Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Sfatul expertului Robert Gearba: Impozitarea veniturilor obtinute din Romania de nerezidenti

certificatul de rezidenta fiscalarobert gearbarezidentimpozitul datorat de nerezidenti

Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal prevede ca nerezidentii care obtin venituri impozabile din Romania au obligatia de a plati impozit, care se aplica asupra veniturilor brute impozabile obtinute din tara noastra.

Venituri impozabile obtinute din Romania

Conform Codului Fiscal, veniturile impozabile obtinute din Romania, indiferent daca acestea sunt primite in Romania sau in strainatate, sunt:
- dividende;
- dobanzi;
- redevente;
- comisioane;
- venituri din activitati sportive si de divertisment desfasurate in Romania;
- venituri din prestarea de servicii de management sau de consultanta din orice domeniu;
- venituri reprezentand remuneratii primite de persoane juridice straine care actioneaza in calitate de administrator, fondator sau membru al consiliului de administratie al unei persoane juridice romane;
- venituri din servicii prestate in Romania, exclusiv transportul international si prestarile de servicii accesorii acestui transport;
- venituri din profesii independente desfasurate in Romania - medic, avocat, inginer, dentist, arhitect, auditor si alte profesii similare - in cazul cand sunt obtinute in alte conditii decat prin intermediul unui sediu permanent sau intr-o perioada ori in mai multe perioade care nu depasesc in total 183 de zile pe parcursul oricarui interval de 12 luni consecutive care se incheie in anul calendaristic vizat;


PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii



- venituri din premii acordate la concursuri organizate in Romania;
- venituri obtinute la jocurile de noroc practicate in Romania, pentru toate castigurile primite de un participant de la un organizator sau platitor de venituri din jocuri de noroc;
- venituri realizate de nerezidenti din lichidarea unei persoane juridice romane.

Retinerea impozitului din veniturile impozabile obtinute din Romania de nerezidenti

Impozitul datorat de nerezidenti pentru veniturile impozabile obtinute din Romania este un impozit final cu retinere la sursa. Se calculeaza, se retine, se declara si se plateste la bugetul de stat de catre platitorii de venituri, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care s-a platit venitul. Impozitul se calculeaza, se retine, se declara si se plateste, in lei, la cursul de schimb comunicat de BNR, pentru ziua in care se efectueaza plata venitului catre nerezidenti.

Impozitul datorat se calculeaza prin aplicarea urmatoarelor cote asupra veniturilor brute:
- 1% pentru veniturile obtinute la jocurile de noroc practicate in Romania;
- 5% pentru veniturile din dividende;
- 50% pentru veniturile din dobanzi, redevente, comisioane, management si consultanta, servicii prestate in Romania, activitati independente si din lichidare, daca veniturile sunt platite intr-un cont dintr-un stat cu care Romania nu are incheiat un instrument juridic in baza caruia sa se realizeze schimbul de informatii. Aceasta cota se aplica numai in situatia in care respectivele venituri sunt platite ca urmare a unor tranzactii calificate de catre organul fiscal ca fiind artificiale;
- 16% in cazul oricaror altor venituri impozabile obtinute din Romania.

Coroborarea prevederilor Codului fiscal cu cele ale conventiilor de evitare a dublei impuneri si a legislatiei Uniunii Europene

Daca un contribuabil este rezident al unei tari cu care Romania a incheiat o conventie pentru evitarea dublei impuneri, cota de impozit care se aplica venitului impozabil obtinut de catre acel contribuabil din Romania nu poate depasi cota de impozit prevazuta in conventia care se aplica asupra acelui venit. In situatia in care sunt cote diferite de impozitare in legislatia interna sau in conventiile de evitare a dublei impuneri, se aplica cotele de impozitare mai favorabile.

Daca un contribuabil este rezident al unei tari din Uniunea Europeana, cota de impozit care se aplica venitului impozabil obtinut de acel contribuabil din Romania este cota mai favorabila prevazuta in legislatia interna, legislatia Uniunii Europene sau in conventiile de evitare a dublei impuneri.

Pentru aplicarea prevederilor conventiei de evitare a dublei impuneri si a legislatiei Uniunii Europene, nerezidentul are obligatia de a prezenta platitorului de venit, in momentul platii venitului, certificatul de rezidenta fiscala eliberat de catre autoritatea competenta din statul sau de rezidenta, precum si, dupa caz, o declaratie pe propria raspundere in care se indica indeplinirea conditiei de beneficiar in situatia aplicarii legislatiei Uniunii Europene.

Calitatea de beneficiar in scopul aplicarii legislatiei Uniunii Europene va fi dovedita prin certificatul de rezidenta fiscala si, dupa caz, declaratia pe propria raspundere a acestuia de indeplinire cumulativa a conditiilor referitoare la: perioada minima de detinere, conditia de participare minima in capitalul persoanei juridice romane, incadrarea in una dintre formele de organizare prevazute in titlul II sau in prezentul titlu, dupa caz, calitatea de contribuabil platitor de impozit pe profit sau un impozit similar acestuia, fara posibilitatea unei optiuni sau exceptari.

Certificatul de rezidenta fiscala prezentat in cursul anului pentru care se fac platile este valabil si in primele 60 de zile calendaristice din anul urmator, cu exceptia situatiei in care se schimba conditiile de rezidenta.

Daca certificatul de rezidenta fiscala, respectiv declaratia ce va indica calitatea de beneficiar nu se prezinta in acest termen, se aplica prevederile generale de impunere.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 August 2016


Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Impozitarea veniturilor obtinute din Romania de nerezidenti":
Rating:

Nota: 4.88 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Omisiunile facute de Consiliul Judetean, lipsire de aparare

Intrebare: Buna dimineata !

Va rog sa imi dati un sfat cum ar trebui procedat
in cazul urmator:

- in urma unui control al Camerei de Conturi,
Consiliul Judetean - ordonatorul principal de credite = Unitate Administrativa Teritoariala,
a inaintat institutiei noastre:
Adresa prin care ni s-a facut cunoscut ca va fi efectuat controlul,
Nota de constatare, Decizia de solutionare a contestatiei, .....

- institutia noastra a facut Obiectiuni, Contestatie
si le-a inaintat Consiliului Judetean,
- la randul sau, UAT-ul urma sa adune toate demersurile institutiilor subordonate,
sa le centralizeze si sa intocmeasca un Raspuns catre Camera de Conturi

- recent, institutia noastra a solicitat Consiliului Judetean
cate o copie cu demersurile facute de acesta si ...
cu stupoare, a constatat ca demersurile noastre au fost cenzurate,
in sensul ca anumite aspecte importante
ce explicau situatia de fapt si de drept
si care dadeau castig de cauza institutiei noastre
in sensul anularii masurilor Camerei de Conturi
au fost omise.....

- in consecinta, a ramas Decizia Camerei de Conturi
si urmeaza a se trece recuperarea prejudiciului
de la persoanele raspunzatoare nominalizate,
sa fie Notificate, sa fie date in judecata
daca nu vor achita benevol suma de bani ce le va reveni ca imputatie, ....

- acum Consiliului Judetean a inaintat la instanta de judecata
o Cerere de anulare a Deciziei Camerei de Conturi,
dar si de data aceasta
nu au fost mentionate toate aspectele.

- practic, si atunci, dar si acum,
Consiliul Judetean a lasat institutia noastra fara aparare ....

Va rog mult de tot sa ne sfatuiti ce am putea face ?
1. - institutia noastra sa faca o Cerere de interventie ? si
sa transmita toate documentele noastre,
asa cum au fost facute,
si sa spunem instantei omisiunile facute de Consiliul Judetean ? ...
si ca acesta ar fi motivul pentru care
a ramas in continuare Decizia Camerei de Conturi ?
2. - persoanele gasite raspunzatoare pot sa faca acest lucru, fiecare in parte ? sau
atunci cand vor fi date in judecata de institutia noastra
pentru recuperarea prejudiciului
vor pierde procedul
pentru ca se va considera ca
s-au judecat o data ?
( = ca exista putere de lucru judecat )




Raspuns: In cazul in care Consiliul judetean nu doreste sa prezinte toate documentele i vederea solutionarii...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

    • Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • ANAF a finalizat procedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele institutiei

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a finalizat specificatiile tehnice si structura fisierelor pe care casele de marcat urmeaza sa le trimita catre ANAF in conformitate cu Hotararea pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.  Acestea au fost definitivate in...» citeste mai departe aici

  • Penalitati solicitate prestatorului si emiterea facturii de catre beneficiar. Cum procedam corect?

    • Analiza pe care v-o oferim azi este utila in ce priveste intocmirea corecta a facturilor in urma unor contracte in care se percep penalitati pentru depasire termen de executie. In concret, o societate doreste emiterea unei facturi de penalitati. Pentru a stabili procedura corecta, in analiza de mai jos, avem urmatorul caz: "Societatea are incheiat un antecontract de vanzare-cumparare cu un dezvoltator imobiliar pentru cumpararea unui imobil. Dezvoltatorul imobiliar trebuia sa termine imo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X