Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Incheiere contract de asigurare de sanatate. Cum facem monografia contabila?

monografia contabilacontract asigurare de sanatateinregistrari contabilesalariatimonografie contabila

In analiza de azi va propunem cazul unei societati care doreste sa incheie un contract de asigurare de sanatate pentru angajatii proprii. Numarul de angajati este 45, iar prima anuala va fi de 10.000 lei per total angajati.

Stabilim care este monografia contabila pentru plata primei de asigurare de catre societatea in cauza catre societatea de asigurare si care este monografia contabila la calculul si plata salariilor tinand cont ca angajatii sunt titularii acestor asiguari de sănătate.

De asemenea, vom stabili temeiul legal si tratamentul pentru asigurarile de sanatate achitate de societate pentru angajati, identificand in ce masura acestea sunt deductibile la calculul impozitului pe profit pentru societate.

Angajatorii, persoane fizice sau juridice, pot sa incheie contracte de asigurare voluntara de sanatate pentru angajatii lor, individual sau in grup, acordate ca beneficii aditionale la drepturile salariale ale acestora, in scopul atragerii si stabilizarii personalului angajat.

Potrivit art. 76 alin (4) lit. T din Codul Fiscal nu sunt venituri impozabile din punctul de vedere al inpozitului pe venit primele de asigurare voluntara de sanatate conform Legii nr. 95/2006, republicata, suportate de angajator pentru angajatii proprii, in limita a 400 euro anual pentru fiecare persoana.

Potrivit art. 78 din Codul Fiscal impozitul lunar se determina astfel:

a) la locul unde se afla functia de baza, prin aplicarea cotei de 16% asupra bazei de calcul determinata ca diferenta intre venitul net din salarii calculat prin deducerea din venitul brut a contributiilor sociale obligatorii aferente unei luni, datorate potrivit legii in Romania sau in conformitate cu instrumentele juridice internationale la care Romania este parte, precum si, dupa caz, a contributiei individuale la bugetul de stat datorata potrivit legii, si urmatoarele:

(i) deducerea personala acordata pentru luna respectiva;
(ii) cotizatia sindicala platita in luna respectiva;
(iii) contributiile la fondurile de pensii facultative potrivit Legii nr. 204/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si cele la scheme de pensii facultative, calificate astfel in conformitate cu legislatia privind pensiile facultative de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara, administrate de catre entitati autorizate stabilite in state membre ale Uniunii Europene sau apartinand Spatiului Economic European, suportate de angajati, astfel incat la nivelul anului sa nu se depaseasca echivalentul in lei al sumei de 400 euro;

(iv) primele de asigurare voluntara de sanatate conform Legii nr. 95/2006, republicata, suportate de angajati, astfel incat la nivelul anului sa nu se depaseasca echivalentul in lei al sumei de 400 euro


Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii


La pct 12 din Normele de aplicare a Codului Fiscal la lit h) se precizeaza tratamentul fiscal al avantajului reprezentand contravaloarea primelor de asigurare, care depasesc plafonul de scutire de 400 euro/an:
- pentru beneficiarii care obtin venituri salariale si asimilate salariilor de la suportatorul primelor de asigurare acestea sunt impuse prin cumularea cu veniturile de aceasta natura ale lunii in care sunt platite primele de asigurare.

Art. 76 alin (5) prevede ca avantajele primite in bani si in natura si imputate salariatului in cauza nu se impoziteaza.

Prin urmare, cheltuielile cu asigurarile de sanatate sunt deductibile la calculul profitului impozabil integral.

Prin urmare, valoarea asigurarilor voluntare ce depaseste plafonul de 400 euro, impozitate la salariat reprezinta cheltuiala deductibila pentru societate.

Cursul de schimb utilizat pentru determinarea echivalentului in euro este cursul de schimb LEU/EUR comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data inregistrarii cheltuielilor.
Potrivit art. 142 lit. s) pct. 6 din Codul Fiscal nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiilor de asigurari sociale asigurarile voluntare de sanatate conform Legii nr. 95/2006, republicata, suportate de angajator pentru angajatii proprii, astfel incat la nivelul anului sa nu se depaseasca limita de 400 euro anual.

Inregistrarea in contabilitate a asigurarilor voluntare de sanatate:
Suma aferenta fiecarui salariat: 10.000 lei/45 salariati= 222,22 lei/salariat/an
Suma lunara aferenta /salariat= 222,22/12 = 18,52 lei/luna
Suma este mai mica de 400 euro euro/an
Pentru un salariu de 1.250 lei/luna

Salariul se inregistreaza in ultima zi lucratoare din luna.
- CAS 10,5% x 1250= 131 lei
- Fond sanatate 5,5% x 1250 = 69 lei
- Fond somaj 0,5% x 1250 = 6 lei
- Deducere personala de baza 300 lei/luna
- Baza de calcul a impozitului: 1.250 – 131 -69 -6 -300 – 18,52 = 725,48 lei
- impozit calculat 725,48 x 16% = 116 lei
- Rest de plata salariu net: 1250 – 131- 69 -6 - 116 = 928 lei

Inregistrarea in contabilitate a salariului si a retinerilor calculate
641 = 421 1250
Cheltuieli cu salariile personalului Personal remuneratii datorate

421 = % 322
Personal remuneratii datorate 4312 131
Contributia personalului la asigurarile sociale
4314 69
Contributia angajatilor pentru asigurarile sociale de sanatate
4372 6
Contributia personalului la fondul de somaj
444 116
Impozit pe venitul din salarii

- Inregistrarea contributiilor suportate de societate
- CAS 20,8% x 1250 lei = 260 lei
6451 = 4311 260
Contributia unitatii la asigurarile sociale Contributia unitatii la asigurarile sociale

- fondul de sanatate 5,2 % x 1250 lei = 65 lei
6453 = 4313 65
Contributia angajatorului pentru Contributia angajatorului pentru
asigurarile sociale de sanatate asigurarile sociale de sanatate

- fondul de somaj 0,5% x1.250 = 6 lei
6452 = 4371 6
Contributia unitatii pentru Contributia unitatii la
ajutorul de somaj fondul de somaj

- contributia pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate 0,85% x1250 lei = 11 lei.
6453 = 4313/analitic 11
Contributia angajatorului pentru Contributia angajatorului pentru
asigurarile sociale de sanatate asigurarile sociale de sanatate

- contributia pentru fondul de garantare a creantelor salariale
0,25% x 1250 lei = 3 lei
635 = 447 3
Cheltuieli cu alte impozite, Fonduri speciale - taxe si varsaminte asimilate
taxe si varsaminte asimilate

- Contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale
Cota conform codului CAEN
6451 = 4311
Contributia unitatii la asigurarile sociale Contributia unitatii la asigurarile sociale

- Plata salariului net
421 = 5311 928
Personal remuneratii datorate Casa in lei

Contributia la asigurarea voluntara de sanatate, conform contractului, cumulat pt toti salariatii 10.000 lei /12 luni = 833,33
6457 = 4381 833,33
Contributia unitatii la primele de Alte datorii sociale
asigurare voluntara de sanatate

Plata contributiei
4381 = 5121 833,33

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 Noiembrie 2016


Votati articolul "Incheiere contract de asigurare de sanatate. Cum facem monografia contabila?":
Rating:

Nota: 3.67 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Rezultat control fiscal

Intrebare: In urma unui control fiscal din partea ANAF, mi s-au stabilit mai multe nereguli. Incepand cu anul 2008, am avut mai multe diferente la facturile emise, fapt care mi-a modificat si baza de impozitare pentru calculul impozitului pe profit. Am stabilit o suma drept baza de impozitare, o TVA aferenta, deci de achitat in plus si un impozit pe profit. Firma a fost pe pierdere, deci dupa acest control s-a stabilit profitul care anuleaza pierderea avuta.
La TVA s-a stabilit o suma de 20200 RON de plata, impozit pe profit 26000 RON.
Ca masura am urmat:
1. Intocmirea si depunerea declaratiei rectificative- formular 101- aferente anilor 2008, 2009, 2010 trimestrele I-III si 2010 trimestrul IV prin care se va anula pierderea fiscala, pe ani dupa cum era in balanta;
2. Inscrierea in randul 38,(eu cred ca 40), declaratia 101/2011, a unei sume mai mici decat am inregistrat eu,deoarece eu nu am dedus impozitul pe profit cumulat din anii 2008-2009-2010.
Intrebarea mea este:
Pentru modificarea declaratiei 101 trebuie sa fac note contabile in fiecare an cu valorile care modifica veniturile in declaratia 101 sau modific doar valorile din declaratie? Eu cred ca daca fac notele contabile, automat mi se modifica si bilantul. Sincer nu stiu cum trebuie sa procedez corect. Multumesc.

Raspuns: Buna ziua, Tot ce inseamna cheltuieli sau venituri de inregistrat din anii precedenti se...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • OANAF 3501/2017: Scapati de lista datornicilor cu o conditie!

    • Noile reglementari aduse de ordinul din decembrie 2017 stabileste ca persoanele juridice si fizice pot sa nu mai fie inscrise pe lista datornicilor publicata de ANAF daca indeplinesc o anumita conditie.    In acest sens, ANAF a publicat recent Ordinul nr. 3501/2017 pentru modificarea Procedurii de publicare a listelor debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante, precum si cuantumul acestor obligatii, aprob...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala din 6-10 decembrie

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei din perioada 6-10 decembrie.    1. Legea nr. 233/2017 privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 14/2015 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice (...» citeste mai departe aici

  • Retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?

    • In analiza de mai jos, vom vedea cum va proceda o societate comerciata platitoare de TVA trimestrial care doreste retragerea optionala din evidenta de platitori de TVA incepand cu anul 2018.  Iata raspunsul specialistului: Pentru retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA, aveti obligatia  completarii si depunerii la organul fiscal a formularului cod 096 „Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA" pana pe data d...» citeste mai departe aici

  • Noul formular 108: Impozitul pe reprezentanta

    • OpANAF nr. 3391/2017 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 108 Declaratie privind impozitul pe reprezentanta a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 966 din 06.12.2017. Avand in vedere prevederile art. 237 alin. (1) si (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si avizul conform al Ministerului Finantelor Publice comunicat prin Adresa n...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X