Doua dintre poverile administrative ale firmelor din Romania ar putea disparea daca se vor aplica propunerile de eliminare din memorandumul pentru debirocratizare al Ministerului Economiei.
Printre masurile din document se afla si eliminarea deductibilitatii limitate de 50% a combustibilului pentru autoturisme, dar si a foii de parcurs ca document obligatoriu in deductibilitatea combustibilului.
Eliminarea deductibilitatii limitate de 50% a combustibilului pentru autoturisme
Aceasta reglementare, reminiscenta a crizei din anii 2008 – 2009, (introdusa prin OUG nr.34/2009 cu privire la rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare), inca mai produce efecte.
Aceasta prevedere expune contribuabilii la abuzuri din partea organelor de control si impiedica desfasurarea activitatilor economice in mod civilizat, desi antreprenorii sunt singurii in masura sa isi gestioneze cheltuielile. In prezent, traversam o alta criza, de alta natura, in care mediul de afaceri este afectat de pandemie si suporta consecintele ei, in multe domenii de activitate. Limitarea deductibilitatii combustibilului nu se regaseste in practica fiscala europeana frecventa si nu face altceva decat sa intareasca concluzia de legislatie birocratica si reactiva.
Citeste si: Cresterea plafonului de la 50.000 euro la 100.000 euro pentru obligatia de dotare cu cititoare de card - POS
Eliminarea foii de parcurs ca document obligatoriu in deductibilitatea combustibilului
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Foaia de parcurs este un alt document birocratic, care incarca activitatea firmelor, atat a celor care utilizeaza in fapt vehiculele de serviciu, cat si a administratorilor acestora. In legislatia fiscala actuala nu se regaseste o forma aprobata a foii de parcurs, insa exista un continut minim obligatoriu. Propunerea nu reglementeaza prevederile specifice ale firmelor de transport.
Ambele masuri presupun modificarea art.298 din Codul Fiscal. Aceste propuneri fac parte din pachetul pentru debirocratizare prezentat recent de ministrul demisionar Claudiu Nasui, care cuprinde, in total, 27 de masuri pentru simplificarea activitatii firmelor.