email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comercializare produse online. Care sunt regulile pentru livrare si incasare?

Comercializare produse online. Care sunt regulile pentru livrare si incasare?
casa de marcatordin de platabon fiscalcard bancar

Analizam in continuare cum se procedeaza la comercializarea produselor online, cu accent pe regulile pentru livrare si incasare. 

Luam drept exemplu cazul unei firme care isi comercializeaza produsele printr-o platforma de tip marketplace. Contravaloarea marfii este incasata prin viramente bancare periodice de la operatorul marketplace. Iar vanzarea se efectueaza catre persoane fizice care achita cu numerar la curier.

Specialistul nostru prezinta cum se procedeaza in acest caz: ce documente trebuie sa primeasca clientul persoana fizica, daca exista obligativitatea utilizarii casei de marcat si alte aspecte importante. 
 

Citeste si: Vanzarea marfii prin eMAG Marketplace. Evidenta gestiunii si inregistrarile contabile
 

Reguli fiscale privind comercializarea produselor online: raspunsul specialistului

Potrivit prevederilor  art. (1)  din OUG 28/1999, operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

Conform prevederilor art. (2)  lit. h) din aceasta ordonanta, sunt exceptati de la obligatia utilizarii casei de marcat operatorii care desfasoara activitati de comert cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda.


Comercializare produse online: cand NU este obligata firma sa se doteze cu casa de marcat

Ca atare, societatea nu este obligata sa se doteze cu casa de marcat, daca nu are magazin propriu prin care sa realizeze activitati de comert cu amanuntul direct catre clienti persoane fizice.

In situatiile in care pentru incasarea cu numerar a contravalorii bunurilor livrate cu amanuntul si a serviciilor efectuate catre populatie, in cazul activitatilor prevazute la art. 2 lit. f), h), i)-l) nu sunt utilizate aparate de marcat electronice fiscale, este obligatorie emiterea de chitante, in conditiile legii.


 

Comercializare produse online: documente necesare

Asadar, in cazul incasarilor in numerar efectuate prin intermediul firmei de curierat, livrarile se vor face catre clientii persoane fizice pe baza de factura, iar pentru incasari se aplica exceptia de la  de la art. 2 lit. h din OUG 28/1999 in sensul ca firmele de curierat vor emite chitante-ramburs pentru sumele incasate in numerar de la clienti, urmand ca decontarea sa se faca pe baza documentelor bancare (ordin de plata, extras de cont). Optional, decontarea sumelor intre societate si firma de curierat se poate face si cu ajutorul facturii de decontare.



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal.

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
casa de marcatordin de platabon fiscalcard bancar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 11 Mai 2020


Votati articolul "Comercializare produse online. Care sunt regulile pentru livrare si incasare?":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Calcul medical in somaj

Intrebare: Sunt in somaj din ianuarie ac. In octombrie am avut urmatoarea situatie:
- 1-3.10.12 somaj
- 4-8.10.12 concediu medical 100%
- 9-15.10.12 concediu medical 75%
- 16-31.10.12 concediu medical 85% (prenatal)
Indemnizatia mea pana acum era de 492 lei/luna.
Va rog sa-mi spuneti si mie cum se calculeaza somajul meu pt luna octombrie ac si exact ce taxe se suporta din banii mei.

Va multumesc.

Raspuns: Multumesc mult, asta stie oricine. Eu am nevoie de un raspuns f clar, pas cu pas la modul cum se...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Mai 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 7 + 1 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X