamentare a proiectului de OUG.