Analizam in continuare cum se procedeaza la comercializarea produselor online, cu accent pe regulile pentru livrare si incasare.
Luam drept exemplu cazul unei firme care isi comercializeaza produsele printr-o platforma de tip marketplace. Contravaloarea marfii este incasata prin viramente bancare periodice de la operatorul marketplace. Iar vanzarea se efectueaza catre persoane fizice care achita cu numerar la curier.
- Feb 1147 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 49
2025, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Feb 11100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Mar 0448 locuri
disponibileConferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, BUCURESTI
2025, Hotel Courtyard by Marriott Bucharest Floreasca****Vezi detaliiInscriere - Mar 04101 locuri
disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate - CU INTREBARI
2025, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Mar 0496 locuri
disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate - FARA INTREBARI
2025, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Mar 1848 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, editia 77
2025, Hotel Courtyard by Marriott Bucharest, Floreasca****Vezi detaliiInscriere - Mar 1876 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Legislatia Muncii
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Specialistul nostru prezinta cum se procedeaza in acest caz: ce documente trebuie sa primeasca clientul persoana fizica, daca exista obligativitatea utilizarii casei de marcat si alte aspecte importante.
Citeste si: Vanzarea marfii prin eMAG Marketplace. Evidenta gestiunii si inregistrarile contabile
Reguli fiscale privind comercializarea produselor online: raspunsul specialistului
Potrivit prevederilor art. (1) din OUG 28/1999, operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
Conform prevederilor art. (2) lit. h) din aceasta ordonanta, sunt exceptati de la obligatia utilizarii casei de marcat operatorii care desfasoara activitati de comert cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda.
Comercializare produse online: cand NU este obligata firma sa se doteze cu casa de marcat
Ca atare, societatea nu este obligata sa se doteze cu casa de marcat, daca nu are magazin propriu prin care sa realizeze activitati de comert cu amanuntul direct catre clienti persoane fizice.
In situatiile in care pentru incasarea cu numerar a contravalorii bunurilor livrate cu amanuntul si a serviciilor efectuate catre populatie, in cazul activitatilor prevazute la art. 2 lit. f), h), i)-l) nu sunt utilizate aparate de marcat electronice fiscale, este obligatorie emiterea de chitante, in conditiile legii.
SAF-T Ghid de raportare corecta
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Comercializare produse online: documente necesare
Asadar, in cazul incasarilor in numerar efectuate prin intermediul firmei de curierat, livrarile se vor face catre clientii persoane fizice pe baza de factura, iar pentru incasari se aplica exceptia de la de la art. 2 lit. h din OUG 28/1999 in sensul ca firmele de curierat vor emite chitante-ramburs pentru sumele incasate in numerar de la clienti, urmand ca decontarea sa se faca pe baza documentelor bancare (ordin de plata, extras de cont). Optional, decontarea sumelor intre societate si firma de curierat se poate face si cu ajutorul facturii de decontare.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal.