email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Aspecte contabile si fiscale pentru sediu social intr-un apartament de bloc

monografie contabilasediu socialaspecte fiscale

 

Aspecte contabile si fiscale generate de existenta

unui sediu social intr-un apartament de bloc

expert contabil Constantin Tapusi

Potrivit prevederilor Codului fiscal si a normelor metodologice de aplicare, cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente unui sediu social aflat in locuinta proprietate personala a unei persoane fizice folosita si in scop personal sunt deductibile in limita corespunzatoare suprafetelor puse la dispozitia societatii comerciale in baza contractelor incheiate intre parti in acest scop ”.

Deductibilitatea acestor cheltuieli la determinarea impozitului pe profit, se calculeaza in limita suprafetelor puse la dispozitia societatii comerciale in baza contractelor incheiate intre parti.

In acest sens,

· cheltuielile de functionare,

· intretinere,

· reparatii,

aferente sediului aflat in locuinta proprietate a unei persoane fizice sunt deductibile in limita determinata pe baza raportului dintre suprafetele puse la dispozitia contribuabilului mentionata in contractul incheiat intre parti si suprafata totala a locuintei.

In acest sens, se intocmeste si se incheie un contract de comodat cu respectarea normelor legale in vigoare in aceasta materie.

Contractul de comodat este vointa partilor privind conditiile stabilite in documentul respectiv. Acest contract poate fi si prezentat la cabinetul unui notar public pentru viza si pentru verificarea respectarii legalitatii (nu este obligatoriu).

In legatura cu taxa pe valoarea adaugata, ca principiu, orice persoana impozabila are dreptul sa deduca taxa aferenta achizitiilor daca acestea sunt destinate efectuarii de operatiuni taxabile.

Pentru exercitarea dreptului de deducere a TVA, trebuie ca societatea comerciala sa detina o factura care sa cuprinda informatiile prevazute la art.155 alin. (5) din Codul fiscal.

Deoarece aceasta conditie nu poate fi indeplinita, persoana fizica detinatoare a spatiului respectiv nefiind inregistrata in scopuri de TVA, nu se poate emite o factura cu TVA, ceea ce conduce la imposibilitatea exercitarii dreptului de deducere a taxei din facturile de utilitati intocmite pe numele proprietarului persoana fizica.

Ca atare:

-  Cheltuielile de intretinere si functionare aferente unui sediu de firma aflat in locuinta proprietate personala a unei persoane fizice sunt deductibile la calculul profitului impozabil.

- Din punct de vedere al TVA, aceasta nu se poate deduce din facturile eliberate pe numele persoanei fizice de catre unitatile prestatoare de servicii.

-  Calculul cheltuielilor de intretinere si functionare aferente sediului social se face de catre proprietarul persoana fizica avand la baza facturile primite de la furnizorii de servicii si utilitati specifice si mentionate in contractul de comodat.

- Dupa efectuarea acestui calcul, persoana fizica (proprietar al imobilului) elibereaza o chitanta”formular tipizat pentru suma incasata de la chirias (cu respectarea prevederilor legale in vigoare privind intocmirea si completarea registrelor si formularelor financiar contabile).

Din punct de vedere contabil, inregistrarea cheltuielilor cu intretinerea, chiria sediului, prevazute in contractul de comodat si platite proprietarului se evidentiaza in contabilitate potrivit cotinutului economic al operatiunilor desfasurate cu respectarea principiilor contabilitatii de angajament, astfel:

% = 5311

„Casa in lei”

605

„Cheltuieli privind energia si apa”

611

„Cheltuieli cu intretinerea si reparatiile”

612

„Cheltuieli cu redeventele, locatiile de gestiune

si chiriile”

In situatia in care in contractul de comodat s-a stipulat ca chiriasul nu are nicio obligatie de plata, atat pentru spatiul dat in folosinta chiriasului (persoana juridica) cat si pentru unele bunuri folosite cu titlu gratuit, atunci in contabilitatea persoanei juridice nu se mai evidentiaza aceste analitice cu utilitati.

In cazul in care proprietarul incaseaza si chirie pentru spatiul cedat, acesta trebuie sa plateasca impozite pentru sumele incasate stabilite de organul fiscal din raza de activitate.

Potrivit legii, proprietarul (locatarul) are dreptul sa verifice o data pe an modul in care chiriasul foloseste si intretine suprafata locativa si in mod periodic, felul in care sunt folosite si intretinute partile si instalatiile comune ale cladirii. In cazul in care chiriasul nu permite proprietarului sa-si exercite dreptul de verificare, acesta se poate adresa organului de justitie solicitand obligarea locatarului sa admita verificarea locuintei.

ATENTIE!

Potrivit Codului fiscal nu sunt deductibile la calculul profitului impozabil cheltuielile inregistrate in contabilitatea unei persoane juridice, care nu au la baza documente justificative, in conformitate cu normele legale, prin care sa se faca dovada efectuarii operatiunii....CITESTE MAI DEPARTE DESPRE MONOGRAFII FISCALE

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monografie contabilasediu socialaspecte fiscale

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 01 Aprilie 2010


Votati articolul "Aspecte contabile si fiscale pentru sediu social intr-un apartament de bloc":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum este corect sa se calculeze ?

Intrebare: Buna ziua !
Va rugam sa ne ajutati cu un punct de vedere
cu privire la modul de calcul al salariului /01.01.2019.

Institutia noastra a intrat in posesia Buletinului de expertizare
locuri de munca emis de catre D.S.P.,
dupa peste 6-7 luni de zile de la solicitare, respectiv abia
in luna decembrie 2018.
Incepand cu 01.01.2019, potrivit OUG 114/2018,
prin derogare de la prevederile art. 38 alin. (4) din Legea-cadru
nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice,
salariile de baza se majoreaza cu 1/4 din diferenta dintre
salariul de baza prevazute de lege pentru anul 2022
si cel/cea din luna decembrie 2018.

Recent, institutia noastra a primit un Raspuns de la Ministerul Muncii
prin care ni se spune ca se pot acorda sporul pentru conditii vatamatoare de munca,
incepand cu data de 01.01.2019,
dar nu a mai facut alte precizari.

Potrivit legii ( Regulament - acordare spor ),
sporul se calculeaza
ca procent de 15% la salariul de baza.

In cazul de mai sus,
tinand cont ca sporul se acorda incepand cu data de 01.01.2019,
va rugam frumos sa ne spuneti
- sporul se aplica la salariul din luna decembrie 2018 ?
sau la salariul din luna ianuarie 2019 ?

Raspuns: Raspunsul il aveti din adresa. Sporurile se pot acorda din 01.01.2019. Se pot aplica veniturilor...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Aprilie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 5 + 3 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X