email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OUG 28/2014 privind taxele si tarifele nefiscale a fost publicata

OUG 28/2014taxeletarifele nefiscalepenalitatiregistrul comertuluiLegea nr. 76/2002


Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/2014 pentru modificarea unor acte normative privind taxele si tarifele nefiscale a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 388 din 26.05.2014.

Redam mai jos continutul integral al OUG 28/2014:

Ordonanta de urgenta nr. 28/2014 pentru modificarea unor acte normative privind taxele si tarifele nefiscale
Avand in vedere ca unul dintre obiectivele fundamentale ale Programului de guvernare 2013-2016, aprobat prin Hotararea Parlamentului Romaniei nr. 45/2012 pentru acordarea increderii Guvernului, este simplificarea sistemului de taxe si crearea predictibilitatii intr-un cadru fiscal-bugetar stimulativ pentru dezvoltarea mediului economic privat si public,

tinand cont de posibilitatea simplificarii structurii sistemului de taxe si tarife nefiscale, precum si de necesitatea eliminarii unor astfel de taxe si tarife, pentru care cuantumul incasarilor realizate sunt apropiate costurilor de colectare,

in contextul in care interventia asupra actelor normative care instituie obligatii parafiscale, prin adoptarea unui numar mare de acte normative, emise de-a lungul mai multor ani, ar crea perceptia unei nepredictibilitati cu privire la mediul de afaceri,

pentru a veni in intampinarea mediului de afaceri, in sensul sprijinirii mediului de afaceri, prin scaderea sarcinii fiscale pe care o suporta contribuabilii si simplificarea sistemului de taxare,

pentru a veni in sprijinul persoanelor fizice, prin eliminarea unor taxe/tarife parafiscale pe care acestea le suporta ca urmare a prestarii unor servicii de catre institutiile statului,
tinand seama ca neadoptarea acestor masuri ar conduce:

- la descurajarea activitatii de investitii intr-o perioada in care inca se resimt efectele crizei economico-financiare, fiind necesara stimularea imediata a intreprinzatorilor prin orice tip de masuri, inclusiv cele de reducere a poverii administrative;

- mentinerea imaginii Romaniei in plan international ca fiind un stat cu un sistem foarte stufos si complicat de taxe greu de cunoscut si de respectat de catre investitori, care inhiba initiativa si investitiile;

- la mentinerea unor costuri ridicate de administrare a acestor taxe/tarife a caror incasare este nesemnificativa intr-o perioada in care este necesara reducerea si limitarea tuturor cheltuielilor statului,
avand in vedere:

- ca adoptarea actului normativ in regim de urgenta a luat in considerare importanta deosebita pentru contribuabilii persoane fizice, precum si pentru mediul economic a reducerii costurilor administrative si birocratiei;

- necesitatea limitarii efectelor crizei financiare care inca se mai fac resimtite la nivelul operatorilor economici, prin adoptarea unei masuri rapide pentru reducerea poverii fiscale, respectiv eliminarea unui numar semnificativ de taxe/tarife astfel incat sa se pastreze un echilibru intre incasarile la bugetul de stat si stimularea mediului de afaceri si simplificarea accesului la serviciile publice, masuri care vor contribui la incurajarea initiativei private si, implicit, la relansarea economiei;

- consecintele negative care ar putea fi generate de perpetuarea unui mecanism de taxare greoi, inflexibil si excesiv de impovarator care ar putea sa se constituie intr-o adevarata piedica a procesului de crestere economica,

in considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare, a caror reglementare nu poate fi amanata,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I. -
Articolul 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 141/2002
privind reglementarea depozitarii semintelor de consum, regimul certificatelor de depozit pentru acestea si constituirea Fondului de garantare pentru certificatele de depozit, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 828 din 18 noiembrie 2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 149/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.

Art. II. -
La articolul 901 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, alineatul (1) se abroga.

Art. III. -
Articolul 33 din Legea nr. 359/2004
privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 839 din 13 septembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 33. -
in cadrul oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale se desfasoara activitati de asistenta acordate solicitantilor, la cererea si pe cheltuiala acestora,
pentru efectuarea procedurilor necesare inregistrarii in registrul comertului a actelor constitutive sau modificatoare, cu exceptia activitatilor prevazute la art. 35 alin. (1) lit. a)-c) si g), care se acorda gratuit."

Art. IV. -
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2002
privind infiintarea Administratiei Nationale "Apele Romane", publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 691 din 20 septembrie 2002, aprobata cu modificari prin Legea nr. 404/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Titlul anexei nr. 7 va avea urmatorul cuprins:
"
CUANTUMUL
tarifului pentru serviciile de emitere de catre Administratia Nationala «Apele Romane» a notificarilor, avizelor de amplasament, permiselor de traversare, avizelor si autorizatiilor de gospodarire a apelor, avizelor, acordurilor si autorizatiilor de functionare in siguranta a barajelor"

2. La anexa nr. 7, punctul 2 al notei va avea urmatorul cuprins:
"
2. Tariful nu contine TVA."

Art. V. -
Ordonanta Guvernului nr. 24/1992
privind stabilirea anumitor servicii publice si a taxelor percepute pentru prestarea acestora pe teritoriul Romaniei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 213 din 28 august 1992, aprobata cu modificari prin Legea nr. 89/1993, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 4 alineatul (2), partea introductiva si literele a)-c) si f) vor avea urmatorul cuprins:
"
(2) Atributiile prevazute la alin. (1) se exercita, potrivit competentelor, de catre:

a) conducerea Departamentului consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, pentru serviciile prevazute la lit. A si D din anexa;

b) conducerea Directiei Generale de Pasapoarte din subordinea Ministerului Afacerilor Interne sau, dupa caz, sefii serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple, pentru serviciile prevazute la lit. A din anexa;

c) conducerea Inspectoratului General pentru Imigrari din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, pentru serviciile prevazute la lit. A, lit. B pct. 3 si 4 si lit. F din anexa;
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
f) conducerea Directiei pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, pentru serviciile prevazute la lit. A si F din anexa."


2. La anexa, titlul literei A si punctul 1 al literei A vor avea urmatorul cuprins:

Eliberarea de documente si alte servicii prestate

    1.     Eliberarea unui pasaport electronic, a unui pasaport simplu temporar sau a altui document de trecere a frontierei, procurarea unui act judiciar sau extrajudiciar, la cererea unor persoane fizice sau juridice straine, eliberarea de adeverinte, precum si alte servicii prestate de autoritati     22 lei

3. La anexa, literele E si G se abroga.

Art. VI. -

Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 103 din 6 februarie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Articolul 30 va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 30. -

(1) Veniturile din alte surse ale bugetului asigurarilor pentru somaj se constituie, in principal, din dobanzi, majorari pentru neplata la termen a contributiilor, restituiri ale creditelor acordate in baza legii, sume reprezentand contravaloarea cursurilor de formare profesionala incasata de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, penalitati, amenzi si orice alte sume incasate potrivit legii la bugetul asigurarilor pentru somaj.

(2) Sumele reprezentand contravaloarea cursurilor de formare profesionala incasata de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca se constituie ca venituri din alte surse ale bugetului asigurarilor pentru somaj, in masura in care, potrivit dispozitiilor legale, nu se prevede altfel."

2. La articolul 55, alineatele (3) si (4) se abroga.

Art. VII. -

La articolul 22 din Legea nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 337 din 8 mai 2014, alineatul (2) se abroga.

de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OUG 28/2014taxeletarifele nefiscalepenalitatiregistrul comertuluiLegea nr. 76/2002


Data aparitiei: 27 Mai 2014

Votati articolul "OUG 28/2014 privind taxele si tarifele nefiscale a fost publicata":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X