Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Monografie contabila: Cum procedam pentru serviciile IT?

In randurile de mai jos, stabilim cum vom intocmi monografia contabila in ceea ce priveste activitatea unei firme in domeniul IT, avand urmatoarele achizitii: gazduire de site-uri web (inregistrare domeniu, taxa anuala), softuri cu abonament achizitionate de pe un site de la un furnizor american, achitate cu cardul online (factura este in dolari, plata se face din cont de lei cu conversia la cursul bancii), achizitie de telefon mobil si o garantie suplimentara de 2 ani.

Administratorul firmei efectueaza si frecvente deplasari in tara si strainatate la conferinte, expozitii sau pentru prestari srvicii la sediul clientului care poate fi in alt oras.

Vom stabili daca are drept de diurna si daca sunt deductibile cheltuielile aferente cu combustibil, taxi, abonament transport. Firma are contract de comodat pentru masina care se foloseste exclusiv pentru firma.


Achizitii domenii web (imobilizari necorporale) si servicii de gazduire:

Achizitionarea unui domeniu web este o achizitie de imobilizari necorporale, avand in vedere ca este un activ cu un pret bine determinat, care aduce beneficii economice viitoare.
Gazduirea este un serviciu si va fi contabilizat separat.
Inregistrarea in contabilitate a domeniului se efectueaza:
208 = 404
Inregistrarea facturilor de gazduire:
628 = 401


Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2016
Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Vezi detalii

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii




Import de servicii:

Din punct de vedere al tva, furnizarea de programe informatice software standard prin internet sunt considerate prestari de servicii, potrivit punctului 8 alin. (11) din Codul fiscal.
.
In ceea ce priveste TVA, conform art. 307 alin. (2) din Codul fiscal, taxa este datorata de orice persoana impozabila care este beneficiar al serviciilor care au locul prestarii in Romania conform art. 278 alin. (2) si care sunt furnizate de catre o persoana impozabila care nu este stabilita pe teritoriul Romaniei.

Potrivit punctului 15 alin. (7) din Normele metodologice ale Codului fiscal, serviciile prevazute la art. 278 alin. (2) din Codul fiscal, prestate de prestatori stabiliti in afara Uniunii Europene catre beneficiari persoane impozabile care sunt stabiliti pe teritoriul Romaniei, urmeaza aceleasi reguli ca si serviciile intracomunitare in ceea ce priveste determinarea locului prestarii si celelalte obligatii impuse de prezentul titlu, dar nu implica obligatii referitoare la declararea in declaratia recapitulativa, conform prevederilor art. 325 din Codul fiscal, indiferent daca sunt taxabile sau daca beneficiaza de scutire de taxa, si nici obligatii referitoare la inregistrarea in scopuri de TVA specifice serviciilor intracomunitare prevazute la art. 316 si 317 din Codul fiscal.


In concluzie, locul serviciului fiind stabilit in Romania, aveti obligatia platii tva. Daca ati fi fost platitor de tva, plata tva s-ar fi factut prin aplicarea taxarii inverse. Pentru ca sunteti neplatitor de tva, veti plati efectiv tva prin decontul 301 Decont special de taxa pe valoarea adaugata (OPANAF 592/2016), sectiunea 4.

Din punct de vedere contabil, softul este o imobilizare necorporala, identificabila, care aduce beneficii economice viitoare, iar abonamentul este o prestare de servicii.

Inregistrarea facturii de soft:
208 = 404
208 = 446 tva 20%
Plata tva:
446 = 5121
Inregistrarea abonamentului:
628 = 401
628 = 446 tva 20%
Plata tva:
446 = 401
Plata facturilor cu cardul in lei nu este reglementata. Daca softul va permite, puteti inregistra direct la contul in lei plata:
401 = 5121 suma in lei asociata cu factura in valuta si
6651 = 5121 diferenta de curs nefavorabila
sau
5121 = 7651 diferenta de curs favorabila

Achizitia telefonului cu garantie extinsa:

Costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective. Garantia extinsa este o cheltuiala care poate fi atribuibila direct achizitiei, deci va fi inclusa in costul telefonului. In functie de valoarea acestuia si de politicile contabile adoptate, telefonul poate fi incadrat ca obiect de inventar sau mijloc fix:

Obiect de inventar:

303 = 401 valoare telefon inclusiv garantie extinsa
sau
214 = 404 valoare telefon inclusiv garantie extinsa

Deplasari decontate administratorului:

In primul rand, pentru deducerea cheltuielilor cu autoturismul si pentru a dovedi ca este utilizat exclusiv pentru activitatea economica, veti intocmi obligatoriu foi de parcurs.

Incepand cu anul 2016, s-a introdus posibilitatea acordarii indemnizatiilor si oricaror alte sume de aceeasi natura, altele decat cele acordate pentru acoperirea cheltuielilor de transport si cazare, si pentru administratori, directori, manageri si membrii ai directoratului.

Potrivit art. 76 aliniatul (2) litera m) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, regulile de impunere proprii veniturilor din salarii se aplica si pentru indemnizatiile si orice alte sume de aceeasi natura, altele decat cele acordate pentru acoperirea cheltuielilor de transport si cazare primite pe perioada deplasarii, in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul desfasurarii activitatii, astfel cum este prevazut in raportul juridic, de catre administratorii stabiliti potrivit actului constitutiv, contractului de administrare/mandat, de catre directorii care isi desfasoara activitatea in baza contractului de mandat potrivit legii, de catre membrii directoratului de la societatile administrate in sistem dualist si ai consiliului de supraveghere, potrivit legii, precum si de catre manageri, in baza contractului de management prevazut de lege, pentru partea care depaseste plafonul neimpozabil stabilit astfel:

- in tara, 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru indemnizatie, prin hotarare a Guvernului pentru personalul autoritatilor si institutiilor publice;
in strainatate, 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru diurna prin hotarare a Guvernului pentru personalul roman trimis in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar;

In aplicarea prevederilor art. 25 alin. (1) din Codul fiscal, sunt cheltuieli efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice, fara a se limita la acestea, cheltuielile de transport si de cazare in tara si in strainatate si pentru alte persoane fizice in conditiile in care cheltuielile respective sunt efectuate in legatura cu lucrari executate sau servicii prestate de acestea in scopul desfasurarii activitatii economice a contribuabilului;

Cu ajutorul contului 542 "Avansuri de trezorerie"se tine evidenta avansurilor de trezorerie.

Potrivit Ordinului 2634/2015, documentele in baza carora administratorului i se deconteza cheltuielile sunt urmatoarele:

Pentru deplasarile interne, Ordinul de deplasare - Cod 14-5-4 sau Decont de cheltuieli (pentru deplasari externe - Cod 14-5-5);
Pentru deplasarile externe, Decont de cheltuieli - Cod 14-5-5;
Documentele care atesta cheltuiala efectuata (facturi, bonuri, chitante, bonuri cu valoare fixa, orice document emis de un tert in baza caruia s-a achitat o suma) pe perioada deplasarii.

Pentru cheltuielile in valuta, transformarea acestora in lei se efectueaza la cursul BNR valabil la data efectuarii fiecarei operatiuni sau la data depunerii decontului in conformitate cu optiunea societatii inscrisa in politicile contabile - potrivit punctului 306 alin. (2) din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014.

In concluzie, se poate acorda diurna si administratorului, iar cheltuielile cu deplasarile acestuia sunt deductibile conform art. 25 alin. (1) din Codul fiscal.



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Daniel Crevelescu - Economist

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Octombrie 2016


Votati articolul "Monografie contabila: Cum procedam pentru serviciile IT?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Dovada distributiei de reviste

Intrebare: Buna ziua !

Institutia noastra publica a incheiat un Acord de parteneriat cu o Fundatie culturala care se ocupa de editarea unei reviste de cultura, precum si un Contract de prestari servicii de tipografie
cu o societate care tipareste acea revista, şi un Contract de prestari servicii pentru distribuire cu o alta firma.
Revistele urmau sa se distribuie la profesorii din scoli si licee.
Slariatul institutiei noastre care a fost numit responsabil pentru aceasta actiune si care se ocupa de tot, a predat revistele la directorii de scoli si licee, pentru profesorii de limba romana,
in baza unui Proces verbal de predare primire.

Colega de la Achizitii mi-a spus ca nu trebuie platit distribuitorul
decat dupa ce se face dovada distribuirii revistelor,
iar pentru acest lucru colegul responsabil
ar fi trebuit sa prezinte institutiei noastre un PV
care sa indice nominal persoanele beneficiare
precum si semnatura acestora.

Va rog frumos sa ma ajutati cu un sfat
si sa imi spuneti:
- cum se poate face dovada distribuirii revistei ?
- odata ce s-a predat, de ex., toate numerele de 40 de reviste
la scoli, iar beneficiarii erau in mod clar profesorii de limba romana,
trebuia sa se faca neaparat tabelul nominal cu semnaturi
ale beneficiarilor ? Sau este suficient ca s-a precizat ca
directorii de scoli sa predea revistele la aceasta categorie de profesori ?



Raspuns: La distribuirea revistei se face un proces verbal cu un tabel nominal in care semneaya de primire...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Totul despre microintreprinderi in 2017. Cotele de impozitare si noile conditii din Codul fiscal

    • Incepand cu 2017, se aplica noi reglementari privind impozitul pe venitul microintreprinderilor. Modificarile sunt aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 3 din 6 ianuarie 2017 (OUG 3/2017) pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (Monitorul Oficial nr. 16 din 6 ianuarie 2017).   Astfel, referitor la impozitul pe veniturile microintreprinderilor, retinem urmatoarele modificari importante: • Se schimba plafonul...» citeste mai departe aici

  • Formularul 600: Declaratie privind indeplinirea conditiilor de incadrare in categoria persoanelor asigurate obligatoriu in sistemul public de pensii

    • Au obligatia de a depune formularul 600 persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente(venituri din activitati de productie, comert, prestari de servicii, venituri din profesii liberale si venituri din drepturi de proprietate intelectuala) si care indeplinesc urmatoarele conditii, dupa caz:   a) venitul realizat in anul 2016, ramas dupa scaderea din venitul brut a cheltuielilor efectuate in scopul desfasurarii activitatii independente, exclusiv ch...» citeste mai departe aici

  • Termen-limita pentru dividende: 25 ianuarie 2017

    • ANAF a atras recent atentia cu privire la obligatiile fiscale si declarative care insotesc dividendele distribuite in anul 2016. Astfel, va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. ...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017

    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/...» citeste mai departe aici

  • Regim deseuri 2017. Noua metodologie de calcul a contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu

    • Prin O.U.G. nr. 39/2016 din 28 iunie 2016 a fost modificata si completata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 in sensul modificarii unor taxe si introducerii unor noi taxe si contributii la bugetul Fondului pentru mediu. Contributiile nou introduse sunt: >> o contributie datorata de operatorii economici care introduc pe piata nationala echipamente electrice si electronice, astfel:     1. de...» citeste mai departe aici

  • Noutati ANAF privind Formularul 094

    • Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care au utilizat trimestrul ca perioada fiscala in anul 2016, care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri si care nu au depasit plafonul de 100.000 euro au obligatia sa completeze si sa depuna formularul 094 – "Declaratie privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent"...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X