email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificare in Codul de procedura fiscala: Furnizorii de servicii postale vor raporta la ANAF cazurile cu plata cash la livrare

Modificare in Codul de procedura fiscala: Furnizorii de servicii postale vor raporta la ANAF cazurile cu plata cash la livrare
plata ramburscodul de procedura fiscalacomert online

Furnizorii de servicii postale vor fi nevoiti sa raporteze la ANAF date despre trimiterile postale pentru care destinatarul achita expeditorului contravaloarea bunului ramburs, adica situatiile cu plata cash la livrare.

Masura este OUG 67/2022, acelasi act normativ in care se precizeaza ca, incepand cu 1 iunie 2022, firmele pot majora salariul minim brut de baza cu 200 de lei, suma ce nu va fi impozitata. 

Se doreste astfel prevenirea principalelor riscuri asociate comertului electronic: neinregistrarea fiscala si nedeclararea veniturilor, anonimitatea ( comerciantii pot construi un site sau un cont pe o platforma de vanzari fara sa fie obligati sa furnizeze foarte multe informatii despre ei insisi), avantaje concurentiale incorecte, vanzarea de produse ilegale/contrafacute si/sau introducerea in circuitul comercial a unor produse care nu au provenienta legala (nu exista documente justificative sau exista documente care nu atesta provenienta reala).

Analizele de risc efectuate in domeniul comertului electronic la nivelul Directiei generale antifrauda fiscala din cadrul ANAF, au ca surse principale de informatii, date puse la dispozitie de furnizorii de servicii postale. In urma prelucrarii datelor furnizate de acestia, in cursul anului 2021 au fost finalizate 411 verificari documentare, iar in proportie de peste 70% din cazuri au fost stabilite sume suplimentare de plata, constatandu-se ca acestia nu au declarat in totalitate veniturile obtinute din aceasta forma de comert.
Asa cum se poate observa, procentul persoanelor care au fost identificate cu venituri subdeclarate/nedeclarate este majoritar, putandu-se concluziona ca exista o practica in acest sens, cu consecinte negative asupra bugetului de stat, producand concomitent o distorsiune semnificativa asupra pietei concurentiale in detrimentul contribuabililor onesti.

Transmiterea informatiilor de catre furnizorii de servicii postale se face, in acest moment, in baza solicitarilor punctuale ale Directiei generale antifrauda fiscala.



In perioada 2020-2021, Directia generala antifrauda fiscala a transmis catre operatorii de servicii de curierat si operatorii de platforme peste 700 de solicitari de informatii, constatandu-se urmatoarele:

 • datele vin cu intarziere (unii operatori si-au creat departamente distincte pentru aceste solicitari, alocand resurse semnificative pentru prelucrarea volumelor de date solicitate);
• datele sunt furnizate in forme diferite, in functie de modul de colectare si gestionare intern al fiecarui operator. Exista numeroase situatii in care informatiile sunt furnizate cu intarziere deoarece aceste sunt fie arhivate, fie stocate pe surse externe, fiind necesare operatiuni suplimentare. Au fost si situatii in care operatorii nu au mai detinut aceste date si nu le-au putut furniza, neavand obligativitatea pastrarii acestor date.

De asemenea, potrivit notei de fundamentare, masura propusa va conduce la majorarea veniturilor nete realizate de persoanele fizice care obtin in prezent venituri din salarii la nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata. 

Asadar, luand in considerare relatia de complementaritate dintre serviciile postale contra ramburs si dezvoltarea exponentiala a comertului online din ultimii ani, consideram ca se impune completarea art.59 cu o prevedere prin care furnizorul de servicii postale de trimitere contra ramburs sa fie obligat sa furnizeze organului fiscal central, periodic, informatii referitoare la trimiterile postale pentru care destinatarul achita expeditorului, prin intermediul retelei postale, contravaloarea bunului care face obiectul trimiterii postale inregistrate.

Iata mai jos extrasul din continutul actului normativ

"Art. 3

Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 547 din 23 iulie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:  

1. La art.59, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1) cu urmatorul cuprins:

„(2^1) Furnizorul de servicii postale de trimitere contra ramburs este obligat sa furnizeze periodic organului fiscal central informatii referitoare la trimiterile postale care au ca si particularitate achitarea de catre destinatar expeditorului, prin intermediul retelei postale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii postale inregistrate.

2. La art.59, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

”(3) Furnizarea informatiilor prevazute la alin. (1) - (2^1) se face prin completarea unei declaratii pe propria raspundere.” 

 

Sursa foto: Pixabay


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile


Atentie: au aparut monografii anului 2022!

Ai la dispozitie 70 monografii:

- noi-noute, variate, complexe, actuale, controversate si legale
- grupate pe domenii de cel mai mare interes
- usor de accesat, usor de inteles, usor de aplicat
- gata de personalizat cu datele operatiunilor tale

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
plata ramburscodul de procedura fiscalacomert online

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 19 Mai 2022


Votati articolul "Modificare in Codul de procedura fiscala: Furnizorii de servicii postale vor raporta la ANAF cazurile cu plata cash la livrare":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 19 Mai 2022 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X