email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect MFP: Bilantul general al Trezoreriei Statului pe anul 2017

Proiect MFP: Bilantul general al Trezoreriei Statului pe anul 2017
legea contabilitatiimfpguvern

MFP (Ministerul Finantelor Publice) a publicat in data de 26 iunie 2018 proiectul de hotarare privind aprobarea bilantului general al Trezoreriei Statului si a contului de executie a bugetului Trezoreriei Statului pe anul 2017.

 

In baza prevederilor art. 39 alin.(2) din Legea Contabilitatii nr. 82/1991 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si al art. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin Trezoreria Statului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Ministerul Finantelor Publice a elaborat bilantul general al Trezoreriei Statului si contul de executie a bugetului Trezoreriei Statului pe anul 2017 care se prezinta pentru aprobare Guvernului Romaniei.

I. Bilantul general al Trezoreriei Statului intocmit la data de 31 decembrie 2017 prezinta in activul si pasivul sau suma de 62.888.954.722 lei si reflecta resursele financiare ale sectorului public pastrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, depozitele, deficitele si excedentele bugetare.

 

A. Activul bilantului general al Trezoreriei Statului cuprinde disponibilitatile banesti in lei aflate in contul curent general al Trezoreriei Statului si in casieriile Trezoreriei Statului, deficitele bugetare si alte active.
 

1. Disponibilitatile banesti si casa sunt in suma  de 4.931.911.154 lei, din care: disponibilitati aflate in contul curent general al Trezoreriei Statului la BNR (3.074.940.223 lei); depozite reprezentand fonduri ale statului aflate in administrarea Eximbank-SA, conform art. 35 din Ordonanta Guvernului nr.19/2009 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009 aprobata prin Legea nr.126/2010 (1.646.625.735 lei).
 

2. Alte active, in suma de 974.062 lei.


 
3. Deficitele bugetare, finantate temporar din disponibilitatile contului curent general al Trezoreriei Statului,  conform prevederilor art. 7 alin.(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin Trezoreria Statului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prezinta la data de 31.12.2017 un sold in suma de 57.956.069.506  lei, din care:

    • Administratia publica centrala (sector 01): deficit al bugetului de stat in suma de 52.679.914.628 lei, format din deficitul curent al  bugetului de stat inregistrat in anul 2017 in suma de 35.773.374.908  lei si deficitul din anii precedenti nefinantat prin imprumuturi de stat in suma de 16.906.539.720 lei.

    • Bugetul asigurarilor sociale de stat (sector 03):  deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat aferent sistemului public de pensii in suma de 2.261.036.842 lei, care se mentine la nivelul anului precedent.

Rezultatul executiei pe anul 2017 al bugetului asigurarilor sociale de stat aferent sistemului public de pensii este zero, ca urmare a regularizarii cu bugetul de stat in limita subventiilor primite de la acesta, a excedentului curent in suma de 60.468.422 lei, in conditiile art.61 alin.(6) din Legea nr.500/2002 privind finantele publice.

    • Bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate (sector 05): deficit al bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate in suma de  3.015.118.036 lei compus din deficitul anului 2017 in suma de 560.835.696 lei si deficitul anilor precedenti in suma de 2.454.282.340 lei.

    B. Pasivul bilantului general al Trezoreriei Statului cuprinde disponibilitati si depozite aflate in conturi deschise la Trezoreria Statului, excedente bugetare, conturi de decontare si alte pasive.
1.Disponibilitatile si depozitele aflate in conturi deschise la Trezoreria Statului la data de 31.12.2017 sunt in suma de 21.891.355.952 lei, din care: disponibilitati ale institutiilor publice (5.684.475.581 lei); disponibilitati ale operatorilor economici (4.448.121.692 lei); depozite constituite din disponibilitati si venituri proprii ale institutiilor publice (exclusiv depozite din excedente ale sursei A si ale sursei I)  si ale operatorilor economici (1.346.610.000 lei); disponibilitati in conturi deschise la  Trezoreria operativa centrala (1.799.935.422 lei); disponibilitati in contul Romaniei de resurse proprii al Uniunii Europene (1.213.615.400 lei); disponibil din sume reprezentand garantie de buna executie (1.494.175.358 lei); disponibil din fonduri externe nerambursabile  postaderare si cofinantarea/prefinantarea acestora in conturile structurilor de implementare (5.419.977.770 lei); disponibil pentru finantarea obiectivelor pentru perioada de programare 2014 – 2020 in conturile structurilor de implementare: (238.961.026 lei); disponibilitati din certificate de depozit ale populatiei (245.483.703 lei).
 

2. In grupa conturilor de decontare si alte pasive in suma de  4.089.677 lei, ponderea cea mai mare o au operatiunile in curs de lamurire in suma de 3.676.940 lei, operatiuni clarificate in prima parte a anului 2018.
 

3. Excedentele bugetare prezinta la data de 31.12.2017 un sold  in suma  de 40.993.509.093 lei, din care:

- Administratia publica centrala (sector 01) prezinta un excedent in suma de 16.611.477.847 lei, din care:
    • disponibil al bugetului fondurilor externe nerambursabile din sume neutilizate in anul curent si reportate in anul urmator - sectorul administratie publica centrala: 48.945.936 lei;
    • excedent al bugetului fondurilor externe nerambursabile: 15.562.335  lei;
    • excedent al bugetului aferent activitatii finantate integral din venituri proprii: 4.246.479.679 lei;
    • excedent al bugetului aferent sursei de finantare integral venituri proprii (exclusiv depozite) : 4.945.979.967 lei;
    • excedent al bugetului aferent sursei de finantare venituri proprii si subventii: 1.677.614.033 lei;
    • excedent al bugetului aferent activitatii din privatizare: 38.439.524  lei;
    • excedent al bugetului fondului pentru mediu in suma de 2.726.557.205 lei format din excedentul curent al anului 2017 in suma de 106.731.543 lei si excedentul anilor precedenti in suma de 2.619.825.662 lei. La finele anului 2017 Administratia Fondului pentru mediu are constituite depozite din excedentul bugetului fondului pentru mediu in suma de 2.598.000.000 lei.
    • excedent al bugetului Trezoreriei Statului: 2.911.899.168 lei format din excedentul curent al anului 2017 in suma de 70.742.184 lei si excedentul anilor precedenti in suma de 2.841.156.984 lei.

    • Administratia publica locala (sector 02) prezinta un excedent in suma de 15.003.811.948 lei, din care:

- excedent al bugetului local: 13.234.603.337 lei;
- disponibil al bugetului creditelor externe din sume neutilizate in anul curent si reportate in anul urmator – sectorul administratie publica locala: 139.393.773 lei;
- disponibil al bugetului creditelor interne din sume neutilizate in anul curent si reportate in anul urmator – sectorul administratie publica locala: 302.265.221 lei;
- excedent al bugetului fondurilor externe nerambursabile: 8.953.272 lei;
- excedent al bugetului aferent activitatii finantate integral din venituri proprii: 342.255.110 lei;
- excedent al bugetului aferent sursei de finantare integral venituri proprii (exclusiv depozite) : 921.911.893 lei;
- excedent al bugetului aferent sursei de finantare venituri proprii si subventii: 54.429.342 lei.

    • Bugetul asigurarilor sociale de stat (sector 03) prezinta un excedent in suma de 5.131.535.812 lei, din care:

- excedent al sistemului de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale: 5.130.515.254 lei compus din excedentul curent al anului 2017 in suma de 322.746.290 lei si excedentul anilor precedenti in suma de 4.807.768.964 lei. La finele anului 2017 Casa Nationala de Pensii Publice are constituite depozite din excedentul sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale in suma de 4.807.768.000 lei;
- excedent al bugetului fondurilor externe nerambursabile in suma de 1.020.558 lei.

    • Bugetul asigurarilor pentru somaj (sector 04) prezinta un excedent in suma de 4.246.401.921 lei, din care:

- excedent al bugetului Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale: 2.479.184.472 lei format din excedentul curent al anului 2017 in suma de 344.668.281 lei si excedentul anilor precedenti in suma de 2.134.516.191 lei. La finele anului 2017 Agentia Nationala de Ocupare a Fortei de Munca are constituite depozite din excedentul bugetului Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale in suma de 2.134.516.000 lei;
- excedent al sistemului asigurarilor pentru somaj: 1.766.935.884 lei, format din excedentul curent al anului 2017 in suma de 915.696.912 lei si excedentul anilor precedenti in suma de 851.238.972 lei. La finele anului 2017 Agentia Nationala de Ocupare a Fortei de Munca are constituite depozite din excedentul  in suma de 851.238.000 lei;
- excedent al bugetului fondurilor externe nerambursabile in suma de 281.565 lei.

-   Bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate (sector 05) prezinta un excedent al bugetului fondurilor externe nerambursabile in suma de 281.565 lei.

II. Bugetul Trezoreriei Statului pe anul 2017 a fost aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 29/2017 la venituri in suma de 115.188.000 lei si la cheltuieli in suma de 53.530.000 lei, rezultand un excedent bugetar in suma de 61.658.000  lei.

Veniturile bugetului Trezoreriei Statului in suma de 115.277.534 lei s-au realizat din activitatea specifica de trezorerie si reprezinta in principal dobanzi incasate aferente soldului contului curent general al Trezoreriei Statului pastrat la Banca Nationala a Romaniei, dobanzi din finantarea temporara a deficitelor bugetare si refinantarea datoriei publice si majorari de intarziere pentru venituri nevarsate la termen.

Cheltuielile bugetului Trezoreriei Statului in suma de 44.535.350 lei, reprezinta, in principal: dobanzi la depozite si disponibilitati pastrate in contul curent general al Trezoreriei Statului (34.615.986 lei), precum si alte cheltuieli ale Trezoreriei Statului (9.919.364 lei).
Executia bugetului Trezoreriei Statului la data de 31 decembrie 2017 s-a incheiat cu un excedent in suma de 70.742.184 lei.
             

Consultati in intregime nota de fundamentare aici. >>


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
legea contabilitatiimfpguvern


Data aparitiei: 27 Iunie 2018

Votati articolul "Proiect MFP: Bilantul general al Trezoreriei Statului pe anul 2017":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X