email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Refacturare cheltuieli si custodie utilaj. Ce implicatii fiscale si contabile apar?

refacturare cheltuielicodul fiscalinregistrari contabilecustodieachizitii bunuri

Stabilim mai jos ce implicatiile contabile si fiscale exista in cazul recuperarii cheltuielilor (prin facturare) ocazionate de pregatirea unor noi linii de productie de la clientul din UE. Utilajul ramane in Romania, urmand sa fie folosit pentru a produce material trimis ulterior clientului in UE. In functie de scopurile pentru care e utilizat, clientul doreste ocazional sa fie proprietarul utilajului.

Din punct de vedere fiscal:     
Potrivit prevederilor pct.31 alin (4) -Capitolul VII –Baza de impozitare -din  Normele metodologice de aplicare , in cazul refacturarii de cheltuieli, se aplica structura de comisionar conform prevederilor pct. 7 alin. (4) sau, dupa caz, ale pct. 8 alin. (3). Totusi, structura de comisionar nu se aplica in situatia in care se aplica prevederile pct. 30 alin. (4) si (5), respectiv daca sunt cheltuieli cu impozite si taxe sau sunt cheltuieli accesorii, care cad in sarcina furnizorului/prestatorului in legatura cu operatiunile pe care le-a realizat, fiind recuperate de la client.

Potrivit alineatului 5 , se considera ca are loc o refacturare de cheltuieli, in sensul alin. (4), atunci cand sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) persoana impozabila urmareste doar recuperarea contravalorii unor achizitii de bunuri/servicii care au fost efectuate pe numele sau, dar in contul altei persoane;
b) persoana impozabila nu recupereaza mai mult decat cheltuiala efectuata.

In masura in care persoana impozabila poate face dovada ca singurul scop este refacturarea de cheltuieli, fiind indeplinite conditiile prevazute la alin. (5), nu este obligata sa aiba inscrisa in obiectul de activitate realizarea livrarilor/prestarilor pe care le refactureaza. Spre deosebire de situatia prezentata la alin. (3), in cazul structurii de comisionar persoana impozabila are dreptul la deducerea taxei aferente achizitiilor de bunuri/servicii care vor fi refacturate, in conditiile legii, si are obligatia de a colecta taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile taxabile.    

Se considera ca la aplicarea structurii de comisionar exigibilitatea pentru operatiunile refacturate intervine la data emiterii facturii de catre persoana care  refactureaza cheltuieli efectuate pentru alte persoane, indiferent de natura operatiunilor refacturate. Pentru fiecare cheltuiala refacturata se va aplica regimul fiscal al operatiunii refacturate, referitoare, printre altele, la locul livrarii/prestarii, cotele, scutirile livrarii/prestarii refacturate.

Astfel, daca se urmareste doar recuperarea cheltuielilor, pentru fiecare cheltuiala  pe care o veti refactura  veti analiza locul livrarii/prestarii, cotele, scutirile livrarii/prestarii. Pentru toate achizitiile de bunuri si servicii pe care le achizitionati pe numele dvs. aveti dreptul la deducerea TVA.  Intrucat instalarea  utilajului va avea loc in Romania, in cazul refacturarii  contravalorii utilajului  (operatiune principala), cat si a cheltuielilor accesorii  operatiunii principale ( cu montarea  utilajului) , locul livrarii este acolo unde se instaleaza utilajul , potrivit prevederilor art. 275 alin. (1) lit. b), iar factura va fi emisa cu TVA.

Din punct de vedere contabil:
Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni de refacturare nu reprezinta pentru dvs. venituri din activitatea curenta, dupa cum se prevede si la pct.432 din OMPF 1802/2014.

Astfel, ca si inregistrari contabile, veti inregistra achizitia cu utilajul si serviciile necesare operatiunii de montaj:


%=401
461 debitori diversi
4426 Tva deductibila

si factura de refacturare:
4111 Clienti      =                %
                                          461        Debitori diversi
                                        4427         TVA colectata

Intrucat utilajul se afla la dvs, ar trebui intocmit un Proces verbal de custodie sau alta formalitate si inregistrat intr-un cont in afara bilantului, respectiv in contul 8033 "Valori materiale primite in pastrare sau custodie.

Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta valorilor materiale (materii prime si materiale, marfuri, imobilizari corporale etc.) primite temporar spre pastrare sau in custodie pe baza de act de predare-primire (scoatere) din custodie, incheiat in acest scop.
   
In debitul contului 8033 "Valori materiale primite in pastrare sau custodie" se inregistreaza, la preturile prevazute in documentele incheiate, valorile materiale primite in custodie sau pastrare temporara, iar in credit, la aceleasi preturi, valorile materiale iesite din custodie sau pastrare ca urmare a restituirii, achizitionarii pentru nevoile entitatii, distrugerii din cauza calamitatilor, lipsurile la inventar etc.

Soldul contului reprezinta valoarea materialelor primite in pastrare sau custodie, existente la un moment dat.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal

 

 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

NOU: Sistemul de raportare fiscal-contabila SAF-T


Raportarea corecta in SAF-T este esentiala!

Depuneti D406 corect si la timp, cu avantaje clare:
 
1) Scapati de amenzi
2) Evitati sanctiunile de orice fel
3) Va recuperati rapid sumele din TVA
4) Nu intrati in categoria de risc fiscal ridicat, deci nu va veti confrunta cu inspectii ANAF amanuntite la sediul dvs.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
refacturare cheltuielicodul fiscalinregistrari contabilecustodieachizitii bunuri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 06 Mai 2016


Votati articolul "Refacturare cheltuieli si custodie utilaj. Ce implicatii fiscale si contabile apar?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 06 Mai 2016 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X