Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Comunicat OFICIAL: Cum beneficiati de facilitatile fiscale si procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii

procedura de anularefacilitati fiscaleobligatii de plata accesoriianulare a penalitatilor

Printr-un anunt recent, ANAF transmite ca in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 874/23.11.2015 a fost publicat Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central.

Ordinul detaliaza procedura de acordare a facilitatilor fiscale prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2015, stabilind organele fiscale competente, pasii care trebuie parcursi, precum si formularistica aferenta.

In documentarul de mai jos, prezentam celei mai importante prevederi ale actului normativ mentionat mai sus.

Obiectul facilitatilor fiscale

Facilitatile fiscale acordate de organul fiscal competent sunt:

- amanarea la plata a obligatiilor de plata accesorii, pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau, in cazul in care nu se depune cererea de anulare a accesoriilor, pana la data de 30 iunie 2016 inclusiv;
- anularea obligatiilor de plata accesorii.

Obligatiile de plata accesorii care pot face obiectul anularii sunt:

- penalitatile de intarziere;
- o cota de 54,2% din dobanzi;
- o cota de 77,1% din majorarile de intarziere.


Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar
Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar

Vezi detalii

Penalitati, dobanzi si majorari de intarziere
Penalitati, dobanzi si majorari de intarziere

Vezi detalii


Obligatiile de plata accesorii sunt cele aferente:

- obligatiilor de plata principale restante la 30 septembrie 2015;
- obligatiilor de plata principale declarate suplimentar de contribuabil prin declarative rectificativa prin care se corecteaza obligatii cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015;
- obligatii de plata principale cu termene de plata pana la 30 septembrie si stinse pana la aceasta data;
- obligatii de plata principale cuprinse in decizii de impunere emise urmare unei inspectii fiscale in derulare la data intrarii in vigoare a ordonantei.
- obligatiilor esalonate la plata potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2011 si pentru care esalonarea se finalizeaza pana la data de 31 martie 2016. Pentru aceste obligatii se anuleaza cota de 54,2% din dobanda esalonata la plata aferenta ratelor cu termene de plata ulterioare datei de 1 octombrie 2015.

Prevederile referitoare la obligatii de plata accesorii aferente obligatiilor de plata principale declarate suplimentar prin declaratie rectificativa sunt aplicabile si obligatiilor de plata reprezentand taxa pe valoarea adaugata cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015 si care rezulta din inscrierea in randurile de regularizari din decontul de TVA a taxei colectate prin care se corecteaza taxa pe valoarea adaugata cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015 inclusiv.


Pentru contribuabilii care au infiintate sedii secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, facilitatile prevazute de ordonanta de urgenta se acorda atat pentru obligatiile de plata datorate de acestia cat si pentru cele ale sediilor secundare si se analizeaza raportat la totalul obligatiilor contribuabilului si a sediilor sale secundare.

Organele fiscale competente pentru acordarea facilitatilor sunt:

- Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin organele fiscale subordonate, pentru obligatiile de plata administrate de aceasta;
- directiile de specialitate din Ministerul Finantelor Publice, pentru obligatiile stabilite de acestea si care, potrivit legii, se transmit spre recuperare Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Procedura de acordare a amanarii la plata

Pentru a-si exprima intentia de a beneficia de anularea obligatiilor accesorii, contribuabilii depun o notificare la registratura organului fiscal competent.

Notificarea va cuprinde cel putin: datele de identificare ale contribuabilului, obiectul notificarii respectiv intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii, data si semnatura.

Notificarea se solutioneaza de organul fiscal, in termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data inregistrarii, prin emiterea unei decizii de amanare la plata a obligatiilor accesorii ce pot face obiectul anularii.

Important! Notificarile depuse anterior publicarii normelor metodologice se vor solutiona in termen de 5 zile de la data aparitiei normelor.

Organul fiscal emite si comunica contribuabilului decizia de amanare la plata a obligatiilor accesorii ce pot face obiectul anularii, iar institutiilor de credit la care debitorul are deschise conturi bancare adresa de sistare temporara, totala sau partiala, a executarii silite prin poprire.

Odata cu emiterea deciziei de amanare la plata, pentru obligatiile de plata accesorii care fac obiectul amanarii la plata:

- nu incepe sau se suspenda, dupa caz, procedura de executare silita;
- nu se efectueaza stingerea pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data de 30 iunie 2016 inclusiv, in cazul in care nu se depune aceasta cerere.

Procedura de acordare a anularii obligatiilor accesorii

Anularea obligatiilor accesorii se solicita de contribuabili, inclusiv de catre cei care au depus notificare, prin depunerea unei cereri la registratura organului fiscal competent, dupa indeplinirea conditiilor de acordare.

In termen de 5 zile de la data inregistrarii cererii de anulare, organul fiscal va emite decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii, in vederea indeplinirii de catre contribuabil a conditiei prevazute la art. 1 alin. (1) lit. c) din ordonanta de urgenta, respectiv stingerea prin orice modalitate prevazuta de lege a unei cote de 45,8% din dobanzile datorate pana la data stingerii obligatiilor de plata principale si stabilite prin decizii comunicate dupa 31 martie 2015, pana la termenul de plata prevazut la art. 111 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Cererea de anulare se va solutiona in termen de 5 zile de la data platii unei cote de 45,8% din dobanzile evidentiate in decizia de mai sus, prin emiterea unei decizii de anulare a obligatiilor de plata accesorii sau a unei decizii de respingere.

Cererea de anulare a accesoriilor cuprinde: datele de identificare a contribuabilului, obiectul cererii respectiv anularea obligatiilor de plata accesorii, cu precizarea facilitatilor solicitate, data si semnatura.

Atentie! Contribuabilii care nu au notificat organul fiscal, pot beneficia de anularea obligatiilor prin achitarea cotei de dobanda care nu face obiectul anularii utilizand numarul de evidenta a platii. Pentru generarea numarului de evidenta a platii, contribuabilii pot accesa programul de asistenta pus la dispozitia contribuabilului pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, accesand linkul - https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/generare_nr_evidenta/nr_evidenta_cod_iban_v15.html.

Contribuabilii care se afla in procedura de executare silita trebuie sa notifice organul fiscal pentru a putea beneficia de anularea obligatiilor accesorii.

Procedura de acordare a anularii la plata in cazul contribuabililor care beneficiaza de esalonari la plata

Anularea obligatiilor de plata accesorii se solicita de catre contribuabili in baza unei cereri, depusa la registratura organului fiscal competent sau comunicata prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, dupa indeplinirea conditiilor de acordare prevazuta de ordonanta de urgenta.

Cererea de anulare se va solutiona in termen de 5 zile de la data platii unei cote de 45,8% din dobanzile evidentiate in decizia de mai sus, prin emiterea unei decizii de anulare a obligatiilor de plata accesorii sau a unei decizii de respingere.

Ori de cate ori se emite decizia de anulare a obligatiilor de plata accesorii sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, organul fiscal competent verifica respectarea conditiilor de mentinere a valabilitatii esalonarii la plata, si, daca este cazul, emite decizia de constatare a pierderii valabilitatii esalonarii la plata.


Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Valcea

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
procedura de anularefacilitati fiscaleobligatii de plata accesoriianulare a penalitatilor

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 26 Noiembrie 2015


Votati articolul "Comunicat OFICIAL: Cum beneficiati de facilitatile fiscale si procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii":
Rating:

Nota: 4.22 din 5 din 9 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrare scutire CAS angajator SRL-D

Intrebare: Buna ziua

In cazul unui SRL-D angajatorul are scutire pentru plata CAS angajator pentru cel mult 4 angajati. Aceasta suma cu care este scutita se evidentiaza, se inregistreaza in contabilitate ?
Daca se inregistreaza va rog daca se poate o monografie contabila in ce mod se inregistreaza.

Va multumesc

Raspuns: Conform prevederilor legale pentru srl-d, scutirea de plata contributiilor de asigurari sociale...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 Noiembrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ANAF a publicat Ghidul caselor de marcat eletronice. Ce trebuie sa faceti de la A la Z

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a publicat pe site-ul insitutiei un ghid destinat distribuitorilor autorizati si unitatilor acreditate pentru vanzari si service case de marcat, precum si pentru utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale. In ghidul caselor de marcat electronice veti gasi informatii legate de inregistrarea caselor de marcat si proceduri legate de certificatul de atribuire a numarului unic de identificare a casei de marcat in etapa opera...» citeste mai departe aici

  • ANUNT ANAF: 25 iunie este termenul limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale

    • ANAF atrage atentia asupra datei de 25 iunie. Aceasta reprezinta termenul limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale. Iata mai jos lista formularelor care trebuie completate si depuse pana la aceasta data, dar si ce reprezinta acestea! Asadar, 25 iunie este termenul de depunere a:    – formularului 097 ” Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare&rd...» citeste mai departe aici

  • Semnarea situatiilor financiare. Cum se procedeaza in lipsa unui contabil sef?

    • Semnarea situatiilor financiare anuale se poate dovedi o reala problema  in conditiile in care societatea nu are desemnat contabil sef/director economic. Luam drept exemplu, o societate cu CA peste 35.000 euro, numar de salariati peste 50, un angajat cu studii economice superioare, fara viza pe anul 2017 la CECCAR (inactiv), in functie de control intern. Vom afla de la specialist daca acest angajat are dreptul sa semneze ...» citeste mai departe aici

  • Venituri din dobanzi, chirii si dividende. Ce se trece in Declaratia unica pentru fiecare caz in parte?

    • Completarea Declaratiei unice da multe batai de cap contribuabililor. Avand in vedere ca nu exista un ghid de completare personalizat al formularului, care sa te invete de la A la Z ce trebuie sa faci, prezentam mai jos un studiu de caz care sa iti vina in ajutor. Exemplu de astazi il reprezinta un contribuabil persoana fizica ce are depozite pe termen de 1 an la banci in perioada 01.07.2016-30.06.2017. Acesta a incasat dobanda in valoare de 28.000 lei in data 30.06.2017 si a reinno...» citeste mai departe aici

  • Aplicarea GDPR-ului in cazul unei companii comerciale cu capital integral privat

    • Regulamentul general de protectie a datelor (GDPR) a intrat in vigoare din data de 25 mai, insa putine firme sunt bine informate si pregatite in ceea ce priveste aplicarea masurilor acestuia. Consiliul IMM-urilor a realizat recent un chestionar arata ca peste 42% dintre IMM-uri nu au reusit sa adopte noile reglementari. Daca aveti necu...» citeste mai departe aici

  • MFP: Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2018

    • MFP (Ministerul Finantelor Publice) a realizat modul de intocmire si depunere a raportarilor contabile la 30 iunie 2018 de catre operatorii economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Astfel, potrivit actului normativ, sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2018 a operatorilor economici prevazut la art. 1 se aplica entitatilor carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile f...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X