email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia anuala de beneficiar real a fost eliminata OFICIAL. Cine mai are obligatia depunerii

Declaratia anuala de beneficiar real a fost eliminata OFICIAL. Cine mai are obligatia depunerii
beneficiar realspalarea banilorantrepernori

Eiminarea declaratiei anuale de beneficiar real a devenit oficiala, dupa publicarea in Monitorul Oficial a Legii 315/2021, care modifica Legea 129/2019 si se aplica de la 1 ianuarie 2022.

Documentul contine mai multe masuri, insa cea mai importanta dintre acestea este eliminarea declaratiei anuale de beneficiar real. 
Legea 315/2021 spune ca "persoanele juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului depun la inmatriculare, si ori de cate ori intervine o modificare, o declaratie privind beneficiarul real al persoanei juridice, in vederea inregistrarii in Registrul beneficiarilor reali al societatilor”. Regiile autonome, companiile si societatile nationale si societatile detinute integral sau majoritar de stat sunt in continuare exceptate de la aceasta obligatie. 

Starea de alerta s-a incheiat pe 8 martie 2022, iar obligatia de depunere a Declaratiei de beneficiar real fusese decalata anterior pana la 90 de zile de la terminarea acesteia. Prin urmare, 6 Iunie 2022 este data limita pana la care trebuie depusa declaratia la ONRC, in cazul firmelor infiintate inainte de 21 iulie 2019.

Declaratia de beneficiar real NU este eliminata pentru toate categoriile

Declaratia de beneficiar real se va depune in continuare de catre anumite categorii de contribuabili. Companiile care au in actionariat entitati stabilite in tari cu risc de spalare a banilor vor depune in continuare declaratia anuala de beneficiar real. Potrivit documentului, ”persoanele juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului, care au in structura actionariatului entitati inmatriculate/inregistrate si/sau care au sediul fiscal in jurisdictii necooperante din punct de vedere fiscal si/sau in jurisdictii cu grad inalt de risc de spalare a banilor si/sau finantare a terorismului si/sau in jurisdictii aflate sub monitorizarea organismelor internationale  relevante, pentru risc de spalare a banilor/finantare a terorismului”.  Astfel, declaratia anuala privind beneficiarul real se va depune in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare anuale.

In toate situatiile, atunci cand intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, declaratia se depune in termen de 15 zile de la data la care aceasta a intervenit.

Declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal al persoanei juridice cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali, respectiv numele, prenumele, data si locul nasterii, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, cetatenia, domiciliul sau resedinta, precum si modalitatile in care se exercita controlul asupra persoanei juridice.

Declaratia privind beneficiarul real poate avea forma de inscris sub semnatura privata ori forma electronica si poate fi transmisa la oficiul registrului comertului prin mijloace electronice, cu semnatura electronica, sau prin servicii de posta si curier sau prin ghiseul oficiului registrului comertului, personal sau prin reprezentant conform prevederilor legale.


Declaratia privind beneficiarul real poate fi data si in fata reprezentantului oficiului registrului comertului sau se poate depune, personal sau prin reprezentant, avand data certa, data de notarul public ori atestata de avocat.

Alte modificari introduse in Legea 129/2019 privind spalarea banilor

 La articolul 56, dupa alineatul (6) se introduc doua noi alineate, alineatele (7) si (8), cu urmatorul cuprins:

(7) Obligatia prevazuta la alin. (1) este indeplinita si prin includerea, la inmatriculare, in actul constitutiv, a datelor de identificare ale beneficiarilor reali si a modalitatilor in care se exercita controlul asupra persoanei juridice. Modificarea ulterioara a datelor de identificare ale beneficiarilor reali nu instituie obligatia intocmirii unui act modificator la actul constitutiv, declararea acestora indeplinindu-se in conditiile alin. (1).

(8) Oficiul asigura publicarea pe pagina sa de internet a listelor actualizate ale jurisdictiilor prevazute la alin. (1^3), elaborate de organismele internationale abilitate.

15. La articolul 57, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

Articolul 57

(1) Nerespectarea de catre reprezentantul legal al persoanelor juridice prevazute la art. 56 a obligatiei de depunere a declaratiei privind datele de identificare ale beneficiarului real constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei. Procesul-verbal de constatare a contraventiei se comunica oficiului registrului comertului, in acesta fiind consemnat ca nedepunerea declaratiei atrage dizolvarea societatii, in conditiile art. 237 din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Daca in termen de 30 de zile de la data aplicarii sanctiunii contraventionale reprezentantul persoanei juridice prevazute la art. 56 nu a depus declaratia privind datele de identificare ale beneficiarului real, la cererea Oficiului National al Registrului Comertului, tribunalul sau, dupa caz, tribunalul specializat va putea pronunta dizolvarea societatii. Cauza de dizolvare poate fi inlaturata inainte de a se pune concluzii in fond. Dispozitiile art. 237 alin. (4)-(13) din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.

Articolul 62 se abroga.

Scurt istoric al Declaratiei de beneficiar real:

- 11.07.2019 - Legea 129/2019 introduce Declaratia de beneficiar real
- 9.07.2020 - Legea 108/2020 elimina Declaratia de beneficiar real in cazurile unde este inutila
- 30.04.2021 - Legea 101/2021 reintroduce Declaratia de beneficiar real pentru toate cazurile
- 7.12.2021 - Este din nou eliminata Declaratia de beneficiar real in cazurile unde este inutila
 

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
beneficiar realspalarea banilorantrepernori


Data aparitiei: 08 Decembrie 2021
Ultima actualizare: 30 Decembrie 2021

Votati articolul "Declaratia anuala de beneficiar real a fost eliminata OFICIAL. Cine mai are obligatia depunerii":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Venituri din activitati independente in 2024: obligatii fiscale si 3 exemple practice

    • AJFP Dambovita a elaborat un material informativ cu privire la veniturile din activitati independente. Vom prezenta in continuare modul de impozitare a acestor venituri si 3 exemple practice. Definire venituri din activitati independente Veniturile din activitati independente: 1. Pot fi realizate independent si/sau in asociere (IF). 2. Cuprind activitati de productie, comert, servicii, precum si profesiile libe...» citeste mai departe aici

  • Formularul 100: Cum se declara Impozitul Minim pe Cifra de Afaceri (IMCA) pentru trimestrul I

    • Potrivit art. 18^1 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, contribuabilii, altii decat cei prevazuti la art. 15, care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care in anul de calcul determina un impozit pe profit, cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul, mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit p...» citeste mai departe aici

  • Numerarul din casierie: care sunt amenzile pentru depasirea plafonului de 50.000 lei

    • Potrivit prevederilor de la art. 4 ind. 2 din Legea 70/2015, sumele in numerar aflate in casieria persoanelor prevazute la art. 1 alin. (1) nu pot depasi, la sfarsitul fiecarei zile, plafonul de 50.000 lei. Sumele in numerar care depasesc plafonul se depun in conturile bancare ale acestor persoane in termen de doua zile lucratoare.Prin exceptie de la alin. (1), se admite depasirea acestui plafon numai cu sumele aferente platii salariilor si a altor drepturi de personal, precum si a al...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 si Impozitul pe Profit: Aspecte care necesita o atentie sporita!

    • Va reamintim ca pana la 26 iunie 2024 trebuie sa depuneti declaratia D101 privind impozitul pe profit! Este o obligatie careia trebuie sa ii acordati atentie maxima, in contextul in care Codul fiscal a fost modificat, incepand cu 1 ianuarie, prin mai multe acte normative, cu impact direct asupra modului de completare a acestui formular. Expertul contabil Vera Constantin v-a pregatit o lucrare completa, care prezinta pas cu pas modul de completare a D101, dar si stud...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X