email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inventarierea patrimoniului in alta perioada decat la incheierea exercitiului financiar

inventarierea patrimoniuluiOMFP 3512/2008OMFP 2861/2009incheierea exercitiului financiar


Vom stabili mai jos in ce masura este legal ca inventarierea faptica pe tren a mijloacelor fixe si obiectelor de inventar existente in patrimoniul contabil al unei SA la 31.12.2012, sa se faca in perioada 15.02.-15.03.2013.


Solutia consultantului:

Reglementarile legale aferente inventarierii sunt urmatoarele:

- Legea 82/1991 a contabilitatii - republicata - cu modificarile si completarile ulterioare, care la art. 7alin. (1) prevede:

"Art. 7

(1) Persoanele prevazute la art. 1 au obligatia sa efectueze inventarierea generala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute la -nceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar, precum si in cazul fuziunii, divizarii sau lichidarii si in alte situatii prevazute de lege."

- Normele din 9 octombrie 2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, aprobate prin OMFP 2861/2009 , in care la punctul 4 alin. (1) si alin (4) se arata:

"(1) Inventarierea anuala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se face, de regula, cu ocazia incheierii exercitiului financiar, avindu-se in vedere si specificul activitatii fiecarei entitati."

"(4) In situatia inventarierii unor gestiuni pe parcursul anului, in registrul-inventar se cuprinde valoarea stocurilor faptice inventariate si inscrise -n listele de inventariere actualizate cu intrarile si iesirile de bunuri din perioada cuprinsa intre data inventarierii si data incheierii exercitiului financiar."

- sectiunea 8.1.2. Evaluarea la inventar si prezentarea elementelor -n bilant - din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2009 - din care extragem punctul 54 alin. (1) si (2) :
"54. _

(1) In scopul intocmirii situatiilor financiare anuale, entitatile trebuie sa procedeze la inventarierea si evaluarea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.

(2) In situatiile financiare anuale elementele de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se reflecta si se evalueaza la valoarea contabila, pusa de acord cu rezultatele inventarierii. Prezentele reglementari se aplica inclusiv in cazul bunurilor care au fost aduse drept aport la capital si al activelor -n curs de executie."

Si punctul 55 alin. (1):
"55. _
(1) Evaluarea cu ocazia inventarierii a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se face potrivit prezentelor reglementari si normelor emise -n acest sens de Ministerul Finantelor Publice."
-
Din cele prezentate mai sus, reiese faptul ca inventarierea trebuie facuta la inchiderea exercitiului financiar, iar rezulatele acesteia trebuie cuprinse in situatiile financiare ale anului incheiat.

Insa nu rezulta faptul ca inventarierea trebuie sa aiba loc exact in data de 31 decembrie a anului care se incheie, tinind cont si de prevederile legale care mentioneaza ca pentru efectuarea inventarierii se are in vedere si specificul activitatii societatii.

Ca urmare, inventarierea poate sa se faca in perioada mentionata de dvs, insa trebuie efectuate reconcilierile de stocuri intre cele existente in situatia scriptica la 31.12 si cele existente fizic la momentul inventarului.

Concret, reconcilierea presupune urmatoarele:

- efectuarea inventarierii si stabilirea, pe baza listelor de inventariere, a stocurilor faptice la data inventarului;
- stabilirea stocurilor scritice la data de 31.12.;
- determinarea intrarilor si iesirilor aferente bunurilor inventariate in perioada cuprinsa intre 31.12 si data inventarului;
- efectuarea reconcilierii (a punerii de acord) intre stocurile faptice din inventar si cele scriptice de la data de 31.12, in vederea stabilirii eventualelor diferente si inregistrarea acestora in contabilitate, la data de 31.12.

Reconcilierea se face in felul urmator:

(Stoc faptic determinat prin inventariere - intrari in perioada 31.12 si data inventarului + iesiri in perioada 31.12 si data inventarului).

Stocul astfel stabilit se compara cu stocul scriptic existent in contabilitate la data de 31.12, iar eventualele diferente se inregistreaza in contabilitate conform normelor legale (punctele 36 si urm. din Normele privind inventarierea).
-
Mentionam ca normele privind inventarierea nu fac distinctie intre diferitele tipuri de societati, ci stabilesc prevederi pentru toate acestea.
-
Alte reglementari incidente:
- OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile;




de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Va invitam la Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate


Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate Modificari fiscal-contabile 2024

  1. CRAIOVA - 26 martie 2024
  2. TIMISOARA - 1 aprilie 2024
  3. CLUJ-NAPOCA - 2 aprilie 2024
  4. SIBIU - 3 aprilie 2024
  5. CONSTANTA - 9 aprilie 2024
  6. IASI - 15 aprilie 2024
  7. BUCURESTI - 19 aprilie 2024 + transmis LIVE
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inventarierea patrimoniuluiOMFP 3512/2008OMFP 2861/2009incheierea exercitiului financiar


Data aparitiei: 21 Ianuarie 2013

Votati articolul "Inventarierea patrimoniului in alta perioada decat la incheierea exercitiului financiar":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X