email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intocmirea situatiilor financiare pentru anul 2016 - modificari ale reglementarilor contabile de care trebuie sa tinem cont

reevaluareaevaluator autorizatimobilizari corporaleimpozitul pe cladirisituatii financiare

Conform modificarilor aduse prin OMFP 166 din 31 ianuarie 2017 (OMFP 166/2017) in cazul in care se efectueaza reevaluarea, in notele explicative trebuie prezentate urmatoarele informatii:

    a) daca a fost implicat un evaluator autorizat, potrivit legii;
    b) pentru fiecare categorie de imobilizari corporale reevaluata, valoarea contabila care ar fi fost recunoscuta daca activele ar fi fost inregistrate la cost istoric;
    c) surplusul din reevaluare, indicand modificarea aferenta perioadei.


Pana la aceste modificari, in notele explicative se prezentau, separat pentru fiecare element din bilant de natura imobilizarilor corporale reevaluate:
   a) valoarea la cost istoric a imobilizarilor reevaluate si suma ajustarilor cumulate de valoare; sau
   b) valoarea la data bilantului a diferentei dintre valoarea rezultata din reevaluare si cea reprezentand costul istoric si, atunci cand este cazul, valoarea cumulata a ajustarilor suplimentare de valoare.

Avand in vedere ca, incepand cu 01 ianuarie 2016, impozitul pe cladiri nu se mai stabileste pe baza valorii reevaluate inregistrata in contabilitate potrivit reglementarilor contabile, entitatile pot decide ca in cazul imobilizarilor corporale sa treaca de la metoda reevaluarii la metoda costului. Tratamentul contabil in acest caz a fost introdus prin OMFP 4160/2015 privind modificarea si completarea unor reglementari contabile, incepand cu 12.01.2016.

Entitatile care au decis in anul 2016 trecerea de la metoda reevaluarii la metoda costului, in cazul imobilizarilor corporale, trebuie sa mentioneze in notele explicative natura modificarii politicii contabile, precum si motivele pentru care aplicarea noii politici contabile ofera informatii credibile si mai relevante, pentru ca utilizatorii sa poata aprecia daca noua politica contabila a fost aleasa in mod adecvat, efectul modificarii asupra rezultatelor raportate ale perioadei si tendinta reala a rezultatelor activitatii entitatii.

In cazul in care se trece de la metoda reevaluarii la metoda costului, entitatile trebuie sa urmareasca ca aplicarea acestei optiuni sa nu conduca la subevaluarea activelor respective, fata de valoarea care ar fi fost recunoscuta in bilant daca acele imobilizari corporale nu ar fi fost reevaluate. Astfel, cu ocazia inventarierii evaluarea imobilizarilor corporale se va face la valoarea de inventar, stabilita de comisia de inventariere sau de evaluatori autorizati, potrivit legii.  Corectarea valorii imobilizarilor corporale si aducerea lor la nivelul valorii de inventar se efectueaza, in functie de tipul de depreciere existenta, fie prin inregistrarea unei amortizari suplimentare, in cazul in care se constata o depreciere ireversibila (contul 6811), fie prin constituirea sau suplimentarea ajustarilor pentru depreciere, in cazul in care se constata o depreciere reversibila a acestora (in cazul constructiilor contul 2912 Ajustari pentru deprecierea constructiilor).

Entitatile care raman la metoda reevaluarii vor efectua in continuare reevaluarea imobilizarilor corporale existente la sfarsitul exercitiului financiar, cu suficienta regularitate, astfel incat acestea sa fie prezentate in contabilitate la valoarea justa, cu reflectarea rezultatelor acestor reevaluari in situatiile financiare intocmite pentru acel exercitiu financiar.

Noi conturi utilizate la inregistrarea contractelor de fiducie, introduse prin OMFP 4160/2015, prin care s-a reglementat tratamentul contabil al operatiunilor derulate in cadrul contractelor de fiducie. In cazul contractelor de fiducie, constituitorul trebuie sa prezinte in notele explicative, pentru fiecare contract de fiducie, informatii referitoare la:

    - obiectul si durata contractului;
    - identitatea beneficiarului, in cazul in care constituitorul nu are si calitatea de beneficiar al fiduciei;
    - identitatea fiduciarului;
    - principalele prevederi ale contractului;
    - natura activelor si datoriilor transferate in fiducie;
    - veniturile sau cheltuielile perioadei de raportare, transmise de fiduciar si rezultate din administrarea fiduciei, in cazul in care constituitorul are calitatea de beneficiar al fiduciei;
    - veniturile sau cheltuielile rezultate din lichidarea fiduciei, in cazul in care constituitorul are si calitatea de beneficiar al fiduciei.

Beneficiarul trebuie sa prezinte in notele explicative informatii referitoare la:
    - obiectul si durata contractului;
    - identitatea constituitorului, in cazul in care constituitorul nu are si calitatea de beneficiar al fiduciei;
    - identitatea fiduciarului;
    - natura activelor si a datoriilor primite la lichidarea fiduciei, in cazul in care beneficiarul nu are si calitatea de constituitor al fiduciei."

In ceea ce priveste obligatia de auditare a situatiilor financiare, conditiile au ramas aceleasi, prin OMFP 166/2017 fiind eliminat echivalentul in euro al limitelor valorice. Astfel, situatiile financiare anuale ale entitatilor mijlocii si mari, precum si ale societatilor/companiilor nationale, societatilor cu capital integral sau majoritar de stat si regiilor autonome sunt auditate de unul sau mai multi auditori statutari sau firme de audit.
Sunt supuse, de asemenea, auditului entitatile care, la data bilantului, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele 3 criterii:
    a) totalul activelor: 16.000.000 lei;
    b) cifra de afaceri neta: 32.000.000 lei;
    c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.


Obligatia de auditare pentru acete entitati se aplica atunci cand acestea depasesc limitele respective in doua exercitii financiare consecutive. De asemenea, entitatile respective sunt scutite de la obligatia de auditare a situatiilor financiare anuale daca limitele a doua dintre cele trei criterii mentionate nu sunt depasite in doua exercitii financiare consecutive.


de Irina Dumitrescu

NOUTATI Contabile 2024

Va invitam la Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate


Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate Modificari fiscal-contabile 2024

  1. CRAIOVA - 26 martie 2024
  2. TIMISOARA - 1 aprilie 2024
  3. CLUJ-NAPOCA - 2 aprilie 2024
  4. SIBIU - 3 aprilie 2024
  5. CONSTANTA - 9 aprilie 2024
  6. IASI - 15 aprilie 2024
  7. BUCURESTI - 19 aprilie 2024 + transmis LIVE
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reevaluareaevaluator autorizatimobilizari corporaleimpozitul pe cladirisituatii financiare


Data aparitiei: 10 Aprilie 2017

Votati articolul "Intocmirea situatiilor financiare pentru anul 2016 - modificari ale reglementarilor contabile de care trebuie sa tinem cont":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X