email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contracte de fiducie, de locatiune si de arenda. Care e procedura de declarare la ANAF?

Taxe si ImpoziteProcedura de inregistrarecontracte de fiduciecontracte de arendalocatiune


Ordinul ANAF nr. 1.985/2012 reglementeaza procedura de declarare la ANAF a urmatoarelor contracte:

a) Contracte de fiducie;
b) Contracte de locatiune;
c) Contracte de arenda, cand impozitul se efectueaza prin stopaj la sursa, iar acesta este final.

In esenta, actul normativ transpune procedura stabilita de Codul civil adoptat prin Legea nr. 287/2009, republicata cu modificari, privind obligatia declararii sau dreptul (nu este obligatie) de a inregistra contractele de fiducie, locatie, arenda la autoritatea fiscala.

Procedura de inregistrare a contractelor de fiducie:

Contribuabilii ce au calitatea de fiduciar, conform art. 780 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, au obligatia de a inregistra contractele de fiducie si modificarile acestora la organul fiscal competent.

Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta fiscala sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe contribuabilii care detin calitatea de fiduciar. Contractul se inregistreaza, in termen de 30 de zile de la data incheierii acestuia, la organul fiscal prin "Declaratia de inregistrare a contractelor de fiducie", insotita de contractul de fiducie, in original si copie.

Se declara si modificarea si incetarea contractului de fiducie la organul fiscal competent, in termen de 30 de zile de la data producerii, prin depunerea declaratiei avand bifata casuta "Modificare" sau "incetare", dupa caz, din formular, insotita de documentele justificative.

Depunerea se poate face direct la registratura organului fiscal sau prin transmitere cu posta. Daca se utilizeaza posta, se va prezenta numai o copie legalizata a contractului de fiducie in locul exemplarului original al contractului.

Procedura de inregistrare a contractelor de locatiune de catre persoanele juridice. Este o procedura facultativa pentru persoana juridica, prevazuta totusi la art. 1.798 din Codul civil. Scopul declararii este opozitia fata de terti.

Locatorul depune "Declaratia de inregistrare a contractelor de locatiune", insotita de contractul de locatiune, in original si copie. Organul fiscal certifica conformitatea copiei contractului de locatiune cu originalul si restituie locatorului originalul. Declaratia se completeaza in doua exemplare, din care originalul se depune la organul fiscal competent, iar copia se pastreaza de locator. Nu exista termen de declarare, fiind o procedura voluntara.

Inregistrarea contractelor de locatiune de catre locatorul persoana fizica

Persoanele fizice care au calitatea de locator si obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal si venituri din arendare au obligatia inregistrarii contractului intre parti potrivit art. 81 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Declararea se efectueaza in termen de 15 zile de la semnarea contractului. Dupa caz, se va depune si declaratia estimativa de impunere formular 220.



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Gestionati CORECT procesul de radiere al unui SRL/PFA?


Ce aveti de facut, din punct de vedere contabil,
atunci cand va confruntati cu un caz de radiere?

 
Atentie, procedura in sine este una complexa, sunt multe aspecte de gestionat (legate de stingerea datoriilor fiscale, lichidarea activelor si a stocurilor de marfa, plata impozitelor si contributiilor care rezulta din aceste operatiuni etc.) si, desigur, sunt multe documente de intocmit.
 
Si tocmai pentru ca procedura este una complexa, va oferim un ajutor solid prin intermediul unei lucrari de ultima ora, marca Rentrop & Straton: Radiere SRL. PFA. II. IF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si ImpoziteProcedura de inregistrarecontracte de fiduciecontracte de arendalocatiune


Data aparitiei: 18 Iunie 2013

Votati articolul "Contracte de fiducie, de locatiune si de arenda. Care e procedura de declarare la ANAF?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

X