email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inventarierea patrimoniului in alta perioada decat la incheierea exercitiului financiar

inventarierea patrimoniuluiOMFP 3512/2008OMFP 2861/2009incheierea exercitiului financiar


Vom stabili mai jos in ce masura este legal ca inventarierea faptica pe tren a mijloacelor fixe si obiectelor de inventar existente in patrimoniul contabil al unei SA la 31.12.2012, sa se faca in perioada 15.02.-15.03.2013.


Solutia consultantului:

Reglementarile legale aferente inventarierii sunt urmatoarele:

- Legea 82/1991 a contabilitatii - republicata - cu modificarile si completarile ulterioare, care la art. 7alin. (1) prevede:

"Art. 7

(1) Persoanele prevazute la art. 1 au obligatia sa efectueze inventarierea generala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute la -nceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar, precum si in cazul fuziunii, divizarii sau lichidarii si in alte situatii prevazute de lege."

- Normele din 9 octombrie 2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, aprobate prin OMFP 2861/2009 , in care la punctul 4 alin. (1) si alin (4) se arata:

"(1) Inventarierea anuala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se face, de regula, cu ocazia incheierii exercitiului financiar, avindu-se in vedere si specificul activitatii fiecarei entitati."

"(4) In situatia inventarierii unor gestiuni pe parcursul anului, in registrul-inventar se cuprinde valoarea stocurilor faptice inventariate si inscrise -n listele de inventariere actualizate cu intrarile si iesirile de bunuri din perioada cuprinsa intre data inventarierii si data incheierii exercitiului financiar."

- sectiunea 8.1.2. Evaluarea la inventar si prezentarea elementelor -n bilant - din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2009 - din care extragem punctul 54 alin. (1) si (2) :
"54. _

(1) In scopul intocmirii situatiilor financiare anuale, entitatile trebuie sa procedeze la inventarierea si evaluarea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.

(2) In situatiile financiare anuale elementele de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se reflecta si se evalueaza la valoarea contabila, pusa de acord cu rezultatele inventarierii. Prezentele reglementari se aplica inclusiv in cazul bunurilor care au fost aduse drept aport la capital si al activelor -n curs de executie."

Si punctul 55 alin. (1):
"55. _
(1) Evaluarea cu ocazia inventarierii a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se face potrivit prezentelor reglementari si normelor emise -n acest sens de Ministerul Finantelor Publice."
-
Din cele prezentate mai sus, reiese faptul ca inventarierea trebuie facuta la inchiderea exercitiului financiar, iar rezulatele acesteia trebuie cuprinse in situatiile financiare ale anului incheiat.

Insa nu rezulta faptul ca inventarierea trebuie sa aiba loc exact in data de 31 decembrie a anului care se incheie, tinind cont si de prevederile legale care mentioneaza ca pentru efectuarea inventarierii se are in vedere si specificul activitatii societatii.

Ca urmare, inventarierea poate sa se faca in perioada mentionata de dvs, insa trebuie efectuate reconcilierile de stocuri intre cele existente in situatia scriptica la 31.12 si cele existente fizic la momentul inventarului.

Concret, reconcilierea presupune urmatoarele:

- efectuarea inventarierii si stabilirea, pe baza listelor de inventariere, a stocurilor faptice la data inventarului;
- stabilirea stocurilor scritice la data de 31.12.;
- determinarea intrarilor si iesirilor aferente bunurilor inventariate in perioada cuprinsa intre 31.12 si data inventarului;
- efectuarea reconcilierii (a punerii de acord) intre stocurile faptice din inventar si cele scriptice de la data de 31.12, in vederea stabilirii eventualelor diferente si inregistrarea acestora in contabilitate, la data de 31.12.

Reconcilierea se face in felul urmator:

(Stoc faptic determinat prin inventariere - intrari in perioada 31.12 si data inventarului + iesiri in perioada 31.12 si data inventarului).

Stocul astfel stabilit se compara cu stocul scriptic existent in contabilitate la data de 31.12, iar eventualele diferente se inregistreaza in contabilitate conform normelor legale (punctele 36 si urm. din Normele privind inventarierea).
-
Mentionam ca normele privind inventarierea nu fac distinctie intre diferitele tipuri de societati, ci stabilesc prevederi pentru toate acestea.
-
Alte reglementari incidente:
- OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile;




de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inventarierea patrimoniuluiOMFP 3512/2008OMFP 2861/2009incheierea exercitiului financiar


Data aparitiei: 21 Ianuarie 2013

Votati articolul "Inventarierea patrimoniului in alta perioada decat la incheierea exercitiului financiar":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X