Sunt situatii cand apar defectiuni la memoria casei de marcat. Stabilim in continuare care sunt pasii care trebuie urmati pentru raportarea la Finante a vanzarilor efectuate si cum se face evidentierea in registrul special. Casa de marcat utilizata este Incontex Succes M7.
Raspunsul specialistului: Ordinul 435/2021 nu prevede modalitatea de transmitere a datelor catre ANAF in cazul defectiunii aparatului de marcat electronic conectat la serverul ANAF, insa utilizatorul trebuie sa respecte prevederile din OUG 28/1999, precum si cele din normele metodologice date in aplicarea acestei ordonante (HG 479/2003).
Astfel, OUG 28/1999 prevede la art. 1 urmtoarele obligatii pentru utilizator:
(8) In cazul defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale, pana la repunerea in functiune a acestora, operatorii economici utilizatori sunt obligati sa inregistreze intr-un registru special, intocmit in acest sens, toate operatiunile efectuate si sa emita chitante, in conditiile legii, pentru respectivele operatiuni si facturi, la cererea clientului.
Obligatia privind inregistrarea operatiunilor efectuate intr-un registru special nu se aplica operatorilor economici care desfasoara activitatea de transport in regim de taxi, precum si celor care utilizeaza pentru inregistrarea veniturilor aparate de marcat electronice care sunt integrate in echipamente nesupravegheate.
(8 1) In cazul prevazut la alin. (8), operatorii economici utilizatori au obligatia sa notifice imediat distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditata, astfel incat utilizatorul sa poata sa faca dovada comunicarii notificarii la distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditata, in fata organelor de control. La momentul comercializarii aparatului de marcat electronic fiscal sau ulterior, partile contractante stabilesc modul in care operatorul economic notifica distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditata in cazul defectarii aparatului de marcat electronic fiscal.
Notificarea efectuata in alt mod decat cel stabilit de partile contractante nu este valabila.
Utilizatorii consemneaza in cartea de interventii a AMEF data si ora la care au anuntat defectarea acestuia si pastreaza notificarea efectuata conform celor convenite de partile contractante, astfel cum se precizeaza in NM.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Examen Consultant Fiscal 2024
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
La repunerea in functiune a AMEF, tehnicianul unitatii de service acreditate consemneaza in registrul special, dupa ultima inregistrare a operatiunilor efectuate de utilizator, data si ora inceperii functionarii aparatului, sub semnatura si numele in clar ale tehnicianului de service.
Prin urmare, luati legatura cu tehnicianul de service.
Raspuns oferit in luna aprilie 2023 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Foto: unsplash.com