email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Activitatea de transport in regim de taxi (PFA)

transportPFAcodul fiscal


Cum se organizeaza contabilitatea unei PFA cu activitate de transport in regim de taxi, care pana la data de 31 decembrie 2010 a optat pentru impozitarea pe baza de norma de venit? Care sunt documentele si operatiunile contabile necesare?

Organizarea contabilitatii unei PFA in sistem real, ca urmare a modificarii in vara trecuta a legii transportului, este facuta conform O.M.F.P. nr. 1.040/2004 privind contabilitatea in partida simpla, fapt ce nu presupune utilizarea unui plan de conturi si nici efectuarea de inregistrari contabile pentru activitatea acestei PFA.

Astfel, documentele minimale obligatorii sunt:
  • Registrul de incasari si plați si
  • Registrul Inventar.
Aceste registre vor fi vizate de catre autoritatea fiscala unde este inregistrata PFA. Diferenta fata de contabilitatea unei societati comerciale consta in faptul ca veniturile sunt considerate realizate la data incasarii, iar cheltuielile la data platii.

Potrivit art. 48 alin. (1) si alin. (2) din Codul fiscal, baza de determinare a impozitului pe venit se stabileste ca diferenta intre venitul brut (venitul incasat) si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri. Aceste venituri si cheltuieli vor fi inregistrate cronologic si sistematic in

Registrul de incasari si plați pe baza documentelor justificative ce atesta operatiile efectuate.

Potrivit art. 48 alin. (5) din Codul fiscal, si PFA poate inregistra cheltuieli deductibile limitate, din care amintim:
  • cheltuieli cu sponsorizari si mecenat 5%
  • cheltuieli de protocol 2%
  • cotizatii platite 2%.

Fiecare dintre aceste plafoane de deductibilitate limitata trebuie analizate punctual in functie de situatia concreta a activitatii PFA, avand in vedere ca se raporteaza la o baza diferita fata de baza de determinare a impozitului pe venit.

In Registrul Inventar se regasesc activele imobilizate ale PFA, a caror amortizare este permisa si se scade din valoarea venitului realizat. Amortizarea acestor active urmeaza procedurile stabilite si valabile pentru societatile comerciale conform H.G. nr. 2.139/2004 privind catalogul si duratele normate de functionare a mijloacelor fixe.

Din punct de vedere procedural, in termen de 30 de zile de la realizarea venitului, se depune declaratie estimative pentru intreg anul, iar in baza acesteia se va achita un impozit pe venit in 4 transe anticipate egale (15 martie, 15 iunie, 15 septembrie, 15 decembrie). Pana pe data de 15 mai a anului urmator, trebuie depusa declaratia finala pentru anul incheiat, in baza careia se va achita/scadea diferenta de impozit fata de cel estimat si achitat anticipat.

Potrivit prevederilor de la art. 257 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 95/2006 privind asigurarile de sanatate, persoana fizica autorizata are obligatia platii contributiei la asigurarile de sanatate in baza unui contract incheiat cu Casa de sanatate. Documentele in baza carora se va determina contributia sunt declaratiile estimative si finale de venit depuse la administratia financiara.

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
transportPFAcodul fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 02 Martie 2011


Votati articolul "Activitatea de transport in regim de taxi (PFA)":
Rating:

Nota: 3.08 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitionare M.fix uzat cu reparatii ulterioare

Intrebare: Buna ziua,
Daca se poate o lamurire pentru inregistrare mijloc fix. uzat
P.J a cumparat de la P.J o autoutilitara uzata in aprilie 2017 pret 2000lei ( inclus TVA ).
Am achitat si inregistrat m.fix cu 27.04.2017 si calcul amortizare aprilie, mai 2017.
P.J. cumparatoare printr-o firma autorizata service auto a facut tot ce era necesar ca masina sa fie buna de pus in circulatie. Am primit deviz cu factura in valoare de 5500lei ( inclus TVA).
Acum trebuie data in exploatare masina pentru nevoile firmei incepand cu 15 iulie 2017.
Intrebarea mea este : Daca am procedat bine ( am impresia ca nu ) pana acum ? si ce tratament contabil trebuie de aplicat ?
Multumesc anticipat.

Raspuns: Amortizarea se aplica mijloacelor fixe daca depasesc valoarea prevazuta ca plafon, respectiv 2500...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Martie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 6 - 4 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X