Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Care este procedura de inchidere in cazul unei asociatii non-profit?

Data actualizarii: 08 Mai 2013
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Formulare Impoziteasociatii nonprofitOG 26/2000ONGdizolvareactivele asociatiei


Vom stabili mai jos care este procedura de inchidere in cazul unei asociatii non-profit, precum si cum vor fi gestionate sumele aflate in conturile de trezorerie si activele asociatiei.


Solutia consultantului:

Asociatiile se constituie, se organizeaza si functioneaza si se dizolva conform prevederilor OG 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii.

Potrivit art. 54 - 57 ale ordonantei, asociatiile se dizolva:

   a) de drept;
   b) prin hotararea judecatoriei sau a tribunalului, dupa caz;
   c) prin hotararea adunarii generale.

Asociatia se dizolva de drept prin:

   a) implinirea duratei pentru care a fost constituita;
   b) realizarea sau, dupa caz, imposibilitatea realizarii scopului pentru care a fost constituita, daca in termen de 3 luni de la constatarea unui astfel de fapt nu se produce schimbarea acestui scop;
   c) imposibilitatea constituirii adunarii generale sau a consiliului director in conformitate cu statutul asociatiei, daca aceasta situatie dureaza mai mult de un an de la data la care, potrivit statutului, adunarea generala sau, dupa caz, consiliul director trebuia sa se constituie;
   d) reducerea numarului de asociati sub limita fixata de lege, daca acesta nu a fost complinit timp de 3 luni.

Constatarea dizolvarii se realizeaza prin hotararea judecatoriei in a carei circumscriptie se afla sediul asociatiei, la cererea oricarei persoane interesate.

Asociatia se dizolva, prin hotarare judecatoreasca, la cererea oricarei persoane interesate:

   a) cand scopul sau activitatea asociatiei a devenit ilicita sau contrara ordinii publice;
   b) cand realizarea scopului este urmarita prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice;
   c) cand asociatia urmareste un alt scop decat cel pentru care s-a constituit;
   d) cand asociatia a devenit insolvabila;
   e) in cazul prevazut la art. 14. Acest articol stabileste ca, daca asociatia, prin natura scopului sau obiectivelor propuse, urmeaza sa desfasoare activitati pentru care, potrivit legii, sunt necesare autorizatii administrative prealabile, aceste activitati nu vor putea fi initiate, sub sanctiunea dizolvarii pe cale judecatoreasca, decat dupa obtinerea autorizatiilor respective.

Instanta competenta sa hotarasca dizolvarea este judecatoria in circumscriptia careia asociatia isi are sediul.

Asociatia se poate dizolva si prin hotararea adunarii generale. In termen de 15 zile de la data sedintei de dizolvare, hotararea adunarii generale se depune la judecatoria in a carei circumscriptie isi are sediul, pentru a fi inscrisa in Registrul asociatiilor si fundatiilor.

Regimul bunurilor ramase dupa dizolvarea asociatiei este reglementat la art.  60 al ordonantei. Potrivit acestuia, in cazul dizolvarii asociatiei, bunurile ramase in urma lichidarii nu se pot transmite catre persoane fizice.

Aceste bunuri pot fi transmise catre persoane juridice de drept privat sau de drept public cu scop identic sau asemanator, printr-o procedura stabilita in statutul asociatiei sau al fundatiei.

Daca in termen de 6 luni de la terminarea lichidarii lichidatorii nu au reusit sa transmita bunurile in aceste conditii, precum si in cazul in care statutul asociatiei sau al fundatiei nu prevede o procedura de transmitere a bunurilor ori daca prevederea este contrara legii sau ordinii publice, bunurile ramase dupa lichidare vor fi atribuite de instanta competenta unei persoane juridice cu scop identic sau asemanator.

Bunurile ramase dupa lichidare vor fi preluate de catre stat, prin Ministerul Finantelor, sau, dupa caz, de comuna sau orasul in a carui raza teritoriala asociatia sau fundatia isi avea sediul, daca aceasta din urma era de interes local, in cazul in care asociatia a fost dizolvata pentru motivele prevazute la art. 56 alin. (1) lit. a) - c) ale ordonantei, respectiv:

a) cand scopul sau activitatea asociatiei a devenit ilicita sau contrara ordinii publice;
b) cand realizarea scopului este urmarita prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice;
c) cand asociatia urmareste un alt scop decat cel pentru care s-a constituit;
 
Data transmiterii bunurilor este cea a intocmirii procesului-verbal de predare-preluare, daca prin acesta nu s-a stabilit o data ulterioara.





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X