Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie contabila

Contracte de fiducie, de locatiune si de arenda. Care e procedura de declarare la ANAF?

Data aparitiei: 18 Iunie 2013
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Taxe si ImpoziteProcedura de inregistrarecontracte de fiduciecontracte de arendalocatiune


Ordinul ANAF nr. 1.985/2012 reglementeaza procedura de declarare la ANAF a urmatoarelor contracte:

a) Contracte de fiducie;
b) Contracte de locatiune;
c) Contracte de arenda, cand impozitul se efectueaza prin stopaj la sursa, iar acesta este final.

In esenta, actul normativ transpune procedura stabilita de Codul civil adoptat prin Legea nr. 287/2009, republicata cu modificari, privind obligatia declararii sau dreptul (nu este obligatie) de a inregistra contractele de fiducie, locatie, arenda la autoritatea fiscala.

Procedura de inregistrare a contractelor de fiducie:

Contribuabilii ce au calitatea de fiduciar, conform art. 780 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, au obligatia de a inregistra contractele de fiducie si modificarile acestora la organul fiscal competent.

Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta fiscala sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe contribuabilii care detin calitatea de fiduciar. Contractul se inregistreaza, in termen de 30 de zile de la data incheierii acestuia, la organul fiscal prin "Declaratia de inregistrare a contractelor de fiducie", insotita de contractul de fiducie, in original si copie.

Se declara si modificarea si incetarea contractului de fiducie la organul fiscal competent, in termen de 30 de zile de la data producerii, prin depunerea declaratiei avand bifata casuta "Modificare" sau "incetare", dupa caz, din formular, insotita de documentele justificative.

Depunerea se poate face direct la registratura organului fiscal sau prin transmitere cu posta. Daca se utilizeaza posta, se va prezenta numai o copie legalizata a contractului de fiducie in locul exemplarului original al contractului.

Procedura de inregistrare a contractelor de locatiune de catre persoanele juridice. Este o procedura facultativa pentru persoana juridica, prevazuta totusi la art. 1.798 din Codul civil. Scopul declararii este opozitia fata de terti.

Locatorul depune "Declaratia de inregistrare a contractelor de locatiune", insotita de contractul de locatiune, in original si copie. Organul fiscal certifica conformitatea copiei contractului de locatiune cu originalul si restituie locatorului originalul. Declaratia se completeaza in doua exemplare, din care originalul se depune la organul fiscal competent, iar copia se pastreaza de locator. Nu exista termen de declarare, fiind o procedura voluntara.

Inregistrarea contractelor de locatiune de catre locatorul persoana fizica

Persoanele fizice care au calitatea de locator si obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal si venituri din arendare au obligatia inregistrarii contractului intre parti potrivit art. 81 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Declararea se efectueaza in termen de 15 zile de la semnarea contractului. Dupa caz, se va depune si declaratia estimativa de impunere formular 220.







Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"


X