email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lista facilitati fiscale pentru obligatiile de plata accesorii aferente creantelor fiscale principale datorate la 30 septembrie 2015

facilitati fiscaleoug 44/2015majoraridobanzi intarzierepenalitati

Va reamintim ca odata cu OUG nr. 44/2015 se creeaza cadrul legal pentru ca orice persoana fizica, persoana juridica sau alte entitati fara personalitate juridica aflate in dificultate sa ajunga la zi cu plata taxelor si impozitelor, beneficiind de anularea obligatiilor de plata accesorii datorate si neplatite, reprezentand:
1. penalitati de intarziere;
2. o cota de 54,2% din dobanzi;
3. o cota de 77,1% din majorarile de intarziere
datorate pana la data intrarii in vigoare a OUG nr. 39/2010, respectiv pana la data de 1 iulie 2010, aferente obligatiilor de plata principale, numite in continuare debite, restante la 30 septembrie 2015 sau platite pana la aceasta data, inclusiv cele declarate printr-o declaratie rectificativa sau stabilite prin decizii de impunere emise dupa data de 21.10.2015 urmare unei inspectii fiscale incepute anterior acestei date.

Daca intentionati sa beneficiati de anularea obligatiilor de plata accesorii, va recomandam sa notificati organul fiscal cu privire la intentia de a beneficia de aceste facilitati, pentru a beneficia si de amanarea la plata in vederea anularii acestor obligatii de plata accesorii, precum si de neinceperea sau suspendarea executarii silite, in baza decizei emise si comunicate de organul fiscal.
Notificarea va cuprinde informatiile prevazute la articolul 3 alineat (3) din OMFP nr. 3831/2015.

Exista patru situatii in care puteti beneficia de aceste facilitati:

I. Pentru a beneficia de anularea accesoriilor restante la 30 septembrie 2015 aveti urmatoarele obligatii:
1. Plata pana la data de 31 martie 2016 inclusiv a debitelor restante la 30 septembrie 2015;
2. Plata pana la data de 30 iunie 2016 inclusiv a unei cote de 45,8% din dobanzile aferente debitelor restante la 30 septembrie 2015;
3. Plata unei cote de 45,8% din dobanzile datorate pana la data stingerii debitelor restante la 30 septembrie 2015, stabilite prin decizii comunicate de organul fiscal dupa data stingerii debitelor restante la 30 septembrie 2015, pana la data de 5 a lunii urmatoare comunicarii deciziei, daca data comunicarii acesteia este cuprinsa in intervalul 1 – 15 din luna, respectiv pana la data de 20 a lunii urmatoare comunicarii deciziei, daca data comunicarii acesteia este cuprinsa in intervalul 16 – 31 din luna;
4. Plata debitelor restante cu termene de plata cuprinse intre data de 1 octombrie 2015 si 31 martie 2016 inclusiv, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;


5. Depunerea tuturor declaratiilor fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;
6. Depunerea cererii de anulare a accesoriilor pana la data de 30 iunie 2016 inclusiv, sub sanctiunea decaderii.

Cererea de anulare a penalitatilor de intarziere si a cotei de 54,2% din dobanzi numita "cerere de anulare a accesoriilor" va cuprinde informatiile prevazute la articolul 4 alineatul (5) din OMFP nr. 3831/2015.

II. Pentru a beneficia de anularea accesoriilor aferente debitelor datorate pana la 30 septembrie 2015 si platite pana la aceasta data, trebuie indeplinite urmatoarele conditii:

1. Penalitatile de intarziere, precum si o cota de 54,2% din dobanzile aferente debitelor cu termene de plata pana la 30 septembrie 2015 si platite pana la aceasta data, sunt datorate si nestinse la 30 septembrie 2015 inclusiv;
2. Plata pana la data de 31 martie 2016 a unei cote de 45,8% din dobanzile aferente debitelor cu termene de plata la 30 septembrie 2015 si stinse pana la aceasta data.
3. Depunerea cererii de anulare a accesoriilor pana la data de 30 iunie 2016 inclusiv.

III. Pentru a beneficia de anularea accesoriilor datorate pentru diferente de obligatii principale suplimentare declarate printr-o declaratie rectificativa, scadente inaintea datei de 30 septembrie 2015, trebuie indeplinite urmatoarele conditii:

1. Depunerea declaratiei rectificative pana la data de 31 martie 2016 inclusiv;
2. Plata pana la 31 martie 2016 inclusiv a tuturor diferentelor de obligatii suplimentare declarate in declaratia rectificativa;
3. Plata pana la data de 30 iunie 2016 inclusiv, unei cote de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor declarate suplimentar, dobanzi stabilite prin decizii comunicate pana la data platiii obligatiilor declarate suplimentar;
4. Plata unei cote de 45,8% din dobanzile datorate pana la data platii diferentelor de obligatii declarate suplimentar, dobanzi care sunt stabilite prin decizii comunicate dupa data platii diferentelor de obligatii declarate suplimentar, pana la data de 5 a lunii urmatoare comunicarii deciziei, daca data comunicarii acesteia este cuprinsa in intervalul 1 – 15 din luna, respectiv pana la data de 20 a lunii urmatoare comunicarii deciziei, daca data comunicarii acesteia este cuprinsa in intervalul 16 – 31 din luna;
5. Plata tuturor debitelor cu termene de plata cuprinse intre data de 1 octombrie 2015 si 31 martie 2016 inclusiv, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;
6. Depunerea tuturor declaratiilor fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor.
7. Depunerea cererii de anulare a accesoriilor pana la data de 30 iunie 2016 inclusiv, sub sanctiunea decaderii.

IV. Pentru a beneficia de anularea accesoriilor aferente diferentelor suplimentare stabilite prin decizii de impunere emise dupa data de 21.10.2015 urmare unei inspectii fiscale incepute anterior acestei date, trebuie indeplinite urmatoarele conditii:
1. Plata tuturor diferentelor de obligatii si a unei cote de 45,8% din dobanzile aferente acestora stabilite prin decizia de impunere, pana la data de 5 a lunii urmatoare comunicarii deciziei, daca data comunicarii acesteia este cuprinsa in intervalul 1 – 15 din luna, respectiv pana la data de 20 a lunii urmatoare comunicarii deciziei, daca data comunicarii acesteia este cuprinsa in intervalul 16 – 31 din luna;

2. Depunerea cererii de anulare a accesoriilor in termen de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere, sub sanctiunea decaderii.

Contribuabilii care la data de 30 septembrie 2015 beneficiaza de esalonarea la plata a obligatiilor fiscale pot beneficia si de anularea penalitatilor de intarziere si a unei cote de 54,2% din dobanzi, in situatiile mentionate la pct. III si IV daca sunt indeplinite conditiile mentionate la aceste puncte, dar doresc si mentinerea esalonarii la plata.

Intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii poate fi notificata organului fiscal, pentru a beneficia de aceleasi facilitati mentionate anterior in cazul notificarii organului fiscal. Notificarea va cuprinde informatiile prevazute la art. 3 alin. (3) din OMFP nr. 3831/2015.
Contribuabilii care la data de 30 septembrie 2015 beneficiaza de esalonarea la plata a obligatiilor fiscale pot beneficia, in baza cererii de anulare a accesoriilor, si de anularea unei cote de 54,2% din dobanda esalonata la plata aferenta ratelor cu termene de plata ulterioare datei de 1 octombrie 2015 si nestinsa la 30 septembrie 2015 inclusiv, daca esalonarea la plata se finalizeaza pana la 31 martie 2016. in acest caz, cota de 54,2% din dobanda achitata odata cu plata ratei de esalonare se restituie potrivit Codului de procedura fiscala.

Diferentele de obligatii fiscale accesorii (45,8% din dobanzi) stabilite printr-o decizie referitoare la obligatii de plata accesorii se vor plati utilizand numarul de evidenta a platii care se genereaza prin programul de asistenta pus la dispozitie pe site-ul ANAF accesand Programe utile – "Formarea si preluarea pe documentele de plata a numarului de evidenta a platii".

Sursa: DGRFP Brasov

 


de Miruna Petrache

NOUTATI Contabile 2024

Va invitam la Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate


Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate Modificari fiscal-contabile 2024

  1. CRAIOVA - 26 martie 2024
  2. TIMISOARA - 1 aprilie 2024
  3. CLUJ-NAPOCA - 2 aprilie 2024
  4. SIBIU - 3 aprilie 2024
  5. CONSTANTA - 9 aprilie 2024
  6. IASI - 15 aprilie 2024
  7. BUCURESTI - 19 aprilie 2024 + transmis LIVE
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
facilitati fiscaleoug 44/2015majoraridobanzi intarzierepenalitati


Data aparitiei: 10 Decembrie 2015

Votati articolul "Lista facilitati fiscale pentru obligatiile de plata accesorii aferente creantelor fiscale principale datorate la 30 septembrie 2015":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X