Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Client in faliment. Ajustare TVA

tvainregistrari contabileclienticlienti incertitva colectataclienti incerti sau in litigiu
Problema
In cazul in care unui client i s-a declarat insolventa si apoi falimentul in baza legii 85 si suntem in posesia hotararii judecatoresti definitive de declarare a falimentului, hotarare ce poarta grefa judecatoriei, se poate proceda la stornarea TVA aferent facturilor ramase neincasate? Care sunt formulele contabile?


Solutie
Astfel cum prevede art. 138 lit. d) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , baza de impozitare a TVA se reduce in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului. Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de Legea 85/2006 privind procedura insolventei, hotarare ramasa definitiva si irevocabila.

Conform art. 159 alin. (2), in situatiile prevazute la art. 138 furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii trebuie sa emita facturi sau alte documente, cu valorile inscrise cu semnul minus, cand baza de impozitare se reduce sau, dupa caz, fara semnul minus, daca baza de impozitare se majoreaza, care vor fi transmise si beneficiarului, cu exceptia situatiei prevazute la art. 138 lit. d).

Asadar, baza de impozitare a TVA se reduce in cazul falimentului beneficiarului, in baza hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, hotarare ramasa definitiva si irevocabila.
In acest sens, societatea va emite o factura cu valorile inscrise cu semnul minus. Factura emisa nu se va transmite beneficiarului.

Din punct de vedere contabil, conform punctului 189 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMEF 3055/2009 , creantele incerte se inregistreaza distinct in contabilitate (contul 4118 "Clienti incerti sau in litigiu" sau in conturi analitice ale conturilor de creante, pentru alte creante decat clientii).
In scopul prezentarii in situatiile financiare anuale, creantele se evalueaza la valoarea probabila de incasat. Atunci cand se estimeaza ca o creanta nu se va incasa integral, in contabilitate se inregistreaza ajustari pentru depreciere, la nivelul sumei care nu se mai poate recupera.

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor

Vezi detalii




 Inregistrari contabile:

1. Inregistrarea clientului incert pe baza hotararii judecatoresti prin care se decide intrarea acestuia in faliment:
4118 Clienti incerti sau in litigiu = 4111 Clienti

2. Constituirea unei ajustari pentru deprecierea creantelor:
6814 Cheltuieli de exploatare privind ajustarile pentru deprecierea activelor circulante = 491 Ajustari pentru deprecierea activelor circulante

3. Scoaterea din activ a creantei incerte, in baza hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, definitiva si irevocabila:
% = 4118 Clienti incerti sau in litigiu
654 Pierderi din creante si debitori diversi
4427 TVA colectata

4. Anularea ajustarii pentru deprecierea creantelor:
491 Ajustari pentru deprecierea activelor circulante = 7814 Venituri din ajustari pentru deprecierea activelor circulante


In situatia in care societatea nu a constituit ajustari pentru deprecierea creantelor, in baza hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii de faliment, definitiva si irevocabila, se va efectua inregistrarea contabila:

% = 4111 Clienti
654 Pierderi din creante si debitori diversi
4427 TVA colectata
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 31 Mai 2011


Votati articolul "Client in faliment. Ajustare TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Egalizarea salariilor tuturor bugetarilor

Intrebare: Bună dimineaţa !

- vă rog să mă ajutaţi cu un sfat în ceea ce priveşte egalizarea salariilor tuturor bugetarilor

Egalizarea salariilor se face de catre angajator.
În consecinţă, nu trebuie nici o solicitare din partea salariaţilor în acest sens.
Însă, Directorul instituţiei noastre a spus că
salariații care nu vor egalizarea salariilor să nu semneze Adresa de solicitare.

1. - Este legal aşa ceva ?
- Egalizarea salariilor se negociază ? sau trebuie să se acorde de la sine ?

2. - egalizarea salariilor pentru fiecare salariat în parte se face cu alte instituții similare din țară ?

3. - dacă nu se cunosc care sunt salariile din țară, cum se poate face egalizarea salariilor?
- cum s-ar putea afla care este nivelul maxim de salarizare din țară pentru instituţiile și funcțiile de același fel ?

- dacă pentru egalizarea salariilor se aplică OUG 57/2015 ( în vigoare de la 11.12.2015 ) și Decizia Curţii Constituţionale a României nr.794 din 15.12.2016 ( care se aplică de la data publicării ei: 21.12.2016 ),
4. - în acest caz, instituţia va da salariaţilor banii retroactiv
- de la ce dată ar trebui să se facă această egalizare ?
- egalizarea salariilor trebuia să se facă din anul 2015, de la data de 11.12.2015 - odată cu OUG 57 ?
sau din 21.12.2016 - când a fost publicată Decizia CCM ?


Raspuns: Egalizarea se face in baza nomenclatorului de functii utilizat de angajator la nivel de ordonator de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 31 Mai 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • MFP aduce noi precizari referitoare la taxa de solidaritate

    • In legatura cu solicitarile aparute in mass media referitoare la contributia de solidaritate sociala, Ministerul Finantelor Publice face urmatoarele precizari: Contributia pentru solidaritate sociala (taxa de solidaritate - n.r.) nu este o taxa noua, ci o contributie sociala corelata cu masura privind reducerea numarului contributiilor sociale si cu necesitatea asigurarii prestatiilor sociale de care beneficiaza salariatii in conformitate cu principiile care st...» citeste mai departe aici

  • Obligatia platii TVA in cazul importului de bunuri. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Pentru importurile de bunuri TVA se datoreaza in statul in care are loc importul. Pentru importurile de bunuri care au locul in Romania obligatia platii TVA este a importatorului.  Importatorul care are obligatia platii taxei pentru un import de bunuri taxabil este: a) cumparatorul catre care se expediaza bunurile la data la care taxa devine exigibila la import sau, in absenta acestui cumparator, proprietarul bunurilor la aceasta...» citeste mai departe aici

  • Florin Jianu: Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri

    • Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri, in special a IMM-urilor, apreciaza presedintele Consiliul National pentru intreprinderile Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Conform comunicatului oficial citat de Agerpres, odata cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2% platita de angajator, toti angajatorii sunt trecuti automat in clasa de risc cel mai ridicat, in privinta producerii riscului de accidente de m...» citeste mai departe aici

  • Stocuri lipsa la inventar, neimputabile si asigurate. Ce regim fiscal se aplica?

    • In cazul urmator, subiectul analizei noastre il reprezinta o societate in cadrul careia in urma inventarului s-a constatat minus in gestiune (stocuri-produse finite) pe care managementul il cosidera neimputabil. Compania are incheiate contracte de asigurare pentru toate stocurile la nivelul maxim al stocului.  Prin cele ce urmeaza, vom vedea daca acest minus de inventar este o cheltuiala deductibila asa cum prevede art. 25 pct. 4 lit c) din Codul fiscal. Iata r...» citeste mai departe aici

  • Doua acte normative privind actele fiscale, modificate de ANAF

    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile