Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Cheltuieli cu asigurari. Cum procedeaza administratorul unei societati?

Data aparitiei: 04 Iunie 2014
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
cheltuieli cu asiguraricod fiscalsumecheltuieiliasigurarean fiscal


Se va stabili in ce masura un administrator care nu este salariat poate sa-si faca asigurare de administrare si se va vedea daca aceasta este deductibila din punct de vedere fiscal si pana la ce valoare.

Nu sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, cheltuielile privind asigurarea de adminitrare, pentru administratorul societatii.

La art. 21 alin.(3) lit. j) si k) din Codul fiscal se precizeaza ca au deductibilitate limitata:
"j) cheltuielile efectuate in numele unui angajat, la schemele de pensii facultative, in limita unei sume reprezentand echivalentul in lei a 400 euro intr-un an fiscal, pentru fiecare participant;
k) cheltuielile cu primele de asigurare voluntara de sanatate, in limita unei sume reprezentand echivalentul in lei a 250 euro intr-un an fiscal, pentru fiecare participant;"

 Potrivit art. 21 alin. (4) lit. k) din Codul fiscal, urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile:

"k) cheltuielile cu primele de asigurare platite de angajator, in numele angajatului, care nu sunt incluse in veniturile salariale ale angajatului, conform titlului III;"

In concluzie, sunt cheltuieli deductibile la calculul impozitului pe profit:

- cheltuielile inregistrate de angajator in numele unui angajat, la schemele de pensii facultative in limita unei sume reprezentand echivalentul in lei a 400 de euro, intr-un an fiscal, pentru fiecare salariat;

- cheltuielile cu primele de asigurare voluntara de sanatate, in limita unei sume reprezentand echivalentul in lei a 250 euro intr-un an fiscal, pentru fiecare salariat;

- cheltuielile cu primele de asigurare platite de angajator, in numele angajatului, care  sunt incluse in veniturile salariale ale angajatului pentru care se retine impozit pe venit si contributii sociale retinute de la salariat si datorate de angajator.

Aceste tipuri de cheltuieli trebuie mentionate si in Regulamentul intern, respectiv Contractul colectiv de munca sau in Contractele individuale de munca ale salariatilor, in cazul in care se acorda.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro







Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X