Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Furnizorii de servicii postale trebuie sa faca prima raportare la ANAF pana la finele lui ianuarie pentru coletele cu plata raburs

Data actualizarii: 03 Ianuarie 2023
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Furnizorii de servicii postale trebuie sa faca prima raportare la ANAF pana la finele lui ianuarie pentru coletele cu plata raburs
plata ramburscodul de procedura fiscalacomert online

Furnizorii de servicii postale trebuie sa faca prima raportare la ANAF pana la finalul lunii ianuarie 2023 in care sa mentioneze datele despre trimiterile postale pentru care destinatarul achita expeditorului contravaloarea bunului ramburs, adica situatiile cu plata cash la livrare.

Masura este in OUG 67/2022, acelasi act normativ in care se precizeaza ca, incepand cu 1 iunie 2022, firmele pot majora salariul minim brut de baza cu 200 de lei, suma ce nu va fi impozitata. 

Reamintim ca prin Ordinul 1644/2022 au fost stabilite modelul declaratiei 395 si instructiunile de completare, formular ce va trebui depus lunar de firmele de curierat. Declaratia se depune in format electronic sub forma unui fisier PDF, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-guvernare. Pentru depunerea declaratiei, platitorul trebuie sa detina un certificat calificat. Consulta instructiunile de completare pentru declaratia 395. ►


Se doreste astfel prevenirea principalelor riscuri asociate comertului electronic: neinregistrarea fiscala si nedeclararea veniturilor, anonimitatea ( comerciantii pot construi un site sau un cont pe o platforma de vanzari fara sa fie obligati sa furnizeze foarte multe informatii despre ei insisi), avantaje concurentiale incorecte, vanzarea de produse ilegale/contrafacute si/sau introducerea in circuitul comercial a unor produse care nu au provenienta legala (nu exista documente justificative sau exista documente care nu atesta provenienta reala).

Analizele de risc efectuate in domeniul comertului electronic la nivelul Directiei generale antifrauda fiscala din cadrul ANAF, au ca surse principale de informatii, date puse la dispozitie de furnizorii de servicii postale. In urma prelucrarii datelor furnizate de acestia, in cursul anului 2021 au fost finalizate 411 verificari documentare, iar in proportie de peste 70% din cazuri au fost stabilite sume suplimentare de plata, constatandu-se ca acestia nu au declarat in totalitate veniturile obtinute din aceasta forma de comert.
Asa cum se poate observa, procentul persoanelor care au fost identificate cu venituri subdeclarate/nedeclarate este majoritar, putandu-se concluziona ca exista o practica in acest sens, cu consecinte negative asupra bugetului de stat, producand concomitent o distorsiune semnificativa asupra pietei concurentiale in detrimentul contribuabililor onesti.

Transmiterea informatiilor de catre furnizorii de servicii postale se face, in acest moment, in baza solicitarilor punctuale ale Directiei generale antifrauda fiscala.



In perioada 2020-2021, Directia generala antifrauda fiscala a transmis catre operatorii de servicii de curierat si operatorii de platforme peste 700 de solicitari de informatii, constatandu-se urmatoarele:

 • datele vin cu intarziere (unii operatori si-au creat departamente distincte pentru aceste solicitari, alocand resurse semnificative pentru prelucrarea volumelor de date solicitate);
• datele sunt furnizate in forme diferite, in functie de modul de colectare si gestionare intern al fiecarui operator. Exista numeroase situatii in care informatiile sunt furnizate cu intarziere deoarece aceste sunt fie arhivate, fie stocate pe surse externe, fiind necesare operatiuni suplimentare. Au fost si situatii in care operatorii nu au mai detinut aceste date si nu le-au putut furniza, neavand obligativitatea pastrarii acestor date.

De asemenea, potrivit notei de fundamentare, masura propusa va conduce la majorarea veniturilor nete realizate de persoanele fizice care obtin in prezent venituri din salarii la nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata. 

Asadar, luand in considerare relatia de complementaritate dintre serviciile postale contra ramburs si dezvoltarea exponentiala a comertului online din ultimii ani, consideram ca se impune completarea art.59 cu o prevedere prin care furnizorul de servicii postale de trimitere contra ramburs sa fie obligat sa furnizeze organului fiscal central, periodic, informatii referitoare la trimiterile postale pentru care destinatarul achita expeditorului, prin intermediul retelei postale, contravaloarea bunului care face obiectul trimiterii postale inregistrate.

Iata mai jos extrasul din continutul actului normativ

Articolul 3

Articolul 59 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 547 din 23 iulie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Dupa alineatul (2) se introduc cinci noi alineate, alineatele (2^1)-(2^5), cu urmatorul cuprins:

(2^1) In scopul asigurarii conformarii fiscale, furnizorul de servicii postale de trimitere contra ramburs este obligat, sub rezerva respectarii inviolabilitatii secretului corespondentei, sa furnizeze lunar organului fiscal central informatii referitoare la trimiterile postale care au ca particularitate achitarea de catre destinatar expeditorului, prin intermediul retelei postale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii postale inregistrate.

(2^2) Informatiile referitoare la trimiterile postale se refera la:

a) numarul de inregistrare si data trimiterii postale;
b) datele de identificare a expeditorului;
c) numele si prenumele in cazul persoanelor fizice si denumirea in cazul persoanelor juridice destinatare;
d) adresele de expeditie, respectiv livrare;
e) contravaloarea bunului livrat.

(2^3) Perioada de stocare a datelor prevazute la alin. (2^2) este de 5 ani, calculata de la data primirii de catre organul fiscal central, urmand ca datele sa fie sterse automat dupa implinirea acestui termen.

(2^4) Furnizorul de servicii postale informeaza persoanele ale caror date cu caracter personal sunt prelucrate privind transmiterea acestora catre organul fiscal central.

(2^5) Persoanele ale caror date cu caracter personal sunt prelucrate potrivit alin. (2^1) beneficiaza de toate drepturile prevazute de Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor).

2. Alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(3) Furnizarea informatiilor prevazute la alin. (1)-(2^1) se face prin completarea unei declaratii pe propria raspundere de catre contribuabili/platitori ori, dupa caz, de catre furnizorii de servicii postale de trimitere contra ramburs.

 

Sursa foto: Pixabay






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X