Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

DOSAR PRETURI DE TRANSFER: Control fiscal, intocmirea dosarului, nerespectarea principiului valorii de piata, riscuri

preturi de transferOrdinul 442/2016dosarului pretuluighidul preturilor de transfercontrol preturitranzactii

In cuprinsul dosarului de mai jos am inclus toate analizele intocmite de Contabilul.ro si de specialistii sai in domeniul preturilor de transfer. Tratam, asadar, in prima parte, legislatia valabila din acest an in ce priveste preturile de transfer, va punem la dispozitie si un infografic pe aceasta tema si consultam, in a doua parte a acestui articol, analizele specialistilor pe aceasta: "Consecintele efectuarii de tranzactii cu persoane afiliate fara respectarea principiului valorii de piata", "Justinian Cucu: Obligatia de furnizare a documentelor necesare intocmirii dosarului preturilor de transfer" si "Specialistul raspunde: Raporturi de afiliere si obligativitatea intocmirii dosarului preturilor de transfer".

Atentie! Ordinul 442/2016 modifica politica preturilor de transfer. Noile obligatii din 2016

In ce priveste preturile de transfer, in context mai larg, inainte de a prezenta Ordinul 442/2016, trebuie amintita si revolutia BEPS (Erodarea Bazei Impozabile si Transferul Profiturilor/ Base Erosion and Profit Shifting). Odata cu finalizarea planului de actiune BEPS in toamna anului trecut, s-au stabilit mai multe actiuni care ar trebui implementate treptat.

Continuarea aici.

Preturi de transfer. Ordinul 442/2016 - prevederi aplicabile contribuabililor mari, mijlocii si mici

Inainte de a prezenta prevederile prevederi aplicabile contribuabililor mari, mijlocii si mici referitoare la preturile de transfer, in contextul Ordinului 442/2016, reamintim acele definitii date de legislatia de preturi de transfer in Romania.

Ordinul 442/2016 - prevederi aplicabile contribuabililor mari

Contribuabilii mari sunt obligati sa inctomeasca anual, pana la data depunerii declaratiei de impozit pe profit, dosarul preturilor de transfer, daca tranzactiile desfasurate cu persoanele afiliate depasesc oricare dintre urmatoarele praguri de semnificatie:

- 200.000 euro, in cazul dobanzilor inregistrate cu serviciile financiare;
- 250.000 euro, in cazul serviciilor prestate/primite
- 350.000 euro, in cazul tranzactiilor privind achizitii/vanzari de bunuri corporale sau necorporale


Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii


Ordinul 442/2016 - prevederi aplicabile in general contribuabililor mijlocii si mici

Contribuabilii mari ale caror tranzactii nu ating pragurile de semnificatie anterior mentionate, precum si contribuabilii mijlocii si mici vor intocmi dosarul preturilor de transfer la cererea autoritatilor fiscale, daca tranzactiile anuale cu persoanele afiliate depasesc urmatoarele praguri de semnificatie:

- 50.000 euro, in cazul dobanzilor inregistrate cu serviciile financiare;
- 50.000 euro, in cazul serviciilor prestate/primite;
- 100.000 euro, in cazul tranzactiilor privind achiziitii/vanzari de bunuri corporale sau necorporale.

Continuarea aici.

Zoom fiscal: Cum se desfasoara un control in sfera preturilor de transfer?

In cadrul unui raport recent, au fost prezentate etapele din cadrul unui control in sfera preturilor de transfer, precum si riscurile la care se supun companiile care incalca legea.

Retinem, inainte de toate, ca de la 1 ianuarie 2016 se aplica prevederile Ordinului 442/2016. Termenul de prescriptie va incepe sa curga de la data de 1 iulie a anului urmator celui pentru care se datoreaza obligatia fiscala => perioada de prescriptie se mareste.

Termenul de prescriptie va fi de 5 ani pentru toti contribuabilii, nu doar pentru cei mari.

Termenul de prezentare al dosarului de preturi de transfer:

La cerere: intre 30 si 60 de zile calendaristice, cu posibilitatea prelungirii cu o perioada de cel mult 30 de zile calendaristice.

Urmare a obligativitatii: maximum 10 zile calendaristice de la data solicitarii.

Dintre riscuri, amintim:

- Amenzile pentru neprezentarea unei documenattii complete de preturi de transfer (12.000 - 28.000)
- Ajustari de venituri/cheltuieli efectuate de autoritatile fiscale
- Anularea pierderilor fiscale cumulate.

Continuarea aici.

Obligativitatea intocmirii dosarului preturilor de transfer. Cum procedam?

In cele ce urmeaza, stabilim in ce conditii in anul 2016 este obligatoriu sa intocmim dosarul preturilor de transfer, cu mentiunea ca in perioadele trecute dosarul preturilor de transfer se intocmea doar la cererea autoritatilor fiscale.


AICI puteti consulta un INFOGRAFIC creat special pentru dvs. in ce priveste obligatiile aferente PRETURILOR DE TRANSFER in 2016, alaturi de un material cuprinzator pe aceeasi tema.

Art. 108 alin 2 din Codul de procedura fiscala, stabileste faptul ca societatile au obligatia sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer, mai jos redat:

"In vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata contribuabilul/platitorul care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate are obligatia sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer. La solicitarea organului fiscal central competent contribuabilul/platitorul are obligatia de a prezenta dosarul preturilor de transfer. Cuantumul tranzactiilor pentru care contribuabilul/platitorul are obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer, termenele pentru intocmirea acestuia, continutul dosarului preturilor de transfer, precum si conditiile in care se solicita acesta se aproba prin ordin al presedintelui ANAF".
Detaliile privind pragurile de la care devine obligatoriu dosarul, termenele de depunere si continutul acestuia sunt stabilite prin Ordinul ANAF 442/2016,

Continuarea aici.


Consecintele efectuarii de tranzactii cu persoane afiliate fara respectarea principiului valorii de piata

Intre persoane afiliate, pretul la care se transfera bunurile corporale sau necorporale ori se presteaza servicii reprezinta pret de transfer.

Tranzactiile intre persoane afiliate se realizeaza conform principiului valorii de piata.

In cadrul unei tranzactii, al unui grup de tranzactii intre persoane afiliate, organele fiscale pot ajusta, in cazul in care principiul valorii de piata nu este respectat, sau pot estima, in cazul in care contribuabilul nu pune la dispozitia organului fiscal competent datele necesare pentru a stabili daca preturile de transfer practicate in situatia analizata respecta principiul valorii de piata, suma venitului sau a cheltuielii aferente rezultatului fiscal oricareia dintre partile afiliate pe baza nivelului tendintei centrale a pietei.

Continuarea aici.

In premiera: ghidul complet al preturilor de transfer in format VIDEO

Dosarul preturilor de transfer a devenit obligatoriu pentru o mare parte dintre contribuabili, de la 1 ianuarie 2016. Nu e de mirare ca ANAF demareaza tot mai multe actiuni de control care vizeaza in mod exclusiv existenta acestui document.

Lipsa dosarului preturilor de transfer se sanctioneaza cu amenda de pana la 14.000 de lei!

Acum aveti acces, in premiera absoluta, la un curs video in care sunt prezentate, pe larg, toate informatiile esentiale cu privire la preturile de transfer.

Continuarea aici.

Justinian Cucu: Obligatia de furnizare a documentelor necesare intocmirii dosarului preturilor de transfer

O societate a fost preluata in luna ianuarie 2015 de la o companie straina (firma-mama) care avea in Romania un grup de firme (dintre care si firma X). Atunci cand s-a facut preluarea nu s-a solicitat dosarul preturilor de transfer din anii in care X facea parte din grupul de firme si existau multe tranzactii intre aceste firme. S-a constatat ca acest dosar nu se afla in posesia societatii. In cazul unui eventual control firma X nu are ce prezenta.

Se poate solicita in mod legal fostei companii-mama sa puna la dispozitie acest dosar sau trebuie facut in baza documentelor de acum 4-5 ani?

Iata raspunsul oferit de Justinian Cucu - Jurist si expert in proceduri fiscale:

Firma la care lucrez a fost preluata in ian. 2015 de la o companie straina(firma mama), care avea in Romania un grup de firme (dintre care si firma noastra). Atunci cand s-a facut preluarea nu s-au solicitat dosarul preturilor de transfer din anii in care faceam parte din grupul de firme si existau multe tranzactii intre aceste firme si s-a constatat ca acest dosar nu se afla in posesia noastra.In cazul unui eventual control nu am ce sa prezint. As putea solicita in mod legal (pentru ca nu sunt foarte prietenosi) fostei companii mama sa-mi puna la dispozitie acest dosar sau trebuie sa-l fac bazandu-ma pe documentele de acum 4-5 ani.

Continuarea aici.

Specialistul raspunde: Raporturi de afiliere si obligativitatea intocmirii dosarului preturilor de transfer

In ce priveste Ordinul 442/2016 "Intocmirea dosarului pretului de transfer", stabilim mai jos care este tratamentul relatiei intre afiliati avand in vedere:

1. Persoana juridical A (contribuabil mijlociu in 2016)
- asociat persoana fizica a - 33%
- asociat persoana fizica b - 17%
- asociat persoana fizica c - 50%

2. Persoana juridica B (contribuabil mic)
- asociat persoana fizica a - 50%
- asociat persoana fizica b - 50%

3. Persoana juridical C (contribuabil mic)
- asociat persoana juridica b - 80%
- asociat pesoana fizica b - 20%

4. Persoana juridica D (UE)

Continuarea aici.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 07 Iulie 2016


Votati articolul "DOSAR PRETURI DE TRANSFER: Control fiscal, intocmirea dosarului, nerespectarea principiului valorii de piata, riscuri":
Rating:

Nota: 4.9 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Comisie de receptie nelegala, plata nelegala, conditii viza CFP,

Intrebare: comisie de receptie nelegala, plata nelegala, conditii viza CFP, refuz viza, ... ?

Va rog sa ma ajutati si sa imi dati un sfat cum
se poate rezolva urmatoarea problema:

- directorul institutiei a emis o Decizie de numire comisie receptie lucrari.
- juristul a refuzat sa semneze Decizia intrucat
in Decizie trebuiau trecuti ca membri salariati specialisti ai altor institutii,
insa acele institutii nu au trimis nici un raspuns
cu persoanele pe care le trimite la institutia noastra
si care le reprezinta.
- comunicarea persoanelor de la alte institutii
s-a facut doar telefonic,
urmand a ni se trimite si un Raspuns scris
la Adresele noastre.
- receptia s-a facut.
- Adresele institutiilor au ajuns la institutia noastra
dupa efectuarea receptiei.
- colega care pune viza CFP a spus ca
pentru a putea face plata
este necesara si viza juristului pe acea Decizie.
Colega a cerut directorului sa decida cine avizeaza din partea compartimentului juridic,
deoarece aceasta conditie face parte din
modul de efectuare a CFP
si a acordarii vizei CFP.
Colega a mai spus ca
pentru a se putea face plata conform Contractului
incheiat cu executantul de lucrari
si pentru a nu suporta penalitati de intarziere,
compartimentul financiar-contabil nu isi asuma
aceste penalitati cauzate de
intarzierea comunicarii vizelor /certificarilor legale.
- juristul a spus ca directorul si-a asumat singur raspunderea
cand a emis acea Decizie,
ca i-a facut cunoscut motivul refuzului de a semna acea Decizie
si ca dupa 2 saptamani,
dupa ce au venit Raspunsurile de confirmare
de la celelalte institutii
nu o poate semna retroactiv.
Juristul i-a mai spus ca
odata ce au venit si adresele,
toate viciile de procedură au fost acoperite.

Va rog mult de tot sa imi spuneti daca:
1.- viza juristului este obligatorie
pentru a se putea pune viza CFP si
pentru a se putea face plata ?
Dar daca juristul este in Concediul de odihna,
este singurul jurist din institutie
si nu este nici un alt salariat care sa il inlocuiasca
si sa semneze actele in locul lui,
acest lucru ar insemna ca
nu s-ar mai face plati
daca nu ar exista viza juristului pe documente ?
2. - daca pentru a se face plata,
directorul poate sa-si asume singur situatia,
fara a mai fi necesara viza juristului ?
pentru ca juristul refuzase sa semneze acea Decizie ...
3. - directorul a cerut juristului
sa spuna care sunt motivele de refuz, in scris,
pentru a trimite Raspunsul cu refuzul de viza la Consiliul Judetean
in vederea rezolvarii situatiei.
Ce s-ar dispune ?
Decizia este nelegala ?
Se poate face plata si fara viza juristului ?
Directorul isi poate asuma raspunderea
pentru emiterea Deciziei,
pentru a se putea face plata ?
Contabilul si salariata care pune viza CFP
daca refuza sa faca plata,
directorul poate dispune singur plata ?

Raspuns: Problema este in principal respectarea dispozitiilor legale, care este viciata de nerespectarea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

    • Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • ANAF a finalizat procedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele institutiei

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a finalizat specificatiile tehnice si structura fisierelor pe care casele de marcat urmeaza sa le trimita catre ANAF in conformitate cu Hotararea pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.  Acestea au fost definitivate in...» citeste mai departe aici

  • Penalitati solicitate prestatorului si emiterea facturii de catre beneficiar. Cum procedam corect?

    • Analiza pe care v-o oferim azi este utila in ce priveste intocmirea corecta a facturilor in urma unor contracte in care se percep penalitati pentru depasire termen de executie. In concret, o societate doreste emiterea unei facturi de penalitati. Pentru a stabili procedura corecta, in analiza de mai jos, avem urmatorul caz: "Societatea are incheiat un antecontract de vanzare-cumparare cu un dezvoltator imobiliar pentru cumpararea unui imobil. Dezvoltatorul imobiliar trebuia sa termine imo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X