email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Scoatere din evidenta clienti cu sume incasate in plus. Ce inregistrari contabile facem?

creantescoatere din evidentainregistrari contabileinventariereOMFP 1802/2014

Stabilim mai jos cum se inchid sumele platite in plus de catre clienti, sume care nu mai pot fi restituite si care sunt mai vechi de 3 ani.

Potrivit prevedererilor din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014, punctul 328, la scaderea din evidenta a creantelor si datoriilor ale caror termene de incasare sau de plata sunt prescrise, entitatile trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora.
 
Deci, putem spune ca reglementarea contabila ne avertizeaza ca, daca scadem din evidenta creante sau datorii prescrie, trebuie sa avem dovada ca am depus toate diligentele pentru decontarea lor.
 
In ceea ce priveste sumele platite in plus de catre clienti mai vechi de 3 ani, societatea poate invoca prescriptia extinctiva pentru eliminarea creantelor incasate in plus din contabilitate in cazul in care nu vi s-a solicitat restituirea acestor sume de catre clientii dumneavoastra.
 
Regula generala privind exigibilitatea TVA este ca aceasta intervine atunci cand se incaseaza un avans. In concluzie ar fi trebuit sa colectati TVA pentru aceasta creanta iar la sfarsitul exercitiului financiar cu ocazia inventarierii patrimoniului sa trimiteti un extras de cont cu sumele din contabilitatea dumneavoastra acestor clienti. In cazul in care, nu a-ti primit niciun raspuns sa  procedati la eliminarea acestor creante dupa termenul de 3 ani de la primirea creantelor respective.
 
Pe baza unui proces verbal,  prin care sa justificati aceasta actiune inregistrati contabil:
419 "Clienti-creditori"          =      7588 "Alte venituri din exploatare"
 


Asadar, numai daca la inventariere nu a-ti constatat ca lipsesc marfuri din stoc (s-a omis facturarea) si ca aveti creante incasate in plus si va incadrati in termenul de prescriptie catre trebuie sa fie mai mult de 3 ani puteti proceda la eliminarea din evidenta a clientilor respectivi.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Olteanu

 


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
creantescoatere din evidentainregistrari contabileinventariereOMFP 1802/2014


Data aparitiei: 01 Februarie 2017
Ultima actualizare: 06 Februarie 2017

Votati articolul "Scoatere din evidenta clienti cu sume incasate in plus. Ce inregistrari contabile facem?":
Rating:

Nota: 4.1 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X