Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

ANAF vine cu propuneri noi in ce priveste Legea preventiei

horecacontraventiilegea preventieibonurile fiscalecontraventie

In prezent, legea preventiei se afla inca la nivel de negociere intre ministere. ANAF urmeaza sa aduca o serie de propuneri printre care se afla renuntarea la o serie de contraventii pentru agentii economici.

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), Bogdan Stan, prezent miercuri la o conferinta de specialitate, a declarat, citat de Agerpres:

"Legea preventiei este inca la nivel de negociere intre ministere si se lucreaza la ea. Eu pot sa va dau punctual propunerile Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in ceea ce priveste masurile avute in vedere. Cei mai multi dintre dvs. s-au confruntat cu celebra Ordonanta de Urgenta 28/1999, cea care va obliga sa emiteti bonurile fiscale pentru serviciile prestate sau produsele livrate. Pot sa va spun ca noi am renuntat la litera f, de la articolul 10, care prevedea ca emiterea bonului fiscal continand date eronate decat cele prevazute la litera c sau fara ca acesta sa contina toate datele prevazute la articolul 4, alineatul 1 sau alineatul 2 se sanctiona cu o contraventie de pana la 3.000 de lei. Am avut situatii neplacute in care agentul economic a emis un bon fiscal de 5 lei pentru o apa plata si nu a specificat in mod clar produsul pentru care a fost vandut si, din pacate, a fost sanctionat cu amenda de 3.000 de lei. Astfel de practici speram sa nu mai existe dupa aprobarea Legii preventiei".


Totodata, acesta a declarat ca a venit cu alte doua propuneri venite din partea Fiscului se refera la renuntarea la amenda aplicata operatorului economic care nu afiseaza anuntul referitor la eliberarea bonului fiscal:

"De asemenea, am renuntat tot la articolul 10, la litera c referitoare la inmanarea bonului fiscal clientului de catre operatorul aparatului fiscal sau eliberarea facturii la solicitarea clientului. Era o sanctiune aici de 1.250 de lei. O alta masura venita in sprijinul mediului de afaceri a fost scoaterea literei h de la articolul 10, care prevedea ca neindeplinirea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a obligatiei de a afisa anuntul de atentionare, in caz contrar se sanctiona cu amenda de 3.000 de lei. Vorbim despre celebrul afis care trebuia afisat in incinta unitatilor de alimentatie publica sau in unitatile hoteliere. Acestea au fost propunerile ANAF si sper ca vor fi acceptate. Politica Agentiei Nationale de Administrare Fiscala este de a indruma contribuabilii si de a avea un dialog in vederea conformarii voluntare si declararii la plata”.


In plus, citat de Agerpres, Bogdan Stan a precizat ca activitatea in domeniul hotelier s-a majorat cu aproape 14%, iar cea din domeniul restaurantelor si alte activitati de alimentatie publica a crescut cu circa 18%, dupa scaderea la 9% a TVA pentru serviciile turistice:


Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii


“Mediul de afaceri si statul avem un element comun: acela de a creste business-ul mediului privat. Pentru noi cresterea business-ului dvs. reprezinta o colectare in plus a veniturilor pe care le achitati ca obligatie de plata la bugetul de stat. Prin tot ceea ce intreprindem in ultimele luni,incercam - si cred ca o sa si reusim - sa cream acest cadru legal din care sa rezulte un mediu concurential sanatos. Urmare a scaderii cotei de TVA la 9% in domeniul serviciilor turistice, practic, activitatea in domeniul hotelier a crescut cu 13,85%, iar in cel al restaurantelor si altor activitati din serviciile de alimentatie cu 18,05%. Aceste date arata, practic, ca statul, prin componenta de legislatie, a venit in sprijinul dvs. in ceea ce priveste impozitul specific, tin sa va anunt ca, in cursul zilei de 14 (aprilie, n.r.) au fost publicate in Monitorul Oficial normele metodologice de aplicare a Legii 176. Speram ca acestea sa aduca clarificari in ceea ce priveste activitatea pe care o desfasurati. La nivelul anului 2015, totalul veniturilor obtinute de catre stat in urma activitatilor din segmentul HORECA se ridica la 1,1% in total venituri la bugetul de stat. Eu spun ca e o suma consistenta”, a subliniat Stan.

Asociatia patronala HORA a organizat, miercuri, la Bucuresti, prima editie a Conferintei Nationale a Industriei Ospitalitatii, la care participa reprezentanti ai autoritatilor centrale, precum si ai organizatiilor de profil din Romania.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Aprilie 2017


Votati articolul "ANAF vine cu propuneri noi in ce priveste Legea preventiei":
Rating:

Nota: 4.88 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Pot sa beneficiez de somaj?

Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca pot beneficia de somaj. Am fost angajata din 1.12.2007 pana in 6.06.2012. In data de 7.06.2012 s-a incheiat contractul de munca cu acordul ambelor parti.
Va multumesc.

Raspuns: Aveti nevoie de: 1.decizie desfiintare post cu un preaviz de 20 zile lucratoare. 2. transmitere...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Aprilie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa. Analiza zilei

    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care a...» citeste mai departe aici

  • Grabiti-va sa prindeti reducerile de Black Friday la lucrari de contabilitate!

    • Reducerile de Black Friday au luat cu asalt toate produsele, inclusiv cele de contabilitate si fiscalitate. Daca pana acum ati avut indoieli, a venit momentul propice sa investiti in niste lucrari care sa va faca munca mai usoara. Investitie minima, efect maxim! Profitati de REDUCERILE DE PANA LA 85% la zeci de lucrari de contabilitate! ...» citeste mai departe aici

  • Achizitie intracomunitara fara dovada transportului. Ce documente sunt necesare?

    • In urmatoarea analiza, societatea A are in obiectul de activitate comertul auto si are trei angajati. Unul dintre acestia aduce din alt stat UE un autoturism achitat de firma A din cont. Acesta masina va face parte din stocul de marfa. La intoarcere aduce drept acte pentru contabilitate: factura auto, ordinul de deplasare si bonuri pentru benzina. Vom vedea in baza carui document se poate considera achizitie intracomunitara daca nu exista CMR, precum si ce acte sunt necesare pentru incadrarea...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli la autorizarea/inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar

    • Prin OMFP 2780/2017 publicat in M.Of. 898 din 15.11.2017 au fost aduse modificari si completari ordinului 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei. Dintre modificarile/completarile aduse mentionam:  Au fost completate prevederile privind amplasarea punctelor de schimb valutar. Conform noilor reglementari, ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X