Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Analiza zilei: Cum tratam din punct de vedere al TVA transportul marfurilor livrate intracomunitar

cheltuieli accesoriilivrari bunurilivrare bunurifurnizoriregim tvatransportul bunurilortransport

Orice cheltuieli accesorii efectuate de persoana care realizeaza o livrare de bunuri sau o prestare de servicii se includ in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata, chiar daca fac obiectul unui contract separat. Cheltuielile accesorii beneficiaza de tratamentul fiscal al tranzactiei principale referitoare, printre altele, la locul livrarii/prestarii, cotele, scutirile ca si livrarea/prestarea de care sunt legate.



Avand in vedere faptul ca aceste cheltuieli accesorii urmeaza acelasi regim TVA ca si livrarea de baza este foarte important sa le incadram corect. Nu orice costuri efectuate de furnizor si recuperate de la cumparator sunt cheltuieli accesorii livrarii de bunuri.

Cheltuielile cu transportul bunurilor livrate intracomunitar sau alte cheltuieli accesorii, cum sunt cele de asigurare sau de ambalare, se cuprind in baza impozabila a livrarii intracomunitare numai daca, potrivit prevederilor contractuale, acestea cad in sarcina vanzatorului. In acest caz, costurile de transport aferente livrarii de bunuri, solicitate de catre furnizor cumparatorului, reprezinta cheltuieli accesorii livrarii de bunuri si urmeaza tratamentul fiscal al tranzactiei principale referitoare, printre altele, la locul livrarii, cotele de TVA, scutirile, ca si livrarea de care sunt legate. Cheltuielile facturate de furnizorul de bunuri cumparatorului, care fac obiectul unui contract separat si care sunt legate de livrarile de bunuri sau de prestarile de servicii in cauza, se considera cheltuieli accesorii.

Astfel, daca cheltuielile de transport cad in sarcina vanzatorului acestea se includ in baza de impozitare a livrarii intracomunitare efectuate chiar daca sunt facturate separat de catre furnizor. In acest caz, in declaratia recapitulativa – Formular 390 serviciile de transport nu se declara separat, pe cod P – Prestari intracomunitare de servicii, ci se includ in baza de impozitare a livrarii intracomunitare.

In situatia in care, potrivit prevederilor contractuale, cheltuielile de transport sunt in sarcina cumparatorului acestea nu se includ in baza de impozitare a livrarii intracomunitare efectuate. Spre exemplu, o persoana impozabila din Romania A realizeaza o livrare intracomunitara de bunuri catre un beneficiar din Germania - B. Conditia de livrare este ex-works, prin urmare transportul este in sarcina cumparatorului insa partile stabilesc ca societatea A sa angajeze o societatea pentru efectuarea transportului, urmand sa recupereze costul transportului de la cumparator.

Transportatorul factureaza lui A serviciul de transport din Romania in Germania, iar A, aplicand structura de comisionar, va refactura costul exact al serviciul lui B. Din perspectiva stabilirii naturii serviciului prestat, se considera ca A a primit si a prestat el insusi serviciul de transport, dar nu este tratat ca si un cumparator revanzator, ci ca o persoana care refactureaza cheltuieli, deoarece persoana impozabila nu recupereaza o cheltuiala mai mare decat cea efectuata.

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

 Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Achizitii. Ghid fiscal-contabil

Vezi detalii




Acest serviciu de transport se factureaza de catre transportator catre A cu TVA, locul prestarii fiind in Romania, conform art. 278 alin. (2) din Codul fiscal. A refactureaza transportul catre B fara TVA, serviciul fiind neimpozabil in Romania conform art. 278 alin. (2) din Codul fiscal. Fiind o operatiune distincta de livrarea intracomunitara efectuata, costul transportului nu se include in baza de impozitare a livrarii intracomunitare. A va raporta serviciul de transport catre B in declaratia 390 pe cod – P - Prestari intracomunitare de servicii.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 August 2016


Votati articolul "Analiza zilei: Cum tratam din punct de vedere al TVA transportul marfurilor livrate intracomunitar":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Factura de chirie

Intrebare: Societatea are un autoturism Logan care doreste sa-l inchirieze unei alte societati. Doresc sa stiu care este procedura legala , se face un ctr simplu de inchiriere ?. Factura de chirie care trebuie emisa se face cu TVA sau nu. Stiu ca la inchiriere spatii se face cu tva numai daca s-a declarat la ANAF. Nu stiu daca si pentru autoturisme .
Multumesc

Raspuns: Se va incheia un contract de inchiriere. Facturati cu TVA avand in vedere prevederile art. 141 din...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

    • Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • ANAF a finalizat procedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele institutiei

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a finalizat specificatiile tehnice si structura fisierelor pe care casele de marcat urmeaza sa le trimita catre ANAF in conformitate cu Hotararea pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.  Acestea au fost definitivate in...» citeste mai departe aici

  • Penalitati solicitate prestatorului si emiterea facturii de catre beneficiar. Cum procedam corect?

    • Analiza pe care v-o oferim azi este utila in ce priveste intocmirea corecta a facturilor in urma unor contracte in care se percep penalitati pentru depasire termen de executie. In concret, o societate doreste emiterea unei facturi de penalitati. Pentru a stabili procedura corecta, in analiza de mai jos, avem urmatorul caz: "Societatea are incheiat un antecontract de vanzare-cumparare cu un dezvoltator imobiliar pentru cumpararea unui imobil. Dezvoltatorul imobiliar trebuia sa termine imo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X