email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum isi organizeaza contabilitatea persoanele cu venituri din cedarea folosintei bunurilor?

ProceduriInregistrari si Politici Contabilecedarea folosintei bunurilorcontracte de inchirieresubinchiriereanul fiscal 2014


Incepand cu anul fiscal 2014, persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfarsitul anului 2013 au obligatia sa declare aceste venituri care sunt definite ca venituri din activitati independente.

Nota: Numarul de cinci contracte de inchiriere sau subinchiriere reprezinta contractele aflate in derulare la 31 decembrie 2013.


Organizarea contabilitatii. Cum se procedeaza?

Persoanele fizice stabilesc venitul net in sistem real si conduc contabilitatea in partida simpla conform Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 1.040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla.

Documentul principal pe baza caruia se tine evidenta veniturilor si cheltuielilor este Registrul jurnal de incasari si plati. Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare.

Venitul brut reprezinta totalitatea sumelor incasate in bani si/sau echivalentul in lei al veniturilor in natura. Acesta se majoreaza cu valoarea cheltuielilor care, conform dispozitiilor legale, erau in sarcina proprietarului, daca sunt efectuate de cealalta parte contractanta (exemplu: modernizari, reparatii, inlocuirea unor componente importante etc.).

Pentru a fi deduse, cheltuielile aferente veniturilor trebuie:

- sa fie efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului si justificate prin documente;

- sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursului caruia au fost platite.

Evidenta contabila in partida simpla a cheltuielilor se tine pe feluri de cheltuieli, in functie de natura lor: cheltuieli cu reparatii, zugraveli exterioare, cheltuieli cu instalatii electrice, termice, canalizare etc.

*

Baza legala: Ordinul ministrului Economiei si Finantelor nr. 2.333/2007 pentru aprobarea procedurii privind declararea si stabilirea impozitului pe veniturile din cedarea folosintei bunurilor realizate din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 868 din 19 decembrie 2007; Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1.040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal; art. 61 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.


Sursa: DGFP Valcea



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Va invitam la Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate


Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate Modificari fiscal-contabile 2024

  1. CRAIOVA - 26 martie 2024
  2. TIMISOARA - 1 aprilie 2024
  3. CLUJ-NAPOCA - 2 aprilie 2024
  4. SIBIU - 3 aprilie 2024
  5. CONSTANTA - 9 aprilie 2024
  6. IASI - 15 aprilie 2024
  7. BUCURESTI - 19 aprilie 2024 + transmis LIVE
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabilecedarea folosintei bunurilorcontracte de inchirieresubinchiriereanul fiscal 2014


Data aparitiei: 14 Ianuarie 2014

Votati articolul "Cum isi organizeaza contabilitatea persoanele cu venituri din cedarea folosintei bunurilor?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X