email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contracte de fiducie, de locatiune si de arenda. Care e procedura de declarare la ANAF?

Taxe si ImpoziteProcedura de inregistrarecontracte de fiduciecontracte de arendalocatiune


Ordinul ANAF nr. 1.985/2012 reglementeaza procedura de declarare la ANAF a urmatoarelor contracte:

a) Contracte de fiducie;
b) Contracte de locatiune;
c) Contracte de arenda, cand impozitul se efectueaza prin stopaj la sursa, iar acesta este final.

In esenta, actul normativ transpune procedura stabilita de Codul civil adoptat prin Legea nr. 287/2009, republicata cu modificari, privind obligatia declararii sau dreptul (nu este obligatie) de a inregistra contractele de fiducie, locatie, arenda la autoritatea fiscala.

Procedura de inregistrare a contractelor de fiducie:

Contribuabilii ce au calitatea de fiduciar, conform art. 780 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, au obligatia de a inregistra contractele de fiducie si modificarile acestora la organul fiscal competent.

Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta fiscala sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe contribuabilii care detin calitatea de fiduciar. Contractul se inregistreaza, in termen de 30 de zile de la data incheierii acestuia, la organul fiscal prin "Declaratia de inregistrare a contractelor de fiducie", insotita de contractul de fiducie, in original si copie.

Se declara si modificarea si incetarea contractului de fiducie la organul fiscal competent, in termen de 30 de zile de la data producerii, prin depunerea declaratiei avand bifata casuta "Modificare" sau "incetare", dupa caz, din formular, insotita de documentele justificative.

Depunerea se poate face direct la registratura organului fiscal sau prin transmitere cu posta. Daca se utilizeaza posta, se va prezenta numai o copie legalizata a contractului de fiducie in locul exemplarului original al contractului.

Procedura de inregistrare a contractelor de locatiune de catre persoanele juridice. Este o procedura facultativa pentru persoana juridica, prevazuta totusi la art. 1.798 din Codul civil. Scopul declararii este opozitia fata de terti.

Locatorul depune "Declaratia de inregistrare a contractelor de locatiune", insotita de contractul de locatiune, in original si copie. Organul fiscal certifica conformitatea copiei contractului de locatiune cu originalul si restituie locatorului originalul. Declaratia se completeaza in doua exemplare, din care originalul se depune la organul fiscal competent, iar copia se pastreaza de locator. Nu exista termen de declarare, fiind o procedura voluntara.

Inregistrarea contractelor de locatiune de catre locatorul persoana fizica

Persoanele fizice care au calitatea de locator si obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal si venituri din arendare au obligatia inregistrarii contractului intre parti potrivit art. 81 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Declararea se efectueaza in termen de 15 zile de la semnarea contractului. Dupa caz, se va depune si declaratia estimativa de impunere formular 220.



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si ImpoziteProcedura de inregistrarecontracte de fiduciecontracte de arendalocatiune


Data aparitiei: 18 Iunie 2013

Votati articolul "Contracte de fiducie, de locatiune si de arenda. Care e procedura de declarare la ANAF?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X