Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Sfatul expertului Robert Gearba: Avizul de insotire a marfurilor si folosirea sa

aviz de insotiredispozitie de transferOMFP nr. 1802/2014

Potrivit punctului 284 din OMFP nr. 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, detinerea, cu orice titlu, de bunuri materiale, precum si efectuarea de operatiuni economice, fara sa fie inregistrate in contabilitate, sunt interzise.     

In acest sens, unul din documentele folosite este si Avizul de insotire a marfii. El este reglementat de OMEF nr 3512/2008 privind documentele financiar contabile si poate servi ca:
- document de insotire a marfii pe timpul transportului;
- document ce sta la baza intocmirii facturii, dupa caz;
- dispozitie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiasi entitati;
- document de primire in gestiuni;
- document de descarcare din gestiune a bunurilor cedate cu titlu gratuit, caz în care avizul de însoţire a mărfii va purta menţiunea “Fara factura”.

Documentul se intocmeste de catre entitatile care nu au posibilitatea intocmirii facturii in momentul livrarii produselor, marfurilor sau altor valori materiale, precum si in alte situatii stabilite prin procedurile proprii ale fiecarei entitati. In conditiile in care datele valorice (pretul unitar si valoarea) nu se inscriu in Avizul de insotire a marfii, aceste date trebuie sa se regaseasca intr-un alt document justificativ care sa stea la baza inregistrarii in contabilitate a valorii bunurilor.
 
De asemenea, el se mai intocmeste in cazul transferului de bunuri intre gestiunile aceleiasi entitati, dispersate teritorial, precum si al transportului bunurilor cedate cu titlu gratuit (mostre, bunuri date pentru stimularea vanzarii sau testari la locul de desfacere, premii, materiale promotionale etc.).

In practica, in situatia unor decalaje intre aprovizionarea si receptia bunurilor care se dovedesc a fi in mod cert in proprietatea entitatii, se procedeaza dupa cum urneaza:     
‐ bunurile sosite fara factura se inregistreaza ca intrari in gestiune atat la locul de depozitare, cat si in contabilitate, pe baza receptiei si a avizului de insotire a marfurilor;     


Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii



‐ bunurile sosite si nereceptionate se inregistreaza distinct in contabilitate ca intrare in gestiune.
 
Astfel, in baza contractului si/sau a comenzii, furnizorul va livreaza marfurile, iar cumparatorul devine proprietarul acestora, chiar daca le-a receptionat doar pe baza avizului.
 
Astfel, firma cumparatoare are obligatia sa incarce stocul de marfa la data receptiei acestora, in baza avizului de insotire, chiar daca furnizorul nu a emis inca factura:

371 = 408
 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Octombrie 2017


Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Avizul de insotire a marfurilor si folosirea sa":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contract de colaborare intre PFA si SC

Intrebare: Buna ziua,

Imi puteti spune va rog ce ar trebui sa contina un contract de colaborare intre un PFA cu sediul in Romania si o firma (societate comerciala) cu sediul in Belgia? Este vorba de prestarea unor servicii (de constructie) de catre PFA pentru firma din Belgia. PFA trebuie sa plateasca taxe si in Belgia (munca fiind prestata acolo) sau numai in Romania (taxele care revin unui PFA).Ma puteti ajuta si cu un model in cazul in care aveti?

Va multumesc frumos.

Raspuns: Contractul despre care este vorba este un contract de prestari servicii, sau antrepriza de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Octombrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X