email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministerul Finantelor: Nu vom impozita tichetele de masa, de vacanta si de cresa

mpfimpozittichete de masacadouteren

 

Ministerul Finantelor Publice (MFP) precizeaza ca propunerile de modificare a Codului Fiscal nu vizeaza impozitarea bonurilor valorice, iar scutirea acordata pana in acest moment la impozitarea terenului de sub cladire reprezinta o exceptie de la regula impozitarii intregii suprafete de teren aflata in proprietate. Aceasta precizarea vine ca reactie la informatiile aparute in presa privind proiectul de modificare a Codului Fiscal.

Astfel, Ministerul Finantelor Publice arata ca propuneri de modificare ale Codului Fiscal nu prevad modificarea tratamentului fiscal aplicabil bonurilor valorice. Conform prevederilor art. 55 alin. (4) din Codul Fiscal nu sunt incluse in veniturile salariale si nu sunt impozabile tichetele de cresa, tichetele de vacanta, tichetele de masa si drepturile de hrana acordate de angajatori angajatilor.

In ceea ce priveste impozitarea terenului de sub cladire, reprezentantii institutiei precizeaza ca aceasta propunere a fost facuta de Structurile Asociative ale Administratiilor Publice Locale.

" Referitor la informatiile, aparute in presa centrala, cu privire la proiectul de modificare a Codului Fiscal, Ministerul Finantelor Publice face urmatoarele precizari:

In momentul de fata Proiectul de modificare a Codului Fiscal este in proces de elaborare, prevederile sale fiind discutate de catre reprezentanti ai Ministerului Finantelor Publice, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, reprezentanti ai firmelor de consultanta, patronate, reprezentanti ai administratiilor publice locale.

Astfel, Structurile Asociative ale Administratiilor Publice Locale au venit cu propunerea referitoare la impozitarea terenului de sub cladire. Mentionam faptul ca in acest moment functioneaza scutirea de la plata impozitului pe terenul de sub cladire in baza art. 257 lit a) din Legea 571/2003 privind Codul Fiscal. Tratamentul de baza este impozitarea intregii suprafete de teren aflata in proprietate, scutirea acordata pana in acest moment de Codul Fiscal fiind o exceptie de la aceasta regula.

Un tratament fiscal similar intalnim in Cehia, Slovenia, iar in majoritatea tarilor Europene, terenul si cladirea se impoziteaza impreuna, la valoarea de piata, aceasta fiind si tendinta la nivel european de impozitare a proprietatilor.

In ceea ce priveste bonurile valorice, facem precizarea ca actualele propuneri de modificare ale Codului Fiscal nu prevad modificarea tratamentului fiscal aplicabil acestora. Astfel, abrogarea prevederilor lit. e) a art. 42 din Codul Fiscal, potrivit carora nu este impozabila contravaloarea cupoanelor ce reprezinta bonuri de valoare care se acorda cu titlu gratuit persoanelor fizice conform dispozitiilor legale in vigoare are drept ratiune clarificarea dispozitiilor legale, in contextul in care, in conformitate cu prevederile art. 55 alin. (4) din Codul Fiscal nu sunt incluse in veniturile salariale si nu sunt impozabile: tichetele de cresa acordate potrivit legii (litera a.1), tichetele de vacanta acordate potrivit legii ( litera a.2), tichetele de masa si drepturile de hrana acordate de angajatori angajatilor in conformitate cu legislatia in vigoare (litera b) precum si cadourile acordate in conditiile prevazute la litera a).

Dupa ce vor fi sintetizate propunerile tuturor factorilor implicati si se va decide asupra formei finale a proiectului legii de modificare si completare a Codului Fiscal, acesta va intra in dezbatere publica, conform prevederilor Legii nr.52/2003".

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mpfimpozittichete de masacadouteren


Data aparitiei: 30 Martie 2010

Votati articolul "Ministerul Finantelor: Nu vom impozita tichetele de masa, de vacanta si de cresa":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X