Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Sfatul expertului Robert Gearba: Cine trebuie sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer?

dosarul preturilor de transferpreturi de transferOPANAF nr. 442/2016tranzactii cu persoane afiliate

In vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata, firmele care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate au obligatia sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer, asa cum cere articolului 108 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala.

In aplicarea acestui articol a fost emis OPANAF nr. 442/2016 privind cuantumul tranzactiilor, termenele pentru intocmire, continutul si conditiile de solicitare a dosarului preturilor de transfer si procedura de ajustare/estimare a preturilor de transfer.

Potrivit acestui ordin, obligatiile cu privire la intocmirea si prezentarea dosarului preturilor de transfer difera in functie de categoria in care se incadreaza fiecare contribuabil, precum si tipul tranzactiilor efectuate.

Intocmirea obligatorie a dosarului preturilor de transfer

Marii contribuabili care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala, calculata prin insumarea valorii tranzactiilor efectuate cu toate persoanele afiliate, exclusiv TVA, mai mare sau egala cu oricare din pragurile de semnificatie de mai jos, au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer.

Nivelul valoric al pragului de semnificatie, in functie de tipul tranzactiei desfasurate, este:
- 200.000 euro, in cazul dobanzilor incasate/platite pentru serviciile financiare,
- 250.000 euro, in cazul tranzactiilor privind prestarile de servicii primite/prestate,
- 350.000 euro, in cazul tranzactiilor privind achizitii/vanzari de bunuri corporale sau necorporale.


Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii



Termenul de intocmire a dosarului preturilor de transfer este termenul legal stabilit pentru depunerea declaratiilor anuale privind impozitul pe profit (declaratia 101), pentru fiecare an fiscal, respectiv 25 martie.

Intocmirea dosarului preturilor de transfer la cererea organului fiscal

Marii contribuabili care nu se incadreaza in criteriile de mai sus, precum si contribuabilii mici si mijlocii, care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala, calculata prin insumarea valorii tranzactiilor efectuate cu toate persoanele afiliate, exclusiv TVA, mai mare sau egala cu oricare din pragurile de semnificatie, prevazute mai jos, au obligatia intocmirii si prezentarii dosarului preturilor de transfer numai la solicitarea organului fiscal, in cadrul unei actiuni de inspectie fiscala.

Nivelul valoric al pragului de semnificatie pentru acestia este:
- 50.000 euro, in cazul dobanzilor incasate/platite pentru serviciile financiare;
- 50.000 euro, in cazul tranzactiilor privind prestarile de servicii primite/prestate;
- 100.000 euro, in cazul tranzactiilor privind achizitii/vanzari de bunuri corporale sau necorporale,.

Termenul pentru prezentarea dosarului preturilor de transfer este cuprins in acest caz intre 30 si 60 de zile calendaristice, cu posibilitatea prelungirii o singura data, la solicitarea scrisa a contribuabililor/platitorilor, cu o perioada de cel mult 30 de zile calendaristice.

Cazurile in care nu este obligatorie intocmirea dosarului preturilor de transfer

Contribuabilii care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala, calculata prin insumarea valorii tranzactiilor efectuate cu toate persoanele afiliate, exclusiv TVA, sub oricare din pragurile de semnificatie precizate mai sus, vor documenta respectarea principiului valorii de piata, in cadrul unei inspectii fiscale, conform regulilor generale prevazute de reglementarile financiar-contabile si fiscale in vigoare.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Decembrie 2016


Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Cine trebuie sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer?":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

VOUCHER cum le gestionez in gestiune

Intrebare: Buna ziua,
Firma noastra vrea sa introduca in magazinele proprii voucher cu valoare pentru a le vinde catre clienti ca acestia sa le ofere sub forma de cadou altor persoane.
Intrebarea este eu pot sa tiparesc acest voucher sau trebuie sa-l achizitionez de la o tipografie ?
Cum gestionez aceste vouchere le receptionez si le introduc in programul informatic de gestiune sau le gestionez doar in contabilitate prin contul 5328.

In casa de marcat cum trebuie sa apara in momentul in care il dau clientului.

Va rog sa ma ajutati si cu o monografie contabila si cadrul lrgislativ.Va multumesc

A 2 intrebare : in cazul in care eu am platit datoriile unei firme in numele ei , dar si eu am datorii catre ea ce documente trebuie sa fac.

EX : societatea A are datorii catre furnizori nu are bani ,eu ii platesc o parte din datorii catre furnizori ei , dar si eu am datorii catre societatea A.

MULTUMESC

Raspuns: Inregistrarea se face pe 5328 alte valori si poate fi marcat ca un produs pe casa de marcat. Nu...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale 2018: fiti la curent cu noile modificari!

    • Data de 1 ianuarie 2018 a adus multe schimbari de ordin fiscal, unele cu care nu este usor sa tineti pasul, mai ales daca nu va informati din timp. Printre aceste modificari importante se numara si plafoanele fiscale pentru anul 2018. Vedeti mai jos care sunt cele 7 plafoane fiscale ce aplica incepand cu 1 ianuarie 2018, actualizate in functie de cursul valutar de la 31.12.2017! Luati in considerare ca la 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, in ...» citeste mai departe aici

  • Modificari privind cota de TVA 9%. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Conform art. 291 alin. (2) lit. h) din Codul fiscal cota redusa TVA 9% se aplica pentru livrarea de ingrasaminte si de pesticide utilizate in agricultura, seminte si alte produse agricole destinate insamantarii sau plantarii, precum si prestarile de servicii de tipul celor specifice utilizate in sectorul agricol. Aceste bunuri si servicii pentru care se aplica cota de 9% sunt prevazute prin OMFP 1155/868/2016. Prin OMFP nr. 3132/472/2017 publicat in MOF nr. 49 din 18....» citeste mai departe aici

  • O noua amnistie fiscala – cine beneficiaza de anularea datoriilor?

    • In Monitorul Oficial nr. 52 din 18 ianuarie 2018 a fost publicata Legea nr. 29 privind anularea unor obligatii fiscale. Legea prevede anularea urmatoarelor obligatii fiscale: 1. In cazul tranzactiilor pentru care s-a aplicat impozitul pe venit din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal al persoanelor fizice, se anuleaza diferentele de obligatii fiscale principale, respectiv impozitul pe venit si contributiile sociale, precum si obligatiil...» citeste mai departe aici

  • Vanzare marfa catre societate radiata. Cum se procedeaza?

    • In acest studiu de caz avem ca principala tema un client ocazional al unei societatii. Acesta a fost radiat de la Oficiul Registrului Comertului in data 22.06.2017. Ulterior acestei date, fara a se verifica starea clientului, i s-a intocmit o factura fiscala de vanzare a unor marfuri. Valoarea este una mica, iar vanzarea este cu document fiscal. Vom dezbate in continuare cum se procedeaza in acest caz.   Iata care este raspunsul specialistului!...» citeste mai departe aici

  • Contributii sociale OBLIGATORII in 2018: care sunt modificarile?

    • Vom dezvate in acest articol modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, care face obiectul unui proiect de hotarare de Guvern, depusa pe site-ul MFP in data de 10 ianuarie. Contributii sociale in 2018 1. Contributia de asigurari sociale Legat de contributia de asigurari sociale, s-au dezv...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X