Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Conditii MICRO si stabilirea intreprinderilor legate: Impozitare si exemple de calcul [Ghid ANAF]

Data actualizarii: 26 Februarie 2025
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Conditii MICRO si stabilirea intreprinderilor legate: Impozitare si exemple de calcul [Ghid ANAF]
conditii microintreprinderi legateimpozit microintreprindere

Pentru a veni in sprijinul contribuabililor, ANAF a elaborat un ghid complet privind impozitul pe venitul microintreprinderilor, incepand cu 1 ianuarie 2025.​ Ghidul cuprinde informatii privind cotele de impozitare, conditiile pe care trebuie sa le respecte o firma pentru a fi considerata microintreprindere, stabilirea intreprinderilor legate, termenul de plata al impozitului si exemple de calcul. 

Ce conditii trebuie sa respecte o firma pentru a fi microintreprindere

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Ce conditii trebuie sa respecte o firma pentru a fi microintreprindere

Va reamintim ca o microintreprindere este o persoana juridica romana care indeplineste cumulativ mai multe conditii, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent. Conditiile sunt urmatoarele:

1. A realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 250.000 euro, respectiv 100.000 euro incepand cu 1 ianuarie 2026.
Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este cel valabil la inchiderea exercitiului financiar in care s-au inregistrat veniturile.
Pentru incadrarea in conditiile privind nivelul veniturilor se vor lua in calcul aceleasi elemente care constituie baza impozabila.

2. Capitalul social este detinut de alte persoane decat statul si unitatile administrativ-teritoriale;

3. Nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la instantele judecatoreti, potrivit legii;
Incepand cu 01.01.2025 este abrogata conditia ca veniturile din consultana si/sau management sa fie de cel mult 20% din veniturile totale, pentru a plati impozit pe veniturile microintreprinderii.

4. Are cel putin un salariat, (cu exceptia situatiei persoanelor juridice romane nou infiintate, ori a celor care ii reiau activitatea dupa intreruperea temporara a acesteia, care au un termen de 30 zile de la data inregistrarii in registrul comertului/data reluarii activitatii pentru indeplinirea acestei conditii);

5. Are asociati/actionari care detin, in mod direct sau indirect, peste 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot si este singura persoana juridica stabilita de catre asociati/actionari sa aplice impozitul pe veniturile microintreprinderilor;

6. A depus in termen situatiile financiare anuale, daca are aceasta obligatie potrivit legii (incepand cu exercitiul financiar 2024, pana la termenul de 31 mai
inclusiv a exerciiului financiar urmator celui de raportare, conform prevederilor art. 36 alin. (1) lit. a) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, modificat prin OUG nr. 138/2024);

7. Ulterior datei de 1 ianuarie 2023, nu a mai fost platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor.

Verificare plafon venituri - Stabilirea intreprinderilor legate

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Verificare plafon venituri - Stabilirea intreprinderilor legate

Pentru verificarea conditiei privind veniturile realizate, limita de 250.000 euro (100.000 euro incepand cu 1 ianuarie 2026) se verifica luand in calcul veniturile realizate de persoana juridica romana, cumulate cu veniturile intreprinderilor legate cu aceasta, 

Stabilirea intreprinderilor legate

Persoana juridica romana este legata cu o alta persoana daca exista oricare dintre urmatoarele raporturi:

- persoana juridica romana care verifica conditia detine la o alta persoana juridica romana, direct si/sau indirect, peste 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot, sau aceasta are dreptul de a numi sau de a revoca administratorul/majoritatea membrilor consiliului de administratie, de conducere ori de supraveghere al acelei alte persoane juridice romane; 

- persoana juridica romana care verifica conditia este detinuta de o alta persoana juridica romana, direct si/sau indirect, cu peste 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot, sau, la persoana juridica romana care verifica conditia, aceasta alta persoana juridica romana are dreptul de a numi sau de a revoca administratorul/majoritatea membrilor consiliului de administratie, de conducere ori de supraveghere;

- persoana juridica romana care verifica conditia este legata cu o alta persoana juridica romana daca o persoana detine, in mod direct si/sau indirect, peste 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot, sau are dreptul de a numi sau de a revoca administratorul/majoritatea membrilor consiliului de administratie, de conducere ori de supraveghere atat la prima persoana juridica, cat si la cea de-a doua persoana juridica.

In situatia in care persoana care detine titlurile de participare/drepturile de vot sau de numire/revocare este o persoana juridica romana, persoana juridica romana care verifica conditia cumuleaza si veniturile acestei persoane;

- persoana juridica romana care verifica conditia, daca are unul sau mai multi actionari/asociati care detin, direct si/sau indirect, peste 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot ale acestei persoane juridice romane, actionari/asociati care desfasoara si activitate economica prin intermediul unei persoane fizice autorizate/intreprinderi individuale/intreprinderi familiale/altei forme de organizare a unei activitati economice, fara personalitate juridica, autorizata potrivit legilor in vigoare. In aceasta situatie, veniturile* inregistrate potrivit reglementarilor contabile aplicabile sau norma anuala de venit, stabilita/ajustata/redusa, potrivit prevederilor titlului IV, ale/a persoanei fizice autorizate/intreprinderii individuale/intreprinderii familiale/altei forme de organizare a unei activitati economice fara personalitate juridica, autorizata potrivit legilor in vigoare, se cumuleaza cu cele realizate de persoana juridica romana/alte intreprinderi legate.

* sunt cele de natura veniturilor care formeaza baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor (art. 53), incasate si inregistrate in registrul-jurnal de incasari si plati, potrivit reglementarilor contabile aplicabile.

Ce reprezinta detinerea indirecta

Detinerea indirecta:


➔ se refera la situatia in care o persoana detine o cota-parte din capitalul social sau din totalul drepturilor de vot la o persoana juridica, prin intermediul unei alte persoane juridice la care persoana respectiva detine titluri de participare sau drepturi de vot.
➔ se calculeaza prin inmultirea procentelor deinerilor, incepand cu procentul detinerii directe a persoanei/persoanei juridice la prima persoana juridica romana detinuta si continuand cu procentele de detinere, pe lantul de persoane juridice, pana la cea pentru care se verifica statutul de microintreprindere.

Exemplu legatura PJ cu PFA

O persoana fizica, PF, detine, la sfaritul anului fiscal precedent, 30% din valoarea/numarul titlurilor de participare sau a/al drepturilor de vot la o persoana juridica romana, PJ, si desfaoara, totodata, activitate prin intermediul unei persoane fizice autorizate, PFA. PJ verifica conditia referitoare la intreprinderi legate, avand in vedere urmatoarea situatie, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent, astfel:
- PJ a realizat venituri de 1.000.000 lei, potrivit reglementarilor contabile aplicabile;
- PFA a realizat venituri incasate, inregistrate in registrul-jurnal de incasari si plati, potrivit reglementarilor contabile aplicabile, de 200.000 lei.
Veniturile realizate de 1.000.000 lei, respectiv de 200.000 lei sunt din categoriile de venituri care constituie baza impozabila potrivit dispozitiilor art. 53 din Codul fiscal.

PJ este intreprindere legata cu PFA, prin intermediul detinerii PF, de peste 25% din capitalul PJ, persoana juridica calculeaza valoarea totala a veniturilor prin insumarea veniturilor celor doua persoane, PJ i PFA.
 
Avand in vedere ca suma totala a veniturilor este de 1.200.000 lei si nu depaseste echivalentul in lei al plafonului de 250.000 euro, la un curs de schimb de 5 lei/euro, PJ ar putea aplica sistemul de impozitare pe veniturile microintreprinderilor, pentru anul fiscal urmator, daca indeplineste si celelalte conditii pentru aplicarea sistemului de impunere.

Impozit micro sau impozit pe profit? Iata cum trebuie interpretate schimbarile aduse de ordonanta-trenulet, incepand cu 1 ianuarie, privind impozitarea intreprinderilor legate!
Va prezentam 35 de studii de caz rezolvate, foarte relevante in contextul actual! Detalii aici >>

Verificare conditie - existenta unui salariat

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Verificare conditie - existenta unui salariat

Pentru respectarea conditiei de a avea cel putin un salariat, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Codului muncii.

Conditia se considera indeplinita si daca, in termen de 30 de zile de la incetarea raportului de munca, este angajat un nou salariat cu contract individual de munca pe durata nedeterminata sau pe durata determinata pe o perioada de cel putin 12 luni.

De asemenea, conditia se considera indeplinita si in cazul microintreprinderilor care:
a) au persoane angajate cu contract individual de munca cu timp partial daca fractiunile de norma prevazute in acestea, insumate, reprezinta echivalentul unei norme intregi;
b) au incheiate contracte de administrare sau mandat, potrivit legii, in cazul in care remuneratia acestora este cel putin la nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata.

Tot pentru respectarea conditiei de a avea cel putin un salariat, in cazul in care raportul de munca este suspendat, potrivit Codului Muncii, conditia referitoare la detinerea unui salariat se considera indeplinita daca:
● perioada de suspendare este mai mica de 30 de zile,
si
● situatia este inregistrata pentru prima data in anul fiscal respectiv.
In caz contrar, societatea este obligata sa plateasca impozit pe profit incepand cu trimestrul in care nu mai este indeplinita conditia.

Exemple:
1. SC „X” SRL care are, la data de 31 decembrie 2024, 4 salariati cu urmatoarele contracte de munca:
- un contract de munca cu timp partial de 4 ore;
- un contract de munca cu timp partial de 2 ore;
- un contract de munca suspendat – concediu cretere copil in varsta de pana la 2 ani (perioada de suspendare este mai mare de 30 de zile);
- un contract individual de munca cu norma intreaga,

Poate plati impozit pe veniturile microintreprinderilor cu 1 ianuarie 2025, daca sunt indeplinite si celelalte conditii, intrucat contractul individual de munca cu norma intreaga asigura indeplinirea conditiei privind numarul de salariati.

2. SC „Y” SRL care are, la data de 31 decembrie 2024, 3 salariati cu urmatoarele contracte de munca:
- un contract de munca cu timp partial de 4 ore;
- un contract de munca cu timp partial de 2 ore;
- un contract de munca suspendat – concediu cretere copil in varsta de pana la 2 ani
(perioada de suspendare este mai mare de 30 de zile);

Nu mai poate plati impozit pe veniturile microintreprinderilor de la 1 ianuarie 2025 intrucat nu se asigura indeplinirea conditiei privind numarul de salariati (nu se ia in calcul contractul de munca suspendat iar contractele active nu totalizeaza 8 ore).

Impozitul pe veniturile microintreprinderilor este optional!

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Impozitul pe veniturile microintreprinderilor este optional!

Persoanele juridice romane pot opta sa aplice impozitul pe veniturile microintreprinderilor, incepand cu anul fiscal urmator:
● daca indeplinesc, la 31 decembrie a anului anterior, conditiile de microintreprindere, prezentate anterior,
si
● daca (ulterior datei de 1 ianuarie 2023) nu au mai fost platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor.

Optiunea de intrare in sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor ori in sistemul impozitului pe profit se exercita la
inceputul anului fiscal.

Comunicarea optiunii de aplicare a sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderilor, se face pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul pe veniturile microintreprinderilor, prin depunerea declaratiei de mentiuni – formular 700.

Optiunea la infiintare

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Optiunea la infiintare

O persoana juridica romana care este nou-infiintata poate opta sa plateasca impozit pe veniturile microintreprinderilor incepand cu primul an fiscal, daca conditiile privind detinerea capitalului social si detinerile asociatilor sunt indeplinite la data inregistrarii in registrul comertului, iar cea privind incadrarea cel putin a unui salariat, in termen de 30 de zile inclusiv de la data inregistrarii persoanei juridice respective.
 
Optiunea pentru aplicarea sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderilor se comunica organului fiscal la momentul inregistrarii, prin depunerea cererii de inregistrare fiscala.

Microintreprinderea care se afla in inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului, la reluarea activitaii continua sa fie platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor daca la momentul reluarii indeplinete conditiile privind:
- alti asociati/actionari decat statul,
- detinerea peste 25% din titlurile de participare la o singura microintreprindere,
- depunerea in termen a situatiilor financiare anuale si daca in termen de 30 de zile inclusiv de la data inregistrarii mentiunii de reluare a activitaii indeplinete conditia privind existenta unui salariat.

NOU! Impozitarea microintreprinderilor incepand cu 1 ianuarie explicata impecabil!
Ce modificari esentiale a adus OUG nr. 156/2024 (ordonanta-trenulet)? Gasiti in acest ghid practic informatii complete, solutii clare, recomandari de la cei mai buni specialisti!

Iesire din sistem - dupa incheierea anului

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Iesire din sistem - dupa incheierea anului

1. Obligatoriu
Microintreprinderile care devin platitoare de impozit pe profit ca urmare a neindeplinirii conditiilor prevazute de lege (cele care nu implica iesirea din cursul anului) comunica organului fiscal iesirea din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor, pana la data de 31 martie inclusiv a anului fiscal urmator, prin depunerea declaratiei de mentiuni – formular 700.

2. Optional
Microintreprinderile pot opta sa iasa din sistemul platii pe veniturile microintreprinderilor i sa plateasca impozit pe profit incepand cu anul fiscal urmator, opiunea comunicandu-se pana la data de 31 martie, inclusiv, a anului fiscal urmator, prin depunerea declaratiei de mentiuni – formular 700. Nu se poate opta pentru plata impozitului pe profit in cursul anului fiscal!

Iesire din sistem - in cursul anului

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Iesire din sistem - in cursul anului

1. Daca in cursul unui an fiscal o microintreprindere realizeaza venituri mai mari de 250.000 euro* (100.000 euro incepand cu 1 ianuarie 2026), aceasta datoreaza impozit pe profit incepand cu trimestrul in care s-a depasit aceasta limita, fara posibilitatea de a mai opta pentru perioada urmatoare sa aplice impozitul pe veniturile microintreprinderilor.
Aceste limite fiscale se verifica pe baza veniturilor inregistrate cumulat de la inceputul anului fiscal. Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este cel valabil la inchiderea exercitiului financiar precedent.

Depasirea ponderii veniturilor din consultanta si/sau management in veniturile totale de 20% in cursul anului nu mai reprezinta conditie de iesire din sistem.

* Limita fiscala privitoare la plafonul de 250.000 euro (100.000 euro incepand cu 1 ianuarie 2026) se verifica luand in calcul veniturile microintreprinderii cumulate cu veniturile intreprinderilor legate.

Totodata, in cazul in care microintreprinderea este legata cu persoane fizice autorizate/intreprinderi individuale/intreprinderi familiale/alte forme de organizare a unei activitati economice, fara personalitate juridica, impreuna cu veniturile acestor activitati economice legate se cumuleaza i 1/4 din norma anuala de venit stabilita/ajustata/redusa pentru anul fiscal curent a persoanelor care datoreaza impozit pe baza normei anuale de venit.

2. In cazul in care, in cursul unui an fiscal, o microintreprindere nu mai indeplineste conditia de a avea cel putin un salariat, aceasta datoreaza impozit pe profit incepand cu trimestrul in care nu mai este indeplinita aceasta conditie.
! Exceptie – pentru o microintreprindere cu un singur salariat, al carui raport de munca inceteaza, conditia se considera indeplinita daca, in termen de 30 de zile de la incetarea raportului de munca, este angajat un nou salariat cu contract individual de munca pe durata nedeterminata sau pe durata determinata pe o perioada de cel putin 12 luni.

3. In cazul in care o microintreprindere nu a depus in termen situatiile financiare anuale pentru exercitiul financiar precedent anului fiscal respectiv, daca avea aceasta obligatie potrivit legii, microintreprinderea datoreaza impozit pe profit incepand cu trimestrul in care nu este indeplinita aceasta conditie.

4. Microintreprinderile care in cursul unui trimestru incep sa desfasoare activitati bancare, activitati de asigurare/reasigurare, inclusiv intermediere in aceste domenii, activitati in domeniul jocurilor de noroc, activitati de explorare, dezvoltare, exploatare a zacamintelor de petrol si gaze naturale (prevazute la art 47 alin. (3) lit. f)-i)) datoreaza impozit pe profit incepand cu trimestrul respectiv.

5. In situatia in care, in cursul anului fiscal, oricare dintre asociatii/actionarii unei microintreprinderi detine, in mod direct sau indirect, peste 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot si la alte microintreprinderi, asociatii/actionarii trebuie sa stabileasca microintreprinderea/microintreprinderile care iese/ies de sub incidenta sistemului i care urmeaza sa aplice prevederile titlului II – Impozit pe profit incepand cu trimestrul in care se inregistreaza situatia respectiva, astfel incat conditia de detinere a unei singure microintreprinderi sa fie indeplinita.

La iesirea din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor in cursul anului, calculul si plata impozitului pe profit de catre microintreprinderi se efectueaza luand in considerare veniturile si cheltuielilemrealizate incepand cu trimestrul in care are loc iesirea de la impozitul pe veniturile microintreprinderilor.

Atentie! Iesirea din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinerilor in cursul anului se comunica organului fiscal in termen de 15 zile de la data producerii modificarii, prin depunerea declaratiei de mentiuni – formular 700 si este definitiva.

Cotele de impozitare pe veniturile microintreprinderilor

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Cotele de impozitare pe veniturile microintreprinderilor

Cotele de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sunt:
● 1%, pentru microintreprinderile care realizeaza venituri care nu depasesc 60.000 euro inclusiv si care nu desfasoara activitatile prevazute mai jos;
● 3%, pentru microintreprinderile care:
1. realizeaza venituri peste 60.000 euro*;
SAU
2. desfasoara activitati, principale sau secundare, corespunzatoare codurilor CAEN:

5821 - Activitati de editare a jocurilor de calculator;
5829 - Activitati de editare a altor produse software;
6201 - Activitati de realizare a soft-ului la comanda (software orientat client);
6209 - Alte activitati de servicii privind tehnologia informatiei;
5510 - Hoteluri si alte facilitati de cazare similare;
5520 - Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata;
5530 - Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere;
5590 – Alte servicii de cazare;
5610 - Restaurante;
5621 - Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente;
5629 - Alte servicii de alimentatie n.c.a.;
5630 - Baruri si alte activitati de servire a bauturilor;
6910 - Activitati juridice - numai pentru societatile cu personalitate juridica care nu sunt entitati transparente fiscal, constituite de avocati potrivit legii;
8621 – Activitati de asistenta medicala generala;
8622 -Activitati de asistenta medicala specializata;
8623 - Activitati de asistenta stomatologica;
8690 - Alte activitati referitoare la sanatatea umana.

Incepand cu 1 ianuarie 2025, se au in vedere, pentru aplicarea cotei de impozitare de 3%, dupa caz, si activitatile, principale sau secundare, corespunzatoare noilor coduri CAEN:
6210 - Activitati de realizare a softului la comanda (software orientat client);
6290 - Alte activitati de servicii privind tehnologia informatiei;
5611 - Restaurante;
5612 - Activitati ale unitatilor mobile de alimentatie;
5622 - Alte servicii de alimentatie n.c.a.;

Persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN anterior mentionate, aplica cota de impozitare de 3% si pentru veniturile obtinute din eventuale alte activitati.
 
Microintreprinderea aplica cota de impozitare de 3% incepand cu trimestrul in care:
➔ veniturile realizate de o microintreprindere depasesc nivelul de 60.000 euro*;
SAU
➔ microintreprinderea incepe sa desfasoare activitatile corespunzatoare codurilor CAEN anterior mentionate.

Microintreprinderea revine la cota de impozitare de 1% incepand cu trimestrul in care:
➔ microintreprinderea nu mai desfasoara activitatile corespunzatoare codurilor CAEN anterior mentionate;
SI
➔ veniturile nu depasesc nivelul de 60.000 euro*.

*Nivelul veniturilor se verifica pe baza veniturilor inregistrate cumulat de la inceputul anului fiscal.
Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este cel valabil la inchiderea exercitiului financiar precedent.
La determinarea veniturilor se iau in calcul aceleai elemente care constituie baza impozabila prevazuta la art. 53.

NOU! Impozitarea microintreprinderilor incepand cu 1 ianuarie explicata impecabil!
Ce modificari esentiale a adus OUG nr. 156/2024 (ordonanta-trenulet)? Gasiti in acest ghid practic informatii complete, solutii clare, recomandari de la cei mai buni specialisti!

Exemple de calcul pentru anul 2025

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Exemple de calcul pentru anul 2025

1. O microintreprindere cu activitate de productie de mobilier, care are un salariat si o cifra de afaceri anuala de 270.000 lei (54.000 euro - curs schimb 5 lei/euro), plateste impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat astfel:
- Trimestrul I – 65.000 lei x 1% = 650 lei,
- Trimestrul II – 75.000 lei x 1% = 750 lei, 
- Trimestrul III – 60.000 lei x 1% = 600 lei,
- Trimestrul IV – 70.000 lei x 1% = 700 lei.

Total impozit datorat 2.700 lei.

2. O microintreprindere cu activitate de productie de mobilier, care are un salariat si o cifra de afaceri anuala de 320.000 lei (64.000 euro - curs schimb 5 lei/euro), plateste impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat astfel:
- Trimestrul I – 65.000 lei x 1% = 650 lei,
- Trimestrul II – 75.000 lei x 1% = 750 lei, 
- Trimestrul III – 80.000 lei x 1% = 800 lei,
- Trimestrul IV – 100.000 lei x 3% = 3.000 lei (in acest trimestru se depaseste plafonul de 60.000 euro)

Total impozit datorat 5.200 lei.

3. O microintreprindere cu activitate de productie de mobilier, care are un salariat, incepe sa desfasoare din trimestrul II si o activitate de vanzare a bauturilor prin intermediul unui stand mobil (cod CAEN 5630), dar in trimestrul IV renunta la aceasta a doua activitate. Cifra de afaceri anuala este de 285.000 lei (57.000 euro - curs schimb 5 lei/euro) si plateste impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat astfel:
- Trimestrul I – 60.000 lei x 1% = 600 lei,
- Trimestrul II – 70.000 lei x 3% = 2.100 lei, 
- Trimestrul III – 85.000 lei x 3% = 2.550 lei,
- Trimestrul IV – 70.000 lei x 1% = 700 lei.

Total impozit datorat 5.950 lei.

4. O microintreprindere cu activitate de asistenta stomatologica, cod CAEN 8623, care are un salariat si o cifra de afaceri anuala de 485.000 lei (97.000 euro - curs schimb 5 lei/euro) plateste impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat astfel:
- Trimestrul I – 110.000 lei x 3% = 3.300 lei,
- Trimestrul II – 125.000 lei x 3% = 3.750 lei, 
- Trimestrul III – 130.000 lei x 3% = 3.900 lei,
- Trimestrul IV – 120.000 lei x 3% = 3.600 lei. 

Total impozit datorat 14.550 lei.

Calculul si plata impozitului micro

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Calculul si plata impozitului micro

Calculul si plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor se efectueaza trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentru care se calculeaza impozitul. (Pentru trim. IV 2024 termenul de plata este 25 iunie 2025).

Microintreprinderile au obligatia de a depune, pana la termenul de plata a impozitului, declaratia de impozit pe veniturile microintreprinderilor - declaratia 100. (Pentru impozitul aferent trim. IV 2024 termenul limita de depunere este 25 iunie 2025).

Pentru declararea, retinerea si plata impozitului pe dividendele platite catre o persoana juridica romana, microintreprinderile sunt obligate sa aplice prevederile art. 43 al titlului II – Impozit pe profit.

Ghidul ANAF poate fi consultat integral AICI >>






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"


X