In randurile urmatoare, vom analiza cazul unei societati agricole care incheie un contract de custodie pentru depozitarea unor cereale. Vom stabili ce documente se vor intocmi pentru transportul cerealelor de la locul de recoltare pana la societatea cu care s-a incheiat contractul.
Solutia consultantului:
Potrivit Normei specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobata prin OMEF 3512/2008.
Avizul de insotire a marfii este formular cu regim special intern de tiparire si numerotare.
Acesta serveste ca:
- document de insotire a marfii pe timpul transportului, dupa caz;
- document ce sta la baza intocmirii facturii, dupa caz;
- dispozitie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiasi unitati;
- document de primire in gestiune, dupa caz;
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
- document de descarcare din gestiune a bunurilor cedate cu titlu gratuit.
Se intocmeste, in doua sau mai multe exemplare, de catre unitatile care nu au posibilitatea intocmirii facturii in momentul livrarii produselor, marfurilor sau altor valori materiale, precum si in alte situatii stabilite prin procedurile proprii ale unitatii.
In cazul transferului de bunuri intre gestiunile aceleiasi unitati, dispersate teritorial, precum si al transportului bunurilor cedate cu titlu gratuit (mostre, bunuri date pentru stimularea vanzarii sau testari la locul de desfacere, premii, materiale promotionale etc.) avizul de insotire a marfii va purta mentiunea "Fara factura", dupa caz.
Pe avizul de insotire a marfii emis pentru valori materiale trimise pentru prelucrare la terti se face mentiunea "Pentru prelucrare la terti".
In celelalte situatii decat cele prevazute mai sus se face mentiunea cauzei pentru care s-a intocmit avizul de insotire a marfii si nu factura.
Asadar, pe timpul transportului bunurile vor fi insotite de Aviz de insotire a marfii ce va purta mentiunea "Fara factura - bunuri in custodie".
Depunerea Declaratiei de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA in cazul persoanelor impozabile, inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, care in cursul unui an calendaristic nu depasesc plafonul de scutire prevazut la art.152 din Codul fiscal Formular 096.
Persoanele impozabile, inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din C.F., care nu au depasit plafonul de scutire si care doresc sa fie scoase din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA.
Instructiuni de completare a formularului (096) " Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art.152 din Codul fiscal" Formularul (096) "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art.152 din Codul fiscal" se completeaza de persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art.153 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, care solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, intrucat nici cifra de afaceri din anul precedent, nici cifra de afaceri realizata in anul in curs pana la data solicitarii nu au depasit plafonul de scutire prevazut la art.152 alin.(1) din Codul fiscal.
Formularul (096) se utilizeaza si in situatiile prevazute de art.II alin.(1) lit.e) si f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.24/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, respectiv pentru solicitarile de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA din anul 2012.
Formularul (096) "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art.152 din Codul fiscal" se depune la organul fiscal competent, in termenul prevazut de lege.
Formularul se completeaza in doua exemplare, inscriindu-se cu majuscule, citet corect si complet, toate datele prevazute de formular:
- un exemplar, semnat si stampilat conform legii, se depune la registratura organului fiscal
competent sau se comunica prin posta, cu confirmare de primire,
- un exemplar se pastreaza de catre persoana impozabila.