email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Asociatie non-profit si sponsorizare de la o institutie publica. Este obligatorie auditarea situatiei financiare?

Asociatie non-profit si sponsorizare de la o institutie publica. Este obligatorie auditarea situatiei financiare?
ongsponsorizariasociatie non-profitauditarisituatii financiare

In cazul urmator, asociatia organizeaza 2-3 evenimente culturale pe an avand venituri din sponsorizari. Anul acesta asociatia a primit o sponsorizare de la o institutie publica in valoare de 30.000 lei. Vom vedea daca este obligatoriu sa fie auditata asociatia , precum si ce presupune acest lucru conform ultimelor reglementari in vigoare.

Iata raspunsul specialistului:

Potrivit pct. 4 din Reglementarile contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial aprobate prin OMEF 1969/2007, situatiile financiare anuale sunt supuse verificarii de catre cenzori sau de catre auditori financiari. La pct. 220 alin. 1-3 din reglementarile respective se precizeaza ca situatiile financiare anuale se verifica de catre cenzori sau comisii de cenzori, potrivit legii. Daca se constituie comisie de cenzori, regulile generale de organizare si functionare sunt aprobate de adunarea generala, comisia putandu-si elabora propriul regulament intern de functionare. Conform pct. 221 alin. 1 din aceleasi reglementari situatiile financiare anuale ale persoanelor juridice fara scop patrimonial pot fi auditate de auditori financiari autorizati.
 
Totodata, conform art. 20 lit. c, respectiv art. 28 lit. b din OG 26/2000 cu privire la asociatii sau fundatii, cu modificarile ulterioare cenzorul (sau comisia de cenzori) face parte din organele asociatiei/fundatiei non-profit. Daca numarul asociatilor este mai mare de 15, numirea cenzorului este obligatorie, acesta putand fi si o persoana din afara asociatiei, conform art. 27 alin. 1-2 din ordonanta. Mai trebuie tinut seama si de faptul ca in actele constitutive ale asociatiei/fundatiei trebuie inscrise, sub sanctiunea nulitatii absolute, componenta organelor de conducere, administrare si control, deci si a cenzorului/comisiei de cenzori ori, in cazul fundatiei, cel putin a regulilor pentru desemnarea acestora (art. 6 alin. 2 lit. g si art. 16 alin. 2 lit. g din ordonanta).
 
La modul general, in cazul unei asociatii/organizatii non-profit nu este obligatorie auditarea situatiilor financiare anuale. In schimb, aceste situatii vor fi verificate de catre cenzori, care fac parte din organele asociatiei/fundatiei, in conformitate cu dispozitiile legale specifice si tinand cont si de prevederile actului de infiintare. Raportul cenzorului/comisiei de cenzori va insoti situatiile financiare anuale. Cenzorul sau cel putin unul dintre membrii comisiei de cenzori trebuie sa fie expert contabil autorizat.
 
Exista situatii in care si auditarea situatiilor financiare anuale ale organizatiilor non-profit este obligatorie (spre exemplu, in cazul persoanelor juridice fara scop patrimonial de utilitate publica – conform art. 3 din OMEF 1969/2007). Pentru organizatiile fara scop patrimonial care primesc finantari din fonduri publice a existat o prevedere in sensul auditarii situatiilor financiare anuale (art. 34 alin. 1 coroborat cu alin. 2 din Legea contabilitatii 82/1991), dar aceasta incadrare in categoria entitatilor de interes public obligate la auditare a fost eliminata prin OUG 79/2014, cand alin. 2 al art. 34 din Legea 82/1991 a fost reformulat in sensul restrangerii categoriilor de entitati obligate la auditare.
 
Ca atare, daca asociatia nu se incadreaza in categoria persoanelor juridice fara scop patrimonial de utilitate publica, ea nu este obligata sa procedeze la auditarea situatiei financiare anuale, chiar daca a primit o sponsorizare/finantare din fonduri publice.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2023

Cine efectueaza inventarierea? Care este lista documentelor pentru inventar?


Manualul de Inventariere a fost modificat!

Gasiti noua procedura de inventariere, explicata pas cu pas, impreuna cu setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti in Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG.

Sunteti obligat prin lege sa efectuati anual inventarierea patrimoniului, o operatie necesara de altfel si pentru inchiderea exercitiului financiar. In caz contrar – nu uitati! – riscati o amenda de pana la 5.000 de lei!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ongsponsorizariasociatie non-profitauditarisituatii financiare


Data aparitiei: 26 Decembrie 2017

Votati articolul "Asociatie non-profit si sponsorizare de la o institutie publica. Este obligatorie auditarea situatiei financiare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Calculul si analiza principalilor indicatori economico-financiari

    • In vederea cresterii operativitatii acordarii creditelor, experienta bancara a condus la dezvoltarea unor metode de incadrare a firmelor solicitante in clase de risc, cu ajutorul unei note medii sau punctaj. In functie de clasa de risc in care este pozitionata, firma solicitanta va primi sau nu creditul cerut. Credit-scoringul poate fi exprimat ca o notatie prin care banca evalueaza performantele economice ale firmei solicitante in vederea acor...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: problemele identificate de ANAF in semestrul I din 2023

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2023. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili". Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2023, iata, in randurile de mai jos, care sunt princi...» citeste mai departe aici

  • Sistemul fiscal sub semnul intrebarii: Guvernul pregateste terenul pentru schimbari rapide

    • Dupa ce a facut publice masurile fiscale si bugetare pentru asigurarea stabilitatii financiare pe termen lung a Romaniei, Ministerul Finantelor a adus la cunostinta tot in acea zi un alt proiect de Ordonanta de Urgenta ce vizeaza modificarea alineatului (4) al articolului 4 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal​.  As...» citeste mai departe aici

  • Arhivare documente justificative: 5 conditii care trebuie respectate

    • In lumea moderna, in care tehnologia a devenit o parte esentiala a vietii noastre personale si profesionale, pastrarea documentelor justificative in format electronic a devenit o practica tot mai raspandita si importanta. Aceasta transformare in modul in care gestionam si pastram documentele are un impact semnificativ asupra eficientei, accesibilitatii si sigurantei informatiilor financiare.  Vom afla in cele ce urmeaza daca documentele justificative (regi...» citeste mai departe aici

  • Transporturi rutiere de bunuri: se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu. Care sunt sanctiunile?

    • Conform proiectului pentru care Guvernul urmeaza sa isi asume raspunderea in Parlament, in vederea asigurarii respectarii trasabilitatii transporturilor rutiere de bunuri pe teritoriul Romaniei se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu.  e-Sigiliu, un nou sistem ce vizeaza transporturile rutiere de marfuri Acesta este un sistem bazat pe utilizarea unor dispozitive electronice si a unei aplicatii informatice care permite autoritatilor competente de...» citeste mai departe aici

  • De ce sa alegi cutii de arhivare din carton in locul celor din plastic?

    • In lumea moderna, organizarea si stocarea eficienta a documentelor si obiectelor sunt esentiale atat in mediul de afaceri, cat si in viata de zi cu zi. Una dintre cele mai bune solutii pentru a gestiona cu succes aceasta sarcina este utilizarea cutiilor de arhivare. Acestea sunt disponibile intr-o varietate diversa de materiale, dar in ultimii ani, cutiile de arhivare din carton au castigat popularitate in fata celor din plastic. De ce ar trebui sa alegi variantele din carton in locul...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X