email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comunicat OFICIAL: Cum beneficiati de facilitatile fiscale si procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii

procedura de anularefacilitati fiscaleobligatii de plata accesoriianulare a penalitatilor

Printr-un anunt recent, ANAF transmite ca in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 874/23.11.2015 a fost publicat Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central.

Ordinul detaliaza procedura de acordare a facilitatilor fiscale prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2015, stabilind organele fiscale competente, pasii care trebuie parcursi, precum si formularistica aferenta.

In documentarul de mai jos, prezentam celei mai importante prevederi ale actului normativ mentionat mai sus.

Obiectul facilitatilor fiscale

Facilitatile fiscale acordate de organul fiscal competent sunt:

-  amanarea la plata a obligatiilor de plata accesorii, pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau, in cazul in care nu se depune cererea de anulare a accesoriilor, pana la data de 30 iunie 2016 inclusiv;
-  anularea obligatiilor de plata accesorii.

Obligatiile de plata accesorii care pot face obiectul anularii sunt:

-  penalitatile de intarziere;
-  o cota de 54,2% din dobanzi;
-  o cota de 77,1% din majorarile de intarziere.

Obligatiile de plata accesorii sunt cele aferente:

-  obligatiilor de plata principale restante la 30 septembrie 2015;
-  obligatiilor de plata principale declarate suplimentar de contribuabil prin declarative rectificativa prin care se corecteaza obligatii cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015;
-  obligatii de plata principale cu termene de plata pana la 30 septembrie si stinse pana la aceasta data;
-  obligatii de plata principale cuprinse in decizii de impunere emise urmare unei inspectii fiscale in derulare la data intrarii in vigoare a ordonantei.
-  obligatiilor esalonate la plata potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2011 si pentru care esalonarea se finalizeaza pana la data de 31 martie 2016. Pentru aceste obligatii se anuleaza cota de 54,2% din dobanda esalonata la plata aferenta ratelor cu termene de plata ulterioare datei de 1 octombrie 2015.

Prevederile referitoare la obligatii de plata accesorii aferente obligatiilor de plata principale declarate suplimentar prin declaratie rectificativa sunt aplicabile si obligatiilor de plata reprezentand taxa pe valoarea adaugata cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015 si care rezulta din inscrierea in randurile de regularizari din decontul de TVA a taxei colectate prin care se corecteaza taxa pe valoarea adaugata cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015 inclusiv.


Pentru contribuabilii care au infiintate sedii secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, facilitatile prevazute de ordonanta de urgenta se acorda atat pentru obligatiile de plata datorate de acestia cat si pentru cele ale sediilor secundare si se analizeaza raportat la totalul obligatiilor contribuabilului si a sediilor sale secundare.

Organele fiscale competente pentru acordarea facilitatilor sunt:

- Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin organele fiscale subordonate, pentru obligatiile de plata administrate de aceasta;
- directiile de specialitate din Ministerul Finantelor Publice, pentru obligatiile stabilite de acestea si care, potrivit legii, se transmit spre recuperare Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Procedura de acordare a amanarii la plata

Pentru a-si exprima intentia de a beneficia de anularea obligatiilor accesorii, contribuabilii depun o notificare la registratura organului fiscal competent.

Notificarea va cuprinde cel putin: datele de identificare ale contribuabilului, obiectul notificarii respectiv intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii, data si semnatura.

Notificarea se solutioneaza de organul fiscal, in termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data inregistrarii, prin emiterea unei decizii de amanare la plata a obligatiilor accesorii ce pot face obiectul anularii.

Important! Notificarile depuse anterior publicarii normelor metodologice se vor solutiona in termen de 5 zile de la data aparitiei normelor.

Organul fiscal emite si comunica contribuabilului decizia de amanare la plata a obligatiilor accesorii ce pot face obiectul anularii, iar institutiilor de credit la care debitorul are deschise conturi bancare adresa de sistare temporara, totala sau partiala, a executarii silite prin poprire.

Odata cu emiterea deciziei de amanare la plata, pentru obligatiile de plata accesorii care fac obiectul amanarii la plata:

- nu incepe sau se suspenda, dupa caz, procedura de executare silita;
- nu se efectueaza stingerea pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data de 30 iunie 2016 inclusiv, in cazul in care nu se depune aceasta cerere.

Procedura de acordare a anularii obligatiilor accesorii

Anularea obligatiilor accesorii se solicita de contribuabili, inclusiv de catre cei care au depus notificare, prin depunerea unei cereri la registratura organului fiscal competent, dupa indeplinirea conditiilor de acordare.

In termen de 5 zile de la data inregistrarii cererii de anulare, organul fiscal va emite decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii, in vederea indeplinirii de catre contribuabil a conditiei prevazute la art. 1 alin. (1) lit. c) din ordonanta de urgenta, respectiv stingerea prin orice modalitate prevazuta de lege a unei cote de 45,8% din dobanzile datorate pana la data stingerii obligatiilor de plata principale si stabilite prin decizii comunicate dupa 31 martie 2015, pana la termenul de plata prevazut la art. 111 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Cererea de anulare se va solutiona in termen de 5 zile de la data platii unei cote de 45,8% din dobanzile evidentiate in decizia de mai sus, prin emiterea unei decizii de anulare a obligatiilor de plata accesorii sau a unei decizii de respingere.

Cererea de anulare a accesoriilor cuprinde: datele de identificare a contribuabilului, obiectul cererii respectiv anularea obligatiilor de plata accesorii, cu precizarea facilitatilor solicitate, data si semnatura.

Atentie! Contribuabilii care nu au notificat organul fiscal, pot beneficia de anularea obligatiilor prin achitarea cotei de dobanda care nu face obiectul anularii utilizand numarul de evidenta a platii. Pentru generarea numarului de evidenta a platii, contribuabilii pot accesa programul de asistenta pus la dispozitia contribuabilului pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, accesand linkul -  https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/generare_nr_evidenta/nr_evidenta_cod_iban_v15.html.

 

Contribuabilii care se afla in procedura de executare silita trebuie sa notifice organul fiscal pentru a putea beneficia de anularea obligatiilor accesorii.

Procedura de acordare a anularii la plata in cazul contribuabililor care beneficiaza de esalonari la plata

Anularea obligatiilor de plata accesorii se solicita de catre contribuabili in baza unei cereri, depusa la registratura organului fiscal competent sau comunicata prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, dupa indeplinirea conditiilor de acordare prevazuta de ordonanta de urgenta.

Cererea de anulare se va solutiona in termen de 5 zile de la data platii unei cote de 45,8% din dobanzile evidentiate in decizia de mai sus, prin emiterea unei decizii de anulare a obligatiilor de plata accesorii sau a unei decizii de respingere.

Ori de cate ori se emite decizia de anulare a obligatiilor de plata accesorii sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, organul fiscal competent verifica respectarea conditiilor de mentinere a valabilitatii esalonarii la plata, si, daca este cazul, emite decizia de constatare a pierderii valabilitatii esalonarii la plata.


Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Valcea

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
procedura de anularefacilitati fiscaleobligatii de plata accesoriianulare a penalitatilor


Data aparitiei: 26 Noiembrie 2015

Votati articolul "Comunicat OFICIAL: Cum beneficiati de facilitatile fiscale si procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii":
Rating:

Nota: 4.22 din 5 din 9 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X