email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Exercitarea in legalitate a serviciilor de prelucrare in lohn si documentele contabile aferente

lohnfacturaTVAcodul fiscalnontransferlivrare materiale

In situatia in care o societate din Romania primeste de la o firma din UE anumite utilaje pe care le va folosi ulterior la confectionarea unor produse din lemn asigurat de firma din Romania, merita dezbatuta posibilitatea efectuarii de servicii de prelucrare in lohn catre firma din UE detinuta de asociatul unic.

Intr-o astfel de situatie, se creeaza necesitatea identificarii documentelor necesare pe care societatea din Romania ar trebui sa le detina pentru utilajele si/sau stocurile de materiale primite si care sunt inglobate in produsele finite (in cazul materialelor), precum si a documentelor necesare pentru evidentierea extracontabila a materialelor prelucrate.

In primul rand, este important de retinut ca afacerile in regim lohn se refera la acele activitati axate pe producerea unor articole folosind mana de lucru necalificata sau putin calificata si considerata ieftina pe plan international. In mod cert, intr-o astfel de situatie in care produsele fabricate in tara sunt livrate catre aceasta firma, se respecta conditiile prestarii de servicii de prelucrare in sistem lohn.

Referitor la caracterul de nontransfer al acestor operatiuni, Codul fiscal include la art. 128 alin (12) lit. h) mentioneaza ca utilizarea temporara a bunului respectiv, pentru o perioada care nu depaseste 24 de luni, pe teritoriul unui alt stat membru, in conditiile in care importul aceluiasi bun dintr-un stat tert, in vederea utilizarii temporare, ar beneficia de regimul vamal de admitere temporara cu scutire integrala de drepturi de import.

Astfel, in cazul in care bunurile furnizate de societatea din UE sunt folosite doar temporar de firma din Romania pentru o perioada care nu depaseste 24 de luni, operatiunea de expediere in Romania a acestor bunuri reprezinta un nontransfer, iar utilajele si materialele primite sunt inregistrate in Registrul nontransferurilor, document aprobat de OMFP 1372/2008 privind organizarea evidentei in scopul TVA.

Pe perioada transportului, materialele vor fi insotite de acele documente de transport necesare in functie de transport, fiind detinute in baza unui contract de custodie, cu mentiunea ca in contract se va preciza valoarea utilajelor primite pentru estimarea valorii achizitiei intracomunitare in cazul in care se depaseste termenul de detinere de 24 luni si pentru care se datoreaza plata TVA prin taxare inversa conform art 150 alin. 2 coroborat cu art. 157 alin. 2 din Codul fiscal, precum si in baza unui contract de prestari de servicii incheiat cu firma din UE.

Se retine faptul ca utilajele detinute se inregistreaza in contul extrabilantier 8033 "Valori materiale primite in pastrare sau custodie" la valoarea din contractul de custodie, iar materialele primite de la firma din UE se inregistreaza in contul extrabilantier 8032 "Valori materiale primite spre prelucrare sau reparare".
 

In ceea ce priveste evidentierea produselor rezultate in urma prelucrarii, legea prevede ca in cazul  livrarilor in vederea testarii sau pentru verificarea conformitatii, a stocurilor in regim de consignatie sau a stocurilor puse la dispozitie clientului, la data punerii la dispozitie sau a expedierii bunurilor, persoana impozabila este emis catre destinatarul bunurilor un document care cuprinde urmatoarele informatii: un numar de ordine secvential si data emiterii documentului, denumirea/numele si adresa partilor, data punerii la dispozitie sau a expedierii bunurilor, denumirea si cantitatea bunurilor.

Documentele care vor fi intocmite sunt reprezentate de bonul de predare-transfer restituire pentru  evidenta miscarii produselor finite, avizul de insotire sau un alt document care sa contina informatiile prevazute la articolul precedent (pentru transferul produselor finite catre firma din UE), precum si factura catre firma din UE, cuprinzand contravaloarea lemnului si a manoperei.

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
lohnfacturaTVAcodul fiscalnontransferlivrare materiale


Data aparitiei: 29 Iunie 2011

Votati articolul "Studiu de caz: Exercitarea in legalitate a serviciilor de prelucrare in lohn si documentele contabile aferente":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X