Analizam in continuare cum se procedeaza la comercializarea produselor online, cu accent pe regulile pentru livrare si incasare.
Luam drept exemplu cazul unei firme care isi comercializeaza produsele printr-o platforma de tip marketplace. Contravaloarea marfii este incasata prin viramente bancare periodice de la operatorul marketplace. Iar vanzarea se efectueaza catre persoane fizice care achita cu numerar la curier.
- Apr 0925 locuri disponibileConferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, CONSTANTA
2024, Hotel Iaki Mamaia****, CONSTANTAVezi detaliiInscriere - Apr 0925 locuri disponibileTurneul National de ReviSal, CONSTANTA
2024, Hotel Iaki Mamaia****, ConstantaVezi detaliiInscriere - Apr 1924 locuri disponibileConferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, BUCURESTI
2024, Hotel Crowne Plaza****, BUCURESTIVezi detaliiInscriere - Apr 1924 locuri disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Apr 19100 locuri disponibile
- Apr 2225 locuri disponibileTurneul National de ReviSal, BUCURESTI
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Apr 2299 locuri disponibileVideo Turneul National de ReviSal
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Specialistul nostru prezinta cum se procedeaza in acest caz: ce documente trebuie sa primeasca clientul persoana fizica, daca exista obligativitatea utilizarii casei de marcat si alte aspecte importante.
Citeste si: Vanzarea marfii prin eMAG Marketplace. Evidenta gestiunii si inregistrarile contabile
Reguli fiscale privind comercializarea produselor online: raspunsul specialistului
Potrivit prevederilor art. (1) din OUG 28/1999, operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
Conform prevederilor art. (2) lit. h) din aceasta ordonanta, sunt exceptati de la obligatia utilizarii casei de marcat operatorii care desfasoara activitati de comert cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda.
Comercializare produse online: cand NU este obligata firma sa se doteze cu casa de marcat
Ca atare, societatea nu este obligata sa se doteze cu casa de marcat, daca nu are magazin propriu prin care sa realizeze activitati de comert cu amanuntul direct catre clienti persoane fizice.
In situatiile in care pentru incasarea cu numerar a contravalorii bunurilor livrate cu amanuntul si a serviciilor efectuate catre populatie, in cazul activitatilor prevazute la art. 2 lit. f), h), i)-l) nu sunt utilizate aparate de marcat electronice fiscale, este obligatorie emiterea de chitante, in conditiile legii.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
E-Transport in 50 de intrebari si raspunsuri
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice
Comercializare produse online: documente necesare
Asadar, in cazul incasarilor in numerar efectuate prin intermediul firmei de curierat, livrarile se vor face catre clientii persoane fizice pe baza de factura, iar pentru incasari se aplica exceptia de la de la art. 2 lit. h din OUG 28/1999 in sensul ca firmele de curierat vor emite chitante-ramburs pentru sumele incasate in numerar de la clienti, urmand ca decontarea sa se faca pe baza documentelor bancare (ordin de plata, extras de cont). Optional, decontarea sumelor intre societate si firma de curierat se poate face si cu ajutorul facturii de decontare.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal.